siemka.
mam kilka pytan:
1.Chcialbym zrobic, takie cos, ze idzie sie wąskął sciezką i w połowie drogi, wlącza sie filmik(trigger'em), ze dom na koncu sciezki na placu sie zawala.
Myslalem zeby przeniesc cale otoczenie do blendera i w nim zrobic destrukcje, a potem zrobic drugą mape w PostED z juz zawalonym domem.
Czy da sie to jakos inaczej zrobic, bez blendera, w samym PostED?
2.Jak dodac filmik(nie cut-scenka w PostED) taki jak np. na koniec AW gdzie wysadza miasto?
3.Jak zrobic 2 rzeczy: Samochod, ktory bedzie jechal wyznaczonol sciezką, i uderzy w np. mur i ten mur sie rozwali-bedzie sie tylko dalo tym samochodem rozwalic mur.
4.Jak zrobic by koles polozyl jakis przedmiot jak np. w AW tą bombe atomową?
Z gory thz za pomoc.
Kilka pytan PostED
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Da sięseebeek17 pisze:1.Chcialbym zrobic, takie cos, ze idzie sie wąskął sciezką i w połowie drogi, wlącza sie filmik(trigger'em), ze dom na koncu sciezki na placu sie zawala.
Myslalem zeby przeniesc cale otoczenie do blendera i w nim zrobic destrukcje, a potem zrobic drugą mape w PostED z juz zawalonym domem.
Czy da sie to jakos inaczej zrobic, bez blendera, w samym PostED?
Taki filmik można dodać tylko w AW i jest z tym trochę zabawy.seebeek17 pisze:2.Jak dodac filmik(nie cut-scenka w PostED) taki jak np. na koniec AW gdzie wysadza miasto?
Mover3.Jak zrobic 2 rzeczy: Samochod, ktory bedzie jechal wyznaczonol sciezką, i uderzy w np. mur i ten mur sie rozwali-bedzie sie tylko dalo tym samochodem rozwalic mur.
Zrobić filmik, lub napisać skryptseebeek17 pisze:4.Jak zrobic by koles polozyl jakis przedmiot jak np. w AW tą bombe atomową?
8=======D
1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
2. Gdy chcesz dodać taki film, wpierw musisz mieć przygotowany taki film (najlepiej w formacie Robisz najzwyklejszy kwadrat. W nim umieszczasz player start, w którego proporcjach (2 razy LPM/PPM -> PlayerStart Porperties) w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz (jak chcesz aby twój tag się nazywał). Następnie klikasz na przycisk managera scen () i tworzysz nową scenę. Aby było prościej wyjaśnić, stworzyłem rysunek:
a) otwierasz scene managera
b) tworzysz nową scene
c) otwierasz zakładkę "events"
d) w tag wpisujesz nazwę tę samą, którą wpisałeś w "evencie" player startu (jest to przy okazji nazwa twojej sceny i o to chodzi ): "w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz"
Po tym musimy dodać Interpolation Point, akcje "play" (actions->action move camera) i dodać do tego sub akcje triggera pod nazwą eventa (w proporcjach tej sub akcji: trigger -> event name) taką samą jak nazwa późniejszego tagu jak w ScriptedTriggerze
Gdy stworzymy swoją scenę i zrobimy wszystko potrzebne do jej działania, musimy stworzyć Scripted Triggera. W tym celu włączamy "actor class browser" (), wybieramy scripted triggger:
...i dodajemy na mapę. Później w scriptedtirggerze musimy dodać kilka akcji skryptowanych (między innymi action_PlayMovie gdzie wpisujemy nazwę filmu [z rozszeżeniem] jakiego chcemy mieć w tej scenie - oczywiście musi on znajdować się w folderze ApocalypseWeekend\Movies). Rozpisywał już nie będę bo oczywiście szkoda zachodu ale wyjaśniłem część tego procesu - dalej możesz tworzyć sam
Jak piszę później - zobacz sobie jak jest to zrobione (mapa MovieOutro)
3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
4. Wystarczy dostosować na film akcje gracza lub ustawioneg dude'a (czyli po prostu inna postać dude'a wykonująca tę akcję, gracza zawszę można schować scripted)
Zobacz jak jest to zrobione w AW (najpewniej mapa TrainingCamp - któraś część)
tak więc coś jest
2. Gdy chcesz dodać taki film, wpierw musisz mieć przygotowany taki film (najlepiej w formacie Robisz najzwyklejszy kwadrat. W nim umieszczasz player start, w którego proporcjach (2 razy LPM/PPM -> PlayerStart Porperties) w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz (jak chcesz aby twój tag się nazywał). Następnie klikasz na przycisk managera scen () i tworzysz nową scenę. Aby było prościej wyjaśnić, stworzyłem rysunek:
