[POMOC] MAPPING i MODDING ... Różne pytania
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
1.Jak dodać dźwięk na mapę ? tak żeby się on ciągle powtarzał i był na mapie ... Żeby jak się chodzi po mapie to żeby ciągle grał dźwięk/muzyczka ...
2.Robie wszystko dokładnie tak jak jest w poradniku Tworzenie terenu , jednak mam naciśnięty CTRL i w ogóle mi nie maluje ... Wszystko mam ok , i CTRL trzymam , niestety nic nie maluje
3.Problem z dodawaniem tekstur , Otóż mam teksturę [JPG] i gdy tworzę nowy pakiet , Wybieram tekturkę i klikam 'ok' to nic się nie dodaje , w ogóle się tekstura nie dodaje
4.Czy mogę do dźwięków dodać jakąś muzyczkę mp3/wav [w ostateczności skonwertuje] np. jakaś muzyczka 3 minutowa i żeby była ona w pakiecie 'sound' a nie 'music' ?
Z góry dzięki , Jestem tylko początkującym Mapperem ;] I myślę że nikt mnie nie wyśmieje że nie wiem takich rzeczy
PS.Z budowaniem terenu , korzystałem też z VIDEO tutorialu , nadal nic , słyszałem ze ten problem związany jest z tym że mam CRASH w postED . Nie proszę o linka bo wiem co to google , Proszę tylko o odpowiedź czy ma to związek z właśnie że mam jakiś błąd z edytorem
PS2.Posiadam oryginalną wersję Postala2 z Pełną polską wersją językową [dubbing pol.]
2.Robie wszystko dokładnie tak jak jest w poradniku Tworzenie terenu , jednak mam naciśnięty CTRL i w ogóle mi nie maluje ... Wszystko mam ok , i CTRL trzymam , niestety nic nie maluje
3.Problem z dodawaniem tekstur , Otóż mam teksturę [JPG] i gdy tworzę nowy pakiet , Wybieram tekturkę i klikam 'ok' to nic się nie dodaje , w ogóle się tekstura nie dodaje
4.Czy mogę do dźwięków dodać jakąś muzyczkę mp3/wav [w ostateczności skonwertuje] np. jakaś muzyczka 3 minutowa i żeby była ona w pakiecie 'sound' a nie 'music' ?
Z góry dzięki , Jestem tylko początkującym Mapperem ;] I myślę że nikt mnie nie wyśmieje że nie wiem takich rzeczy
PS.Z budowaniem terenu , korzystałem też z VIDEO tutorialu , nadal nic , słyszałem ze ten problem związany jest z tym że mam CRASH w postED . Nie proszę o linka bo wiem co to google , Proszę tylko o odpowiedź czy ma to związek z właśnie że mam jakiś błąd z edytorem
PS2.Posiadam oryginalną wersję Postala2 z Pełną polską wersją językową [dubbing pol.]
Ostatnio zmieniony 09 paź 2009, 16:54 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
- Reality Master
- Modder
- Posty: 1094
- Rejestracja: 07 lis 2007, 19:41
- Kontakt:
3. Tekstura musi być zapisana do pliku .dds by móc ją zimportować do PostED
4. Muzyka musi być w formacie .ogg. Aby dodać muzykę na mape, nie potrzeba jej w ogóle importować do PostED. Wystarczy żę wybierzesz odpowiedni plik w SongThing.
4. Muzyka musi być w formacie .ogg. Aby dodać muzykę na mape, nie potrzeba jej w ogóle importować do PostED. Wystarczy żę wybierzesz odpowiedni plik w SongThing.
Dodaje teksturę w formacie .ddf , w nowym package , Importuje tą grafikę i nic... Tak samo jak z bmp klikam na Load entire Package i CRASH , błąd krytyczny i wyrzuca mnie z POSTed co mam robić ? czy zależy to że mam starą wersję postED ? są w ogóle jakieś patche/updaty ?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 11:42 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Kod: Zaznacz cały
General protection fault!
History: DrawTextureBrowser <- REN_TexBrowser <- UUnrealEdEngine::Draw <- (Cam=TextureBrowser,Flags=1073742464 <- UEditorEngine::Exec_Camera <- UEditorEngine::Exec <- (CAMERA UPDATE FLAGS=1073742464 MISC2=0 REN=17 NAME=TextureBrowser PACKAGE="pac).. <- UUnrealEdEngine::Exec <- WPageMaterials::RefreshTextureList <- WBrowserTexture::RefreshTextureList <- WBrowserTexture::OnNewMaterial <- WDlgNewMaterial::OnBuild <- WButton::InterceptControlCommand <- WWindow::WndProc <- WWindow::StaticDlgProc <- WWindow::WndProc <- WWindow::StaticProc <- DispatchMessage <- 00020814 514 <- MessagePump <- MainLoop
PackageName:PacuskaMakiego
Group:
Name:Sniezka [imię mojego kota]
Class:Raw Material
Material Class: Engine.shader ... I wtedy biorę importuj i nic ...
a gdy zmieniłem Material Class na Engine.material to taki błąd jak wyżej mi wylatuje ....
