Kilka pytan PostED

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 cze 2013, 13:31

siemka.
mam kilka pytan:
1.Chcialbym zrobic, takie cos, ze idzie sie wąskął sciezką i w połowie drogi, wlącza sie filmik(trigger'em), ze dom na koncu sciezki na placu sie zawala.
Myslalem zeby przeniesc cale otoczenie do blendera i w nim zrobic destrukcje, a potem zrobic drugą mape w PostED z juz zawalonym domem.
Czy da sie to jakos inaczej zrobic, bez blendera, w samym PostED?

2.Jak dodac filmik(nie cut-scenka w PostED) taki jak np. na koniec AW gdzie wysadza miasto?

3.Jak zrobic 2 rzeczy: Samochod, ktory bedzie jechal wyznaczonol sciezką, i uderzy w np. mur i ten mur sie rozwali-bedzie sie tylko dalo tym samochodem rozwalic mur.

4.Jak zrobic by koles polozyl jakis przedmiot jak np. w AW tą bombe atomową?

Z gory thz za pomoc.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 cze 2013, 14:49

seebeek17 pisze:1.Chcialbym zrobic, takie cos, ze idzie sie wąskął sciezką i w połowie drogi, wlącza sie filmik(trigger'em), ze dom na koncu sciezki na placu sie zawala.
Myslalem zeby przeniesc cale otoczenie do blendera i w nim zrobic destrukcje, a potem zrobic drugą mape w PostED z juz zawalonym domem.
Czy da sie to jakos inaczej zrobic, bez blendera, w samym PostED?
Da się
seebeek17 pisze:2.Jak dodac filmik(nie cut-scenka w PostED) taki jak np. na koniec AW gdzie wysadza miasto?
Taki filmik można dodać tylko w AW i jest z tym trochę zabawy.
3.Jak zrobic 2 rzeczy: Samochod, ktory bedzie jechal wyznaczonol sciezką, i uderzy w np. mur i ten mur sie rozwali-bedzie sie tylko dalo tym samochodem rozwalic mur.
Mover
seebeek17 pisze:4.Jak zrobic by koles polozyl jakis przedmiot jak np. w AW tą bombe atomową?
Zrobić filmik, lub napisać skrypt ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

23 cze 2013, 15:07

1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
2. Gdy chcesz dodać taki film, wpierw musisz mieć przygotowany taki film (najlepiej w formacie Robisz najzwyklejszy kwadrat. W nim umieszczasz player start, w którego proporcjach (2 razy LPM/PPM -> PlayerStart Porperties) w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz (jak chcesz aby twój tag się nazywał). Następnie klikasz na przycisk managera scen (Obrazek) i tworzysz nową scenę. Aby było prościej wyjaśnić, stworzyłem rysunek:
Obrazek
a) otwierasz scene managera
b) tworzysz nową scene
c) otwierasz zakładkę "events"
d) w tag wpisujesz nazwę tę samą, którą wpisałeś w "evencie" player startu (jest to przy okazji nazwa twojej sceny i o to chodzi :D): "w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz"

Po tym musimy dodać Interpolation Point, akcje "play" (actions->action move camera) i dodać do tego sub akcje triggera pod nazwą eventa (w proporcjach tej sub akcji: trigger -> event name) taką samą jak nazwa późniejszego tagu jak w ScriptedTriggerze :P

Gdy stworzymy swoją scenę i zrobimy wszystko potrzebne do jej działania, musimy stworzyć Scripted Triggera. W tym celu włączamy "actor class browser" (Obrazek), wybieramy scripted triggger:
Obrazek
...i dodajemy na mapę. Później w scriptedtirggerze musimy dodać kilka akcji skryptowanych (między innymi action_PlayMovie gdzie wpisujemy nazwę filmu [z rozszeżeniem] jakiego chcemy mieć w tej scenie - oczywiście musi on znajdować się w folderze ApocalypseWeekend\Movies). Rozpisywał już nie będę bo oczywiście szkoda zachodu ale wyjaśniłem część tego procesu - dalej możesz tworzyć sam :D
Jak piszę później - zobacz sobie jak jest to zrobione (mapa MovieOutro) :D

3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger) :D

4. Wystarczy dostosować na film akcje gracza lub ustawioneg dude'a (czyli po prostu inna postać dude'a wykonująca tę akcję, gracza zawszę można schować scripted)
Zobacz jak jest to zrobione w AW (najpewniej mapa TrainingCamp - któraś część) :D

tak więc coś jest :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 cze 2013, 15:25

ojj...to 2. i 4. juz moge wywalic z planow :cry: :|
1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
Troche trudne.
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale? ;) :D
3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
Dałoby równiez bardziej zrozumiale? :P

Dzieki.