a) otwierasz scene managera
b) tworzysz nową scene
c) otwierasz zakładkę "events"
d) w tag wpisujesz nazwę tę samą, którą wpisałeś w "evencie" player startu (jest to przy okazji nazwa twojej sceny i o to chodzi ): "w zakładce "events" w "event" wpisujesz nazwę iwenta jaką chcesz"
Po tym musimy dodać Interpolation Point, akcje "play" (actions->action move camera) i dodać do tego sub akcje triggera pod nazwą eventa (w proporcjach tej sub akcji: trigger -> event name) taką samą jak nazwa późniejszego tagu jak w ScriptedTriggerze
Gdy stworzymy swoją scenę i zrobimy wszystko potrzebne do jej działania, musimy stworzyć Scripted Triggera. W tym celu włączamy "actor class browser" (), wybieramy scripted triggger:
...i dodajemy na mapę. Później w scriptedtirggerze musimy dodać kilka akcji skryptowanych (między innymi action_PlayMovie gdzie wpisujemy nazwę filmu [z rozszeżeniem] jakiego chcemy mieć w tej scenie - oczywiście musi on znajdować się w folderze ApocalypseWeekend\Movies). Rozpisywał już nie będę bo oczywiście szkoda zachodu ale wyjaśniłem część tego procesu - dalej możesz tworzyć sam
Jak piszę później - zobacz sobie jak jest to zrobione (mapa MovieOutro)
3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
4. Wystarczy dostosować na film akcje gracza lub ustawioneg dude'a (czyli po prostu inna postać dude'a wykonująca tę akcję, gracza zawszę można schować scripted)
Zobacz jak jest to zrobione w AW (najpewniej mapa TrainingCamp - któraś część)
tak więc coś jest
ojj...to 2. i 4. juz moge wywalic z planow
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale?
Dzieki.
Troche trudne.1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale?
Dałoby równiez bardziej zrozumiale?3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
Dzieki.
- Ryuq
- Administrator
- Posty: 1338
- Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
- Lokalizacja: Galicja
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Może to gupi pomyzł, ale taki domek możesz walnądź robiądz go najpierw w blendeże,
potem dzieląc go na części, importując na mapę jako CarExplodable ze zmienionym Meshem na
fragment domu, zrobić tak z każdymi fragmentami, popodmieńjadź, pouztawiac na mapem, a potem tylko
Triggerem wysadzic w Holere. Dlaczego nie Carma aktor? Bo CAktor nie ma takiego fajnego efektu po wybuchu
tylko "lusem" sobie odpada, a tak zawsze jakiz ogień, dym można dodać i wogule.
No kolega ci wszystko z tym Moverem wyjaśnił, Popatrz troche na forum, posiedź w UE, przecież to podstawy
potem dzieląc go na części, importując na mapę jako CarExplodable ze zmienionym Meshem na
fragment domu, zrobić tak z każdymi fragmentami, popodmieńjadź, pouztawiac na mapem, a potem tylko
Triggerem wysadzic w Holere. Dlaczego nie Carma aktor? Bo CAktor nie ma takiego fajnego efektu po wybuchu
tylko "lusem" sobie odpada, a tak zawsze jakiz ogień, dym można dodać i wogule.
No kolega ci wszystko z tym Moverem wyjaśnił, Popatrz troche na forum, posiedź w UE, przecież to podstawy
Zrób animacje zawalania i ją odpal w Postalu. Prościej sie nie da.A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 16:47 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.
ok dzieki, a mam jeszcze 2 pytania, moze troche lamerskie i wgl. ale musze sie spytac
1. jak zrobic drzwi?
2.Jak zrobic by jak cos sie stanie(np. zawali ten dom) to zeby sie nie odnawial jak sie zmieni mape tylko zeby zostal zawalony juz do konca gry(jak np. poczta w czw.)?
@up twoj "polzki" to na serio?
@edit dobra drzwi to juz wiem, jeszcze tylko punkt 2.
1. jak zrobic drzwi?
2.Jak zrobic by jak cos sie stanie(np. zawali ten dom) to zeby sie nie odnawial jak sie zmieni