========================
Edit:Ok ! mam już ! Wystarczyło podczas importu teksturki włączyć kompresje DXT1
All śmiga ;]
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 16:05 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok do wszystkich :
1.Actor classes>SoundThing
Potem Properties i zakładka sound .... następnie z menu browsera wybieramy dźwięk
kiedy już wybierzemy , zaznaczamy ... następnie w opcjach 'soundThing' Klkikamy w AmbientSound i bierzemy 'Use'
następnie , odwalamy volume na 255 i soundRadius ustawiamy wedle woli ...
2. Nadal nie mogę tworzyć terenu ...
3.tekstura musi być w .dds Oraz! musi mieć dobry rozmiar ...
-Mniejsze tekstury chyba nie ma-
16x16
32x32
64x64
128x128
256x256
512x512 ...
1024x512 *
2048x2048 *
4096x4096 *
inne wymiary popatrzeć trzeba w normalnych RWS teksturach ....
jeśli mamy tekturkę 2000x2572 [takie coś na przykład] to niestety musimy zmienić na jedną z wyższych
4.Mrocz już napisał :} Actor classes> SongThing ...
i w polu song dajemy nazwe muzyczki 'ogg' którą chcemy mieć np.
uncledave_heavymetal.ogg bez znaczników ['']
* dzięki Lothar
1.Actor classes>SoundThing
Potem Properties i zakładka sound .... następnie z menu browsera wybieramy dźwięk
kiedy już wybierzemy , zaznaczamy ... następnie w opcjach 'soundThing' Klkikamy w AmbientSound i bierzemy 'Use'
następnie , odwalamy volume na 255 i soundRadius ustawiamy wedle woli ...
2. Nadal nie mogę tworzyć terenu ...
3.tekstura musi być w .dds Oraz! musi mieć dobry rozmiar ...
-Mniejsze tekstury chyba nie ma-
16x16
32x32
64x64
128x128
256x256
512x512 ...
1024x512 *
2048x2048 *
4096x4096 *
inne wymiary popatrzeć trzeba w normalnych RWS teksturach ....
jeśli mamy tekturkę 2000x2572 [takie coś na przykład] to niestety musimy zmienić na jedną z wyższych
4.Mrocz już napisał :} Actor classes> SongThing ...
i w polu song dajemy nazwe muzyczki 'ogg' którą chcemy mieć np.
uncledave_heavymetal.ogg bez znaczników ['']
* dzięki Lothar
Ostatnio zmieniony 09 paź 2009, 16:49 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogólna i odwieczna zasada dotycząca tekstur, to rozmiary będące potęgą dwójki. Tekstura nie musi być kwadratowa, może mieć wymiary np.: 1024x512.MaKiPL pisze:3.tekstura musi być w .dds Oraz! musi mieć dobry rozmiar ...
256x256
512x512 ...
Nein! Fakt, że taki rozmiar raczej nie przejdzie, jednak miast kalać ją low-res'em, zmień wymiary na np.: 2048x2048. Unreal Engine spokojnie poradzi sobie nawet z teksturami 4096x4096MaKiPL pisze:jeśli mamy teksturkę 2000x2572 [takie coś na przykład] to niestety musimy zmienić na 512x512
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
Jak zrobić żeby Teksturkę rozrzucić na całą ścianę ? bo mam teksture Panoramy lasu i chce ją wbić na ścianę , ta zaś mi się mnoży i jest po 5 panoram lasów na jednej ścianie ... Co zrobić żeby ją rozciągnąć na jedną ścianę ... i żeby nie miało to utraty na jakości ...W ostateczności zwiększę/dam oryginalny rozmiar obrazka [większy , bez pomniejszania]
================================================
Jest możliwość że , idąc korytarzem uruchamiamy przełącznik który pokazuje przezroczystego facia który by wyszedł z jednej ściany i polazł do drugiej ? [taki duch]
I czy można to zrobić normalnie , czy trzeba mieć skrypty specjalne ?
================================================
Jest możliwość że , idąc korytarzem uruchamiamy przełącznik który pokazuje przezroczystego facia który by wyszedł z jednej ściany i polazł do drugiej ? [taki duch]
I czy można to zrobić normalnie , czy trzeba mieć skrypty specjalne ?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2009, 17:01 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
OK:
Aby teksturkę rozrzucić na cała mapkę trzeba otworzyć Surface options danej ściany z teksturką a następnie na [Pan] potem w Alligment ustawić Upan na 40 i Vpan na 40 , wtedy mamy już rozciągniętą tekturkę
==============================
PYTANKO:
Jakbym miał Model gościa , i jego teksturę , to mogła by współpracować z postalem , i jak ją wgrać ? bo tak to poszukałbym sobie nowych modeli i powrzucał jako postacie ...
mogą być też jako stały 'nie ruszający się model' to mógłbym zrobić z niego movera
Aby teksturkę rozrzucić na cała mapkę trzeba otworzyć Surface options danej ściany z teksturką a następnie na [Pan] potem w Alligment ustawić Upan na 40 i Vpan na 40 , wtedy mamy już rozciągniętą tekturkę
==============================
PYTANKO:
Jakbym miał Model gościa , i jego teksturę , to mogła by współpracować z postalem , i jak ją wgrać ? bo tak to poszukałbym sobie nowych modeli i powrzucał jako postacie ...
mogą być też jako stały 'nie ruszający się model' to mógłbym zrobić z niego movera
Jasne, wszystko by działało, tylko do nowej postaci musisz podorabiać skrypty itd. To na pewno nie jest trudne. Co do movera to jest prościej bo wystarczy, że wgrasz model do UnrealED. Model musi być w formacie .ase i nie może być zbyt szczegółowy bo Unreal go nie przyjmie . Texture nakładasz klikając na model w Unrealu, rozwijasz Materials>0>Material i dajesz tam źródło do Textury. Wiesz musisz kliknąć na texturke a potem klikasz w tym material i gotoweMaKiPL pisze:Jakbym miał Model gościa , i jego teksturę , to mogła by współpracować z postalem , i jak ją wgrać ? bo tak to poszukałbym sobie nowych modeli i powrzucał jako postacie ...
mogą być też jako stały 'nie ruszający się model' to mógłbym zrobić z niego movera
No powiedzmy że mam coś takiego:
https://www.sharecg.com/v/37167/3D-Model/deep-forest-br6
lub to:
https://www.sharecg.com/v/36740/3D-Model/House
Z tym że , wszystko to jest w .obj ... lub 3ds i .vue
Co z tym teraz zrobić ? zapewne skonwertować , a jest taka możliwość ?
z .obj .vue na .ase ? a potem skiny dać z tej paczki ?
https://www.sharecg.com/v/37167/3D-Model/deep-forest-br6
lub to:
https://www.sharecg.com/v/36740/3D-Model/House
Z tym że , wszystko to jest w .obj ... lub 3ds i .vue
Co z tym teraz zrobić ? zapewne skonwertować , a jest taka możliwość ?
z .obj .vue na .ase ? a potem skiny dać z tej paczki ?
Dokładnie tak.
Jeżeli masz 3ds maxa to wchodzisz w (nie mam aktualnie 3dsa więc na 100% coś popieprze , ale chyba się sam odnajdziesz )File>Import> i zapisujesz w formacie .ase
Jeżeli masz 3ds maxa to wchodzisz w (nie mam aktualnie 3dsa więc na 100% coś popieprze , ale chyba się sam odnajdziesz )File>Import> i zapisujesz w formacie .ase
a plik .obj lub .vue też 3ds maxem ?
na filext.com to jest:.
Czyli rozumiejąc to muszę ściągnąć blendera i skonwertować na .ase ;]
na filext.com to jest:
Kod: Zaznacz cały
File Extension VUE
File type: 3D Studio Animation
Company: Autodesk, Inc
Kod: Zaznacz cały
Other applications associated with file type 'OBJ':
Blender 3D Object by The Blender FoundationBlender is the free open source 3D content creation suite, available for all major operating systems under the GNU General Public License.The Identifying characters used for this association are:Hex: 2320426C656E646572 ASCII: #.Blender
W level info trzeba zaznaczyć TerrainZone na True2.Robie wszystko dokładnie tak jak jest w poradniku Tworzenie terenu , jednak mam naciśnięty CTRL i w ogóle mi nie maluje ... Wszystko mam ok , i CTRL trzymam , niestety nic nie maluje
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 15:28 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Możesz jakim chcesz programem, o ile ma taką funkcję . Ja używam 3 dsa to wiem, a na blenderze i innych się nie znam