Komenda SET i inne smaczki

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

13 wrz 2012, 18:47

SET <klasa> <zmienna> <wartość> >> Najpotężniejszy postalowy kod, używany przeze mnie praktycznie za każdym razem gdy włączam P2. Za pomocą tego kodu, większość rzeczy posiadających klasę, może być modyfikowana z poziomu gry. Rola PostED'a ogranicza się jedynie do wyszukiwania ewentualnych meshy i tekstur oraz zmiennych i wartości (jeśli ktoś ich nie zna >> Najpotrzebniejsze warto spisać). Możliwości jest tyle, ile wpisów we właściwościach konkretnych klas. Nie wszystkie kombinacje wprawdzie działają, ale i tak można dzięki temu zdziałać naprawdę wiele. Po zastosowaniu kombinacji z funkcją set, w wielu przypadkach, aby ustawienia wróciły do stanu pierwotnego, konieczne jest przeniesienie się na inną mapę bądź nawet zrestartowanie gry. Używając, najlepiej jest korzystać z aliasów, bądź przypisywać komendy bezpośrednio do konkretnych klawiszy, ponieważ wpisywanie tego zajzajerstwa za pomocą konsoli w grze, wkurza niemiłosiernie
Działa to w każdej wersji P2 (śmiem twierdzić, że na innych grach na silniku UE też), ale głównie w singlu. W multi kod ten jest blokowany (chyba, pewności nie mam).

1. Przykład (na podstawie mix'a ED i AWP)
scope_runningzomb >> Zombiak biegający (z ED)

ZMIANA PARAMETRÓW POSTACI:
set scope_runningzomb controllerclass class'AW7pawns.AW7Civiliancontroller'

Odpowiednik w postED
Obrazek

set scope_runningzomb pawninitialstate EP_Think

Odpowiednik w postED
Obrazek

set scope_runningzomb bplayerisenemy false

Odpowiednik w postED
Obrazek
Po zastosowaniu owych kodów każdy zespawnowany na mapie, bądź wystrzelony z PropsLaunchera zombiak tej klasy, będzie jak zwykły przechodzień, przy zachowaniu wszystkich właściwości należących do zombie (np: sposób poruszania się).

2. Przykład
Stworzymy sobie pseudo nową broń

StaticMesh'3d.Sn.DragonKn' >> Jeden z najlepiej wykonanych modeli broni białej jaki kiedykolwiek widziałem (z Flafster Weapons)
bali >> składany nożyk rodem z ED (AWPMod/EDWeapons)

PODMIANA MESHA:
set balipickup staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn'
set baliattachment staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn'

DOSTOSOWYWANIE PRZESTRZENNE:
set balipickup collisionheight 30
set balipickup Drawscale3d (x=0.9,y=0.9,z=-0.9)
set baliattachment Drawscale3d (x=-0.9,y=-0.9,z=0.9)

Żeby zmienić mesha w pierwszej osobie musi być konkretna animacja, a tej niestety nie ma. Można więc zrobić tak, by tej starej w ogóle nie było widać, wpisując
set baliweapon drawscale 0

Rezultatem jest:
Obrazek
3. Przykład
UROZMAICENIE SCENKI

Zrobiliśmy mega rozróbę ale niestety rozpryski krwi nagle znikają. Dzięki komendzie set można kontrolować ich wielkość, a także zachować je aż do przejścia na następną mapę. Wystarczy przypisać sobie kod set splat drawscale # (#=0.5 >> Wymiar optymalny) do konkretnego klawisza i wciskać dany klawisz w momencie znikania.

