MegaTutorial for PostED by seebeek17/MiRRoRRek

Zbiór wszystkich tematów poświęconych tutorialom.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 sie 2014, 17:36

Tiquill pisze:Nie łączyć tematów, nie. W PostEd jest menu Help. To właściwie powinienem pisać w temacie o tym spolszczeniu PostEd, ale: Jakby się pod te menu dodało opcję aktywującą twój poradnik. Po polsku a wszystko naraz. Narzędzia i pomoc.
Aaa.... że w edytorze, w PostED?
Noo... to mogło by wypalić. :faja:
Ale to może by poczekać aż poprawię temten tutorial i dać ostateczną wersję?
A temat przypinam, przeoczyłem dotąd.
Okej. Dzięki. :ok:


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

20 sie 2014, 02:39

seebeek17 pisze:Ale to może by poczekać aż poprawię temten tutorial i dać ostateczną wersję?
A oczywiście. :)

Właściwie to te spolszczenie do edytora by Rycho3D można byłoby dodać jako gratisowy dodatek do tutoriala. Ale to już się sami dogadajcie. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
BloodLogin
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2310
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
Lokalizacja: Rzadkochowa ?

23 lis 2014, 19:21

Prosiłbym by kogoś ładnie to przetłumaczył na Polski , opisy z poradnika były chyba nie dokładne :P

PawnAttributes z oryginalnym komentarzem RWSu.

Kod: Zaznacz cały

StartupRandomization;	// Randomizes some of these attributes // a little around there start values, in PostBeginPlay.					
Psychic;	// How well the character knows where something is
		// just through code, not through 'seeing'. Generally only used
		// when someone just lost their attacker, the higher this is the longer (though
		// never for very long) they could just know where the bad guy is.
Champ;		// How persistantly they track their enemy. If set	// high, he comes after you, set low, he stays put.
Cajones;	// How likely he is to doing dangerous things like	// walk through fire
Temper;		// How quickly you get mad (usually from damage) see Anger below
Glaucoma;	// Determines how accurate and reliable their 	// targeting is. Lower settings are better.
Twitch;		// Time between bursts
Rat;		// How likely he will shout out the player or	// an enemy's location or not. 
Compassion;	// How likely he is to shout "Get Down!"	// before he fires to protect bystanders.
WarnPeople;	// How likely someone is to warn their enemy	// before shooting. Police high, Military low.
Conscience;	// How likely they are in trying to avoid	// hurting bystanders.
Beg;		// How likely they are to beg for life.
PainThreshold;	// How much a character can get hurt		// before they run for their life.
Reactivity;	// How quickly you react to things
Confidence;	// How certain you are about things (like picking paths to run)

Rebel;		// How likely you are to rebel against what you're told to do	// Like when someone tells you get to Get Down.
Curiosity;	// How interested they are in the world around them.

Patience; 	// How much you can harass them before they go crazy or get scared
WillDodge;	// If they will try to dodge if you fire at them
WillKneel;   	// If they will kneel and fire, in a fire fight
WillUseCover;	// If they will try to find cover and use it (possibly if they're
		// are under attack. Also if they are running and have no weapon

Talkative; 	// How likely they are to start up conversations or greet you on the street.
Stomach;	// How likely they are to throw up or something, if you they see/have gross things
								// happen to them
Armor;		// How much armor you have. 
ArmorMax;	// How much armor you can possibly have
VoicePitch;	// How much to adjust voice pitch (1.0 = normal)
Greed;		// How greedy someone is. How likely they'll go for money the player has dropped
TalkWhileFighting;	// How likely someone is to smack talk while they are fighting you.

MaxMoneyToStart;	// The pawn will start with between 0 and this number for how	// much money they get.

ScaredOfPantsDown; 	// if this is false, then they may just ignore that
			// you have your pants down. It defaults to true so everyone notices you. But
			// some people like doctors or something may not care about your pants being down.
			// Cops always do so this isn't tested in police/security.
TeamLeader;		// Usually reserved for military and swat types. Determines what
			// I do in group AI situations
TakesShotgunHeadShot;	// how suspectible they are to a direct shotgun blast to the face

TakesRifleHeadShot;	// how suspectible they are to a sniper rifle round in the head

TakesShovelHeadShot;	// how suspectible they are to a direct smack by a shovel to the head

TakesOnFireDamage;	// If 1.0, they catch on fire and die. < 1.0, means they can fight
				// while on fire, and take that much less damage from the fire.

TakesAnthraxDamage;	// If it's 1.0, they run away from anthrax, throw up blood and die,
				// < 1.0, means they run away, throw up blood, and then keep fighting, taking
				// less damage.
TakesShockerDamage;	// This is the percentage of Health to HealthMax at which
				// the pawn either gets shocked and stands there dazed &#40;higher&#41;
				// or they fall over and pee themselves &#40;equal or lower&#41;