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

23 cze 2013, 16:43

Może to gupi pomyzł, ale taki domek możesz walnądź robiądz go najpierw w blendeże,
potem dzieląc go na części, importując na mapę jako CarExplodable ze zmienionym Meshem na
fragment domu, zrobić tak z każdymi fragmentami, popodmieńjadź, pouztawiac na mapem, a potem tylko
Triggerem wysadzic w Holere. Dlaczego nie Carma aktor? Bo CAktor nie ma takiego fajnego efektu po wybuchu
tylko "lusem" sobie odpada, a tak zawsze jakiz ogień, dym można dodać i wogule.

No kolega ci wszystko z tym Moverem wyjaśnił, Popatrz troche na forum, posiedź w UE, przecież to podstawy
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale?
Zrób animacje zawalania i ją odpal w Postalu. Prościej sie nie da.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 16:47 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 cze 2013, 20:20

ok dzieki, a mam jeszcze 2 pytania, moze troche lamerskie i wgl. ale musze sie spytac :p

1. jak zrobic drzwi? xD ;)
2.Jak zrobic by jak cos sie stanie(np. zawali ten dom) to zeby sie nie odnawial jak sie zmieni mape tylko zeby zostal zawalony juz do konca gry(jak np. poczta w czw.)?

@up twoj "polzki" to na serio? :p

@edit dobra drzwi to juz wiem, jeszcze tylko punkt 2.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 20:42 przez seebeek17, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

23 cze 2013, 20:55

Zrób sobie dwa obiekty. Jeden będzie Przed zawaleniem, drugi po. Ustaw je w tym samym miejscu, Olewając fakt że wygląda idiotycznie jak stoją jeden w drugim.
Ten zawalający się robisz np jako ten mesh z animacja, dajesz na nim prawy -> properties -> Events -|| w "TAG" wpisujesz DayBlocker -> potem w Object -> w group wpisujesz np "None,7DayA" i dzięki temu [powinien] się domek pojawić jedynie w Poniedziałek. :3
Poniedziałek to A
Wtorek to B
Sroda to C itp
Nie jestem pewien ale powinno trybić.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

23 cze 2013, 21:34

seebeek17 pisze:ojj...to 2. i 4. juz moge wywalic z planow :cry: :|
To nie jest takie trudne, wystarczy się przyjrzeć XD
seebeek17 pisze:
1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
Troche trudne.
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale? ;) :D
Miałem podać pomysł z KActorem ale zapomniałem :D
Można oczywiście ustawić części (kawałki) domu - dom na cześci - jako explodable (k)actor np. CarExplodable (aby wiadomo co zrobiło)
Można również ustawić karma actor'ów i spowodować wybuch od środka który rozrzuci te części ale niezbyt widowiskowo by to wyglądało :P
Sposób jest prosty - tworzysz animacje szkieletową, gdzie wszystkie elementy/kawałki domu są przypisane do kości/fizyczną z jedną kością przypisaną na cały mesh. Ta animacja uruchamiana jest przez np. sequence :DD
Można też stworzyć dom z moverów, popów breakable itp. (↓ jest opisany mur na podstawie prop breakable; elementy do bardziej widowiskowego zniszczenia to są movery) :D
seebeek17 pisze:
3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
Dałoby równiez bardziej zrozumiale? :P

Dzieki.
Może szybko napiszę - samochód ustawiony jako mover (ma wyznaczoną trasę na mur który stworzony jest z kawałków "prop breakable" - niszczących się obiektów (najprostsze wyjaśnienie). Zostają one uruchamiane triggerem :D
seebeek17 pisze:2.Jak zrobic by jak cos sie stanie(np. zawali ten dom) to zeby sie nie odnawial jak sie zmieni mape tylko zeby zostal zawalony juz do konca gry(jak np. poczta w czw.)?
2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi :D)) lub na tak samo wyglądającą lokację :D


