Kopiowanie BSP

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

15 wrz 2018, 19:40

Siema. Jak można łatwo i szybko kopiować BSP, bo zapomniałem. :D

Chcę część poprzedniego poziomu (brushe/BSP) skopiować na nową mapę.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 wrz 2018, 22:04

Edit>copy edit>paste :D


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 wrz 2018, 02:32

Jak kopiuję np. postawione już żółte i niebieskie brushe to co mam dalej z nimi zrobić? Serio pytam


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

16 wrz 2018, 03:32

Moim sposobem to tak:

1. Zaznaczasz WSZYSTKIE interesujące Ciebie brushe
2. Klikasz "Invert selection" i wciskasz delete. Usuwają Ci się wszystkie inne rzeczy.
3. File -> export. (.t3d/.stl)- zapisujesz w tym formacie brushe
4. Na docelowej mapce file -> import i importujesz brushe. Możesz zaznaczyć- import do mapki lub nie.
5. na końcu wiadomo- rebulid geometry albo bulid all. :)


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 wrz 2018, 09:24

seebeek17 pisze:Serio pytam
To ci serio odpowiadam. kopiujesz i wklejasz na drugiej mapce


8=======D
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

16 wrz 2018, 10:37

Ctrl+Alt+LPM > Kopiuj > Wklej > Przebuduj,
przecież to nawet ja wiem xD


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 wrz 2018, 11:50

Można kopiować pomiędzy mapami wszystko oprócz SceneVideo i ScriptedTrigger

A żeby skopiować na tej samej mapie klikasz Ctrl+W
Moim sposobem to tak:

1. Zaznaczasz WSZYSTKIE interesujące Ciebie brushe
2. Klikasz "Invert selection" i wciskasz delete. Usuwają Ci się wszystkie inne rzeczy.
3. File -> export. (.t3d/.stl)- zapisujesz w tym formacie brushe
4. Na docelowej mapce file -> import i importujesz brushe. Możesz zaznaczyć- import do mapki lub nie.
5. na końcu wiadomo- rebulid geometry albo bulid all. :)
:D
Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
Twoja metoda mogła by działać gdyby ściągnąć geometrię całego obiektu opcją Inselect i taką siatką można dodawać gotowe całe obiekty, ale nie polecam tego bo w ścianach mogą pojawiać się dziury, lub mogą być odwrócone.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 12:00 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

16 wrz 2018, 14:14

Rycho3D pisze: Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
Twoja metoda mogła by działać gdyby ściągnąć geometrię całego obiektu opcją Inselect i taką siatką można dodawać gotowe całe obiekty, ale nie polecam tego bo w ścianach mogą pojawiać się dziury, lub mogą być odwrócone.
Zawsze tak robiłem i zawsze było wszystko oki. Kopiuje brushe z Intersect i z add włącznie ze static meshami (jeżeli chcemy), pozostaje tylko kwestia ich ustawienia na mapie po dodaniu. Po rebulidzie wszystko działa jak należy. Chyba że chodziło o coś innego ;)


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 wrz 2018, 15:49

Pan Szatan pisze:A żeby skopiować na tej samej mapie klikasz Ctrl+W
A jak kopiujesz na tej samej mapie, to różni się czymś Ctrl+C/V od Crtl+W, oprócz tego, że to pierwsze wywala obiekt pół metra dalej?

Dziwne, bo wczoraj normalnie próbowałem skopiować brushe na inną mapę, robiłem rebuild, ale BSP się nie pojawiało i zostawały same brushe tak jak wkleiłem. Coś się chyba zrypało, bo po usunięciu plików .ini edytora wszystko działa.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 wrz 2018, 16:25

seebeek17 pisze:Dziwne, bo wczoraj normalnie próbowałem skopiować brushe na inną mapę, robiłem rebuild, ale BSP się nie pojawiało i zostawały same brushe tak jak wkleiłem. Coś się chyba zrypało, bo po usunięciu plików .ini edytora wszystko działa.
Wszystko zależy od kolejności, który BSP był wcześniej.
Jeśli najpierw dodasz budynek, a potem wytniesz świat to wytnie się też budynek. itp.

Dlatego w PPM masz opcję zmiany "Order" ;)


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 wrz 2018, 16:55

Rycho3D pisze:Dlatego w PPM masz opcję zmiany "Order"
To po to to jest!

No dobra, postaram się zapamiętać. xd


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 wrz 2018, 18:38

seebeek17 pisze:Jak kopiuję np. postawione już żółte i niebieskie brushe to co mam dalej z nimi zrobić?
:facepalm:

Ale i tak wychodzisz na Mistrza! :diabeł:

Rycho3D pisze: :D
Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
O czym ty gadasz? Od tego jest format T3D, żeby móc dokładnie kopiować-przenosić BSP takie jakie one są. I nie tylko zresztą BSP. Nie ma żadnych dziur, są mieszane, wszystko działa po rebuildzie.
seebeek17 pisze:że to pierwsze wywala obiekt pół metra dalej?
Jeśli chcesz mimo tego z tego korzystać, to po zaznaczeniu dodaj do grupy nowej. Skopiuj, wklej. Zaznacz widok tylko tej nowej grupy - świeci się, to łatwo znajdziesz. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