Emittery też można troszkę podrasować wpisując set particleemitter maxparticles # (# - liczba). Nie każdemu się to może jednak podobać. Potrzebny jest restart gry, żeby powrócić do poprzednich ustawień
=======

Skoro komenda set jest częścią komend konsoli UE 2.5 postanowiłem testnąć również inne. Poniżej lista wg mnie najciekawszych działających. Jak kto znajdzie jeszcze inne ciekawe niech zapoda w tym temacie:

RMODE # >> [# = 1-8] Efekty renderowania. Piątka jest standardowa
PAUSESOUNDS >> Zatrzymuje aktualnie działające dźwięki
UNPAUSESOUNDS >> Przywraca zatrzymane dźwięki
VIEWCLASS <klasa> >> Podgląd wybranej klasy na mapie w trybie wolnej kamery. Przedstawiciele danej klasy wybierani losowo
VIEWSELF >> powrót do Kolesia
CINEMATICS >> Włączenie/wyłączenie czarnych pasków filmowych
CINEMATICSRATIO # >> Gdy kod cinematics aktywny:
>> #=1 - Standard
>> #<1 - Poszerzenie ekranu
>> #>1 - Ustawienia wielkości czarnych filmowych pasków
SHOW <element> >> Włącza lub wyłącza pokazywanie wskazanych elementów na danym poziomie
>> Actors - Jak w nazwie
>> BSP - Powierzchnie (Surfaces)
>> Coronas - Efekty świetlne
>> Fluid - woda, materiały płynne
>> Fog - Mgła
>> Particles - Efekty krwi, graffiti, emittery etc.
>> Sky - Niebo
>> StaticMeshes - Jak w nazwie
>> Terrain - Podłoże

Miłego kombinowania życzę (Jeśli nie zniechęciłem już na starcie wielkością tego posta xD)

BTW: Przeglądając tą stronę, którą zalinkowałem, zauważyłem że w UE 2.5 jest możliwość nagrywania filmów. Wielka szkoda, że nie zastosowano tego w P2 :\


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

13 wrz 2012, 19:04

O cholera! Strasznie to skomplikowane i bardzo dużo kombinowania, ale efekty powalają. Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Plebs
Miłośnik broni
Posty: 100
Rejestracja: 02 lip 2011, 11:47

13 wrz 2012, 20:21

Mr Minio pisze:O cholera! Strasznie to skomplikowane i bardzo dużo kombinowania
Czemu? Tego nie wpisuje czasem w konsoli jak zwykłe kody?


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

13 wrz 2012, 22:54

Plebs, oczywiście, że w konsoli tak jak zwykłe kody :)

A propo samego set to jak narazie testowałem tylko:

set p2pawn health 5000

set p2pawn bcanpickupinventory true

i jeszcze kod na kamizelkę, którego nie mogę teraz skojarzyć nie mniej wszystkie działały, prawidłowo :)

Silver Dragon, w Twoim linku znalazłem interesująca komendę NETSPEED właśnie ją testuję i odnoszę wrażenie, że odpowiednie ustawienie jej może zmniejszyć ping.
Ostatnio miałem ping 90, teraz podczas kombinowania z różnymi wartościami przy wpisaniu netspeed 5000 mam ping na poziomie 50, do końca pięknie nie jest bo mam coś za coś ping 50 a FPS na danej mapie spada ze 120 do 60.

Link do stronki, w której jest info odnośnie komendy netspeed.

Tiquill, Przetestuj tą komendę może ona pomóc na Twoje problemy potyczące pingu na multi.

Oczywiście Innym graczom również polecam to zrobić :)
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 23:44 przez Radzik, łącznie zmieniany 5 razy.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 wrz 2012, 02:11

Mmm... 8-) Taki temat to sama przyjemność! :spoko: Komenda set wymaga wiele od gracza, ale jej opanowanie to całkiem nowe spotkanie z grą. Możemy nawet tworzyć własne mody, mając za towar do ich prezentacji tylko plik User.ini, bo w nim można to używać. Idea modyfikacji User.ini jest stara niemal jak P2, można to znaleźć na PostalNetwork i Yahoo groups. Ale zabawy z komendą set to wyższa szkoła jazdy.

Biorąc za źródło wstępny post, teoretycznie można wciskając jeden klawisz na gorąco stworzyć sobie moda. Przykład, to dajemy w User.ini:

Kod: Zaznacz cały

P=set balipickup staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn' | set baliattachment staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn' | set balipickup collisionheight 30 | set balipickup Drawscale3d &#40;x=0.9,y=0.9,z=-0.9&#41; | set baliattachment Drawscale3d &#40;x=-0.9,y=-0.9,z=0.9&#41;
Nie sprawdzę teraz, czy działa aż taka skomplikowana linia, ale gdyby tak - to głowa mała.