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

23 cze 2013, 21:42

2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi )) lub na tak samo wyglądającą lokację
I tym sposobem będzie trzeba sie pierdzielić z tą mapą, + z dwiema kolejnymi które przenoszą cię do tej mapy z zawalonym budynkiem. Strata czasu. Najlepiej zrobić tylko na dzień, jak np Krata przy wejściu do paradise Mall. Jak wejdziesz jakimś cudem [prosty trick] to w środku jest spora grupa Policjantów czekających żeby cie skuć, oni też mają ustawione że pojawiają się w okreslone dni, zanim odblokuje sie Paradise Mall. Potem ich nie ma.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

23 cze 2013, 22:18

Ryuq666 pisze:
2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi :D )) lub na tak samo wyglądającą lokację
I tym sposobem będzie trzeba sie pierdzielić z tą mapą, + z dwiema kolejnymi które przenoszą cię do tej mapy z zawalonym budynkiem. Strata czasu. Najlepiej zrobić tylko na dzień, jak np Krata przy wejściu do paradise Mall. Jak wejdziesz jakimś cudem [prosty trick] to w środku jest spora grupa Policjantów czekających żeby cie skuć, oni też mają ustawione że pojawiają się w okreslone dni, zanim odblokuje sie Paradise Mall. Potem ich nie ma.
To jest taki sam sposób (ta sama droga) jak mówiłeś :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 cze 2013, 22:59

a gdzie jest to "prop breakable"?
bo nie moge znalezc...


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

23 cze 2013, 23:28

Actor classes -> Prop -> prop breakable


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

24 cze 2013, 00:04

To jest taki sam sposób (ta sama droga) jak mówiłeś
Zrobić DWIE MAPY a zrobić DWA DOMY na JEDNEJ MAPIE to różnica nie?


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

24 cze 2013, 01:41

Zły kontekst zrozumiałem bo hujowo wyjaśnione (z kojarzenia wiesz o co chodzi) XD
Chodzi w tym o to, aby dodać dni w których skeletal mesh domu będzie się zawalał i dodać dni w których będzie stał mesh zawalonego domu :D
Można też łatwo zrobić moverem (po lekkiej modyfikacji skryptu movera można by zrobić animowany mover - gdy dom się zawali (animowany mover), zamieni się miejscami z moverem zawalonego domu czyli innymi słowy mover zawalonego domu przejdzie na miejsce animowanego)

A i tak to będzie się odnawiało na mapie w tym samym dniu (jak będziesz wracał na mapę chyba że drugiej drogi nie będzie a w następny dzień będziesz mógł tam trafić :D) - więc dwie mapy [tak czy tak] były by potrzebne - chyba ze po zawaleniu domu byłby koniec dnia - ale wyjścia, wyjścia :D

Miałem pisać coś tu jeszcze [wcześniej], ale mówi to samo za siebie XD (czyli coś jest) a wypadło mi z głowy XD


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

24 cze 2013, 08:37

wiecie co???
ja to juz nie ogarniam! :kijek:
jakies cos zrob na animowanego mesha, potem moverem, przetenteguj do cos tam, blabla..

jak tacy z genialni teoretycy to, moze wykazecie sie w boju i moze ktos zrobi jakąs [byle jaką] mapke z terenem i domkiem na srodku i jak stanie sie np. kolo drzewka to domek sie zawala, hmm? :mgun2: :rifle: :D

dokladnie [juz w moim modzie] to mi chodzi o to, ze bedzie zlecenie od bazy, zeby [tutaj jeszcze mysle co dalej] isc do domu -nowa mapa z domem i sciezka-[jeszcze nwm. po co] (bedzie tylko jedna mala sciezka) i w polowie tej sciezki bedzie cut-scenka, ze dom wybucha i sie zawala i potem wychodzimy z mapy z domkiem i sie np. kamien na sciezke zawala i juz nie mozna tam nigdy wrocic.

Po przemysleniach postanowilem zdobic tylko 1 dzien np. "ostatni dzien". ;)


Zablokowany