Malowanie wprost na modelu/StaticMesh
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Kiedyś dałem na forum informację o programie, który umożliwiał malowanie albo edytowanie tekstur wprost na modelu lub nawet wprost na StaticMeshu (to drugie to operacja wprost na plikach Unreala). Szukam teraz tego lub rzeczy podobnej i nie mogę znaleźć. W internecie jakieś straszne płatne g... (Unity itd), kiedy to była prosta rzecz, i chyba bezpłatna. To była wtedy jakaś hurra-akcja o tworzeniu paczek z naszymi Characters. Dopisałem się wtedy o tym narzędziu i na jakiś czas pożegnałem z forum. Nikt potem tego narzędzia nie używał, nie mówił o nim. Jeśli kojarzycie, jeśli wiecie który to temat... Będę wdzięczny. Albo jeśli macie dostęp do jakiegoś innego ludzkiego narzędzia, to też będę.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Z takich rzeczy ja znam tylko Substance Painter. Ale to jest drogie cudo. Nie słyszałem o żadnych innym podobnym programie, ale chętnie bym taki sprawdził. Mógłby mi się bardzo przydać.
Microsoft Paint 3D?Rycho3D pisze:To się chyba UPaint nazywało, ale nie jestem pewny.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 21:28 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Rycho3D, tak, to to. A znając nazwę - znalazłem też temat. Wszystko się wyjaśniło, już jakiś czas miałem o tym. Dzięki!
seebeek17, zerknij tu.
EDIT: A Google wskazywało mi Mesh Paint i Vertex Paint.
seebeek17, zerknij tu.
EDIT: A Google wskazywało mi Mesh Paint i Vertex Paint.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 21:46 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Radzik
- Administrator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Kurcze mega sprawa też dla mnie, bo robię chyba "najbrzydszą" mapę do Postala i to pozwoli mi w o wiele łatwiejszy sposób przerobić tekstury chociażby modeli samochodów.
Dzięki
Dzięki
Niepoważny admin
- Pan Szatan
- Modder
- Posty: 6207
- Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
- Lokalizacja: Paradise
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
- Kontakt:
Myślę że mi też się przyda jeśli kiedyś ruszę 4 litery i wrócę do modderki
I'm fucking insane in the brain.
Ejjj dzięki wam wielkie, że mi o tym programiku powiedzieliście!
To taki Substance Painter ale znacznie biedniejszy.
Chociaż dobrze, że darmowy i pod Unreala!
Jak na razie tylko jeszcze nie wiem czy to ogarnia więcej, niż jedną teksturę na raz.
Nałożyłem dla testu teksturę rąk i potem chciałem dodać drugą z teksturą bombki, ale da się tylko jedną na raz, bo tak to podmienia na całym modelu, eh.
Musi gdzieś być ukryta opcja dodania drugiej tekstury, bo chyba w miarę nowoczesne (obsługa jak np. w 3ds maxie, w miarę funkcjonalne to) oprogramowanie nie może NIE MIEĆ funkcji malowania dwóch tekstur na raz?
Jeszcze muszę się z tym pobawić w wolnej chwili...
To taki Substance Painter ale znacznie biedniejszy.
Chociaż dobrze, że darmowy i pod Unreala!
Jak na razie tylko jeszcze nie wiem czy to ogarnia więcej, niż jedną teksturę na raz.
Nałożyłem dla testu teksturę rąk i potem chciałem dodać drugą z teksturą bombki, ale da się tylko jedną na raz, bo tak to podmienia na całym modelu, eh.
Musi gdzieś być ukryta opcja dodania drugiej tekstury, bo chyba w miarę nowoczesne (obsługa jak np. w 3ds maxie, w miarę funkcjonalne to) oprogramowanie nie może NIE MIEĆ funkcji malowania dwóch tekstur na raz?
Jeszcze muszę się z tym pobawić w wolnej chwili...
- Załączniki
-
- uPaintOMGGGGGGGGG.jpg (151.93 KiB) Przejrzano 2161 razy
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Patch do Upaint 1.0.1 ( 2MB ) - poprawiający problemy z projektowaniem oraz ze "zjadaniem" pamięci przez Upaint.
Patch do Upaint 1.0.2 ( 2,7 MB ) - poprawia problem z otwieraniem plików, usuwa błąd przy ich zamykaniu.
Patch do Upaint 1.0.2 ( 2,7 MB ) - poprawia problem z otwieraniem plików, usuwa błąd przy ich zamykaniu.
8=======D
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Skoro nie ma na żadnej stronie, to sugeruje to pewne rzeczy, których można się domyślić, a które te strony unikają. A seebeek17 powyżej wyłożył.Mxxx4 pisze:Może ktoś wrzucić załącznik ?
Samo narzędzie jest minimalistyczne w swym działaniu, ale i tak przecież każdy poprawiał będzie taką skórkę w odpowiednim do tego programie. W UPaint idzie przecież tylko o to, by zaznaczyć, gdzie co ma się zacząć a gdzie kończyć z elementu garderoby czy twarzy. Byle to i spoko. Byłoby.
Gdyby nie... kutasowata dość polityka programu. Zapiszesz swoją pracę, ale w żadnym programie natywnego dla niego pliku nie otworzysz. Program oferuje eksport tej pracy wprost do gry UT2004. Ale ta musi być zainstalowana na komputerze. Hyhyhyhy.
Dość o nim. Teraz zapytam o inną rzecz. Blender umożliwia tworzenie tekstur, mapowania UV. 3ds max i inne zaawansowane edytory też. Ale czy nie ma żaden z nich wprost własnego takiego edytora?? Aż się prosi by w Blenderze ten pędzel, kiedy malujemy teksturę, po lewej stronie panelu, przenieść na prawą stronę i - malować dalej! Już na bryle! A tu: Nie da rady. Jejciu...
Jakaś wtyczka, jakiś skrypt... Macie? Dacie? Przecież to się w głowie nie mieści! Nic? :ściana:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 3 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...