Radzik136 pisze:Tiquill, Przetestuj tą komendę może ona pomóc na Twoje problemy potyczące pingu na multi.
Z całą starannością przetestuję! :) Sporo kodów z tej strony nie znałem bądź nie poświęciłem im należytej uwagi.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 kwie 2015, 20:43

Da się tym set zmienić jasność na mapie?
Bo chciałbym zrobić sobie nocny klimat.


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

14 kwie 2015, 21:15

Niestety nie próbowałem
Gdybym wiedział gdzie w PostED się to zmienia, to spróbowałbym potestować ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

14 kwie 2015, 21:21

Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

14 kwie 2015, 21:27

Mr Minio pisze:Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.
Polecam, można sobie zrobić "piekielny" klimat albo nightmare fuel :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 kwie 2015, 21:47

Mr Minio pisze:Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.
Nie pomyślałem o tym. Dzięki.


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

14 kwie 2015, 22:03

Jak widać oczywiste rozwiązania w tym przypadku są najlepsze ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

14 kwie 2015, 23:19

Kod: Zaznacz cały

set MapScreen Song gay_club.ogg
Zmiana muzyczki przy wczytywaniu mapy, fajniejsza jakaś z tym bicikiem.

Szkoda że jedynie

Kod: Zaznacz cały

l=set bottle StaticMesh StaticMesh'ben_mesh.Misc.beerBottle_intact_ben' |  set bottle Skins Texture'RyuqMountainDew.dew'
mi w User.ini nie chce działać, a po wklepaniu ręcznie static mesh mi znika, ale zabawa przednia :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

13 cze 2015, 20:17

Da się zmienić jakoś tym set, żeby się normalnie sikało?
Ani paliwem, ani krwią. Normalnymi szczynami.
Albo zna ktoś jakiś inny sposób?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2015, 20:18 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

21 cze 2015, 11:47

Nie próbowałem nigdy
W AWP z AWPM wystarczy odhaczyć 'ptaszka' z trybem rozszerzonym i po kłopocie ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

17 lip 2018, 14:57

Może dodam pewne sugestie, gdyby ktoś chciał grzebać w User.ini na jeszcze inne sposoby. Dopisanie komendy set do jakiegoś klawisza w pliku User.ini nie zadziała jeśli znak podziału "|" wprowadzicie ze spacją - a czasem zadziała. Różnie z tym jest. Dodatkowo na górze pliku User.ini macie też sekcję z Aliases, tam też ze spacją nie działa. Oto przykłady POPRAWNYCH wpisów:

Kod: Zaznacz cały

Aliases&#91;31&#93;=&#40;Command="SetCameraDist 25|onrelease SetCameraDist 2",alias="SetCamDist"&#41;	;znak | wyłącznie bez spacji
F9=SetCameraDist 25|onrelease SetCameraDist 7											;znak | bez spacji, a poniżej zadziała także ze spacją&#58;
F8=SetCameraDist 25 | onrelease SetCameraDist 7
L=Sweet|MadMods|TnInv|DarkPS|DarkFire													;znak | bez spacji, a poniżej zadziała też ze spacją&#58;
P=Sweet | TnInv | CDInv | MaDMods | DarkPS | DarkFire
Backspace=IWant DarkPS.BerettaOpticWeapon|Iwant DarkFire.RocketBagInv|IWant DarkFire.HelicopterWeapon		;znak | wyłącznie bez spacji

Testowałem teraz swój wcześniej proponowany wpis z tym Bali, zapodanym przez SD. Cóż, działa tylko podmiana pickupa, Attachment już nie. Czy ze spacją czy bez spacji. Więc pewno bez ręcznego wklepywania komend set w konsoli gry się nie obędzie...

seebeek17 pisze:Da się zmienić jakoś tym set, żeby się normalnie sikało?
Ani paliwem, ani krwią. Normalnymi szczynami.
To jest w kodzie "sików" uzależnione zapewne od dnia tygodnia i wypełnieniu misji ze szpitalem. Więc raczej się nie da. Choć przez te lata może sam to rozwiązałeś. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