Lista Edytorów 3D/2D

Gry, programy i inne dobra stworzone przez użytkowników, także pomoc w ich kreacji. Bo nie tylko Postalem człowiek żyje.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

19 wrz 2013, 22:04

Mała lista edytorów, które można wykorzystać w swoich grach.
[tagi IMG usunąłem, z szacunku do słabszych internetów userów, takich jak ja :D]


2D:

1. Tiled Map Editor
URL: https://www.mapeditor.org/
Lekki edytor pozwalający na tworzenie map za pomocą stworzonych wcześniej "kafelków".
Przydatne w grach w Stylu RPG Maker'a, lecz również przy różnych Platformówkach i tym podobnych rzeczach 2D.
Wspiera również widok izometryczny.
Wspierane formaty: .tmx
https://github.com/bjorn/tiled/wiki/TMX-Map-Format
(Duże Screeny)
https://www.mapeditor.org/img/screenshot-isometric.png
https://www.mapeditor.org/img/screenshot-objects.png[
https://www.mapeditor.org/img/screenshot-terrain.png

2. D2D Map Editor
URL: https://www.dannylum.com/D2DProject/
Tak jak wyżej. Tym razem Open Source więc łatwo można podpiąć go pod jakiś swój projekt.
Może zapisać mapę w XML, C++ oraz w C#.
https://www.dannylum.com/D2DProject/imag ... -small.jpg

3. tIDE
URL: https://tide.codeplex.com/
Kolejny łatwy edytor open source.
Wspiera "własny" format mapy XML, tIDE, tBIN, Tiled TMX, FMP oraz format programu Flixel.
Wspiera również warstwy, animowane "kafelki", posiada możliwość zoom'u, możliwość edycji w full screen'ie,
Cofanie, Wbudowaną pomoc i wiele innych. Również wiele formatów, od PC po Windows 7 Phone.
https://i3.codeplex.com/download?Project ... dId=170676



4. OGMO Editor
URL: https://www.ogmoeditor.com/
Wspiera format XML, który idealnie nada sie w grach pisanych w C# (XNA), ActionScript (Flash)
Dostępny jedynie na Windowsie.
Najlepsza platforma do stworzenia własnego edytora do gry. Oczywiście Open Source.
https://d2fhka9tf2vaj2.cloudfront.net/tu ... errain.jpg

3D:

Half Life 1 / Quake 1 / Counter Strike 1.6 / DarkPlaces

1. Trenchbroom
URL: https://kristianduske.com/trenchbroom/
Edytor map dla silnika Quake 1.
Moim zdaniem najlepszy edytor map w formacie .bsp
Jednak nie wiedzieć czego, nie chce mi działać na Windows 7. No ale co zrobić.
Jego przewagą jest to że w przeciwieństwie do innych edytorów tego typu, skłania do "myślenia w 3d. A nie w 2d".
https://kristianduske.com/trenchbroom/im ... enshot.jpg


2. Valve Hammer Editor
URL: https://vhecenter.pl/ [Polskie Centrum VHE]
Najpopularniejszy edytor .bsp stworzony przez Valve.
Nadaje sie do silnika Source, GoldSrc, DarkPlaces, Id Tech'ów i wszelkich silników obsługujących format .bsp
Nieco skomplikowany, jednak posiada największe wsparcie.
https://developer.valvesoftware.com/w/i ... mmer35.png


3. GTKRadiant
URL: https://icculus.org/gtkradiant/
Drugi co do popularności. Posiada wiele różnych wersji, specjalnie do różnych gier. Od Wolfenstein'a po Doom'a 3.
Nieco bardziej skomplikowany od VHE.
Jednak jest Open Source. Więc można go dostosować do własnych potrzeb, o ile używamy formatu .bsp
W przeciwieństwie do VHE dostępny również na Linuxa.
https://icculus.org/gtkradiant/_images/screenshot_sm.jpg


Inne 3D:

1. Blender
URL: https://www.blender.org/
Jedna z popularniejszych alternatyw 3Ds'a. Nie jest może jakieś mega proste, jednak przy odrobinie samozaparcia można wiele zdziałać, i to bardzo wiele bo ten program
jest bardzo zaawansowany, jednak osobiście odradzam go na początek. Jednak wolna wola.
iNNE: Przydatny poradnik [ANG] jak wykorzystać Blendera w swojej grze jako edytor map. https://www.gamasutra.com/blogs/IwanGabo ... cratch.php
https://1.bp.blogspot.com/-9IXSO4rQnQQ/T ... enshot.jpg

2. Google Sketchup
URL: https://www.sketchup.com/
Co prawda nadaje sie jedynie do określania wszelkich "shape'ów" modeli i innych rzeczy.
Nie jestem pewien czy jest jakiś sposób na określenie pozycji startowych, czy jakichkolwiek metadanych. No ale i tak go lubię.
Jako program do tworzenia modeli jest Najprostszy, jednak nadaje sie jedynie do prostych kształtów. Ale do map jest idealny.
Polecam początkującym którzy zaczynają przygodę z 3D.
iNNE: Poradnik prezentuje jak zrobić mapę do Left 4 Dead 2 w Google Sketchup oraz Valve Hammer Editor. https://www.maximumpc.com/article/howtos ... e_sketchup
https://g1.pcworld.pl/ftp/pc/gsu8.jpg

3. 3Ds Max [$$$]
URL: https://www.autodesk.com/products/autode ... x/overview
Znany każdemu program do tworzenia modeli 3d. A przy odrobinie starań można zrobić z niego pełnoprawny Level Editor.
Szczególnie eksportując mapę do jakiegoś formatu XML-like, gdzie wystarczy w locie zamienić kilka linijek i mieć obiekty na scenie.


Lista będzie aktualizoana, dodawane będą nowe pozycje co jakiś czas. :3
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2013, 22:50 przez Ryuq, łącznie zmieniany 4 razy.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

19 wrz 2013, 22:24

Lista silników podzielona w oparciu o systemy operacyjne, nazwy, bibliotekę programistyczną itp.: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

19 wrz 2013, 22:28

Lista silników w Liście Edytorów. :facepalm:


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 wrz 2013, 22:35

Dobra robota an start działu! :) Temacik przyklejam. A jak będzie się dobrze kręcić, to i przydzielę moderowanie tym działem. Coby łatwiej było. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

19 wrz 2013, 22:40

a co, silniki nie nadają się do modelowania (jak sam widziałeś, model to nie tylko sam obrazek jak i również skrypt) a większość tych silników nadaje się
co do sketchupa - ja od niektórych początkujących użytkowników sketchupa nie słyszałem, żeby ten program był dla nich prosty, bardziej przeznaczony jest dla ludzi umiejętnych (umiejących posługiwać się w programach 3D)
lecz dla mnie np. był całkiem przyjemny, gdy chciałem stworzyć oraz wyeksportować model do Source, zabawa nim jest całkiem niezła


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

19 wrz 2013, 22:44

Nie zrozumiałeś. W tym temacie mają być programy i podobne rzeczy służące do robienia map. Nie silniki jakiekolwiek. Nawet jeśli "nadają się do modelowania" to nie jest ich miejsce.
Ale nie ważne. uważam że Lista Silników powinna iść do osobnego tematu, żeby przejrzyściej było. Bo kto będzie szukać silnika w Liście Edytorów? :D
I nie chce nic mówić, ale Sketchup jest najprostszy. Kompletny noob zrobi w nim brusha. Ja nawet w Blenderze nie potrafiłem jednego polygonu zrobić. xD A jestem lamerem w 3d totalnym, mowie wszystko na swoim doświadczeniu.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2013, 22:48 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

19 wrz 2013, 22:49

Blender Foundation
pisz jak uważasz :P


ODPOWIEDZ