GunCrazy;		// This guy loves his gun &#40;make sure to give him one first&#41;. If he
				// sees anyone with a gun, or hears anything, he'll just go attack	// them on the spot
PatrolTags;		// Succession of tags for pathnodes that I walk between
				// Walk first to PatrolEndPoints&#91;0&#93;, using the pathnodes system to get
				// there, then walk to PatrolEndPoints&#91;1&#93;, etc &#40;and then
				// back to 0, if there's no more&#41;. The point is, don't pick
				// all the pathnodes in between to make your path. That's determined
				// by the pathnode system. You pick the end points.
StartInterest;		// If you want someone to stand in a q, set this to its tag, and
								// set their initial state to GoStandInQueue;
TakesPistolHeadShot;	// How susceptible they are to a direct pistol shot in the back of the								
			//  head, execution style
TakesMachinegunDamage;	// How susceptible they are to any machine gun bullets
TalkBeforeFighting;	// How liklely someone is to yell before they attack
WeapChangeDist;		// If 0, weapon changing is ignored. If not, then the weapon	
				// in BaseEquipment&#91;0&#93; is used for distances where the attacker is below
Fitness;		// Generally relates to how far they can run before they get tired. 0-1.0.	
				// 1.0 is really fit, 0.0 is really unfit.
AdvancedFiring;		// Used so pawns can do extra crazy stuff--like always									
				// shoot seeking rockets from a rocket launcher, instead of normal rockets.
TwitchFar;		// Twitch will be the twitch time for the close weapon, TwitchFar is the									
				// Twitch time for the far away weapon so you can make rocket 
TakesChemDamage;	// If 1.0, become infected and fall down. < 1.0, means they can fight										
			// while infected.
Innocent;		// True means, these characters could possibly not hate the player. Protestors for instance
Jak coś to del !

>2014
>internet
>poproś ludzi o pomoc
>nie daj im dostępu do treści
P.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 00:05 przez BloodLogin, łącznie zmieniany 2 razy.


"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

27 lip 2015, 01:52

Wrzucam uaktualnioną wersję poradnika w pierwszym poście.
Podziękowania dla Tiquilla za wyszukanie błędów i wysłanie notatek.

Przy okazji załączam gówno-filmik, który tylko służy do udostępnienia MegaTutoriala.


[youtube][/youtube]


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 sie 2015, 17:45

Dziękuję za 100+ pobrań. :)

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad napisaniem kolejnego poradnika - tym razem jednak poświęconemu głównie pisaniu skryptów do gry.
Jako, że mało osób u nas na forum zajmuje się tym jakoś bardziej konkretnie (a jeśli już to raczej ma te wszystkie rzeczy w jednym palcu), to nie wiem czy jest sens pisać taki poradnik ledwo dla paru osób, dlatego zapraszam do wypełnienia krótkiej ankiety. ;)

>> ANKIETA <<


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 sie 2015, 17:47

Pewno że pisz, ja sam pewnie sporo z niego się nauczę. ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

19 sie 2015, 18:07

Dawaj, jak napiszesz taki poradnik to postawię ci wirtualnego browara.


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

19 sie 2015, 18:08

Popieram przedmówców, pisz, może i ja się czegoś w przyszłości nauczę. ;)
Megatutorial pobiorę w zimę, może nauczę się choć jakieś proste rzeczy robić, w końcu nawet Blood coś tam umiał. :D


I regret nothing
Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

20 sie 2015, 17:43

o rany! w tej ankiecie 100% (4 osoby) zagłosowało na TAK
w sumie jak ci się chcę to zrób ten poradnik
nie wiem czy skorzystam, ale pomysł popieram


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

20 sie 2015, 23:04

Czyli szykuje się więcej do roboty. xD

Dzięki za odpiskę w ankiecie. :ok:
Ostatnio zmieniony 20 sie 2015, 23:04 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 maja 2016, 00:54

Już prawie 250 pobrań, a modderów na PostalSite nie przybywa. :mgun: ehh... myślałem, że poradnik zachęci kilka nowych osób do tworzenia modów. :P


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

14 maja 2016, 03:13

Mi bardzo pomógł :diabeł: Wiele się dzięki niemu nauczyłem m.in. ciekawe oświetlenie, cut-scenki, operowanie scripted triggerów, dodawanie kilku ścieżek dźwięków tła (w tym odpalane w losowej kombinacji i losowym układem czasu pomiędzy dźwiękami) i wiele wiele innych przydatnych rzeczy :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

08 lis 2016, 20:07

Już tyle pobrań a chyba wszyscy nowi potencjalni modderzy wywiali nam na Steam. :P


Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

08 lis 2016, 20:11

Kiedyś pobiorę i zobaczę, czy dzięki temu uda mi się coś fajnego stworzyć, bo tak naprawdę to prawie w ogóle nie miałem styczności z PostEdem, ale czasem korci mnie, żeby spróbować stworzyć coś w nim, a potem pochwalić się innym :D

Dzięki za ten poradnik, seebeek!


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

09 lis 2016, 00:13

seebeek17 pisze:Już tyle pobrań a chyba wszyscy nowi potencjalni modderzy wywiali nam na Steam. :P
Że co? A policz ty mi tam polskich modderów. xD

Ja bym się nie przejmował proporcją liczby pobierań do ilości nowych modderów. Zaspokoić ciekawość "jak to się robi" a wytrwanie i robienie aż do momentu publikacji swojej pracy - to jednak nie to samo. Świadomość, że pomogło się nawet tym, którzy JUŻ to robią powinna imho starczyć. Nie wzbudzisz pisarza w tym, którego nauczysz pisać. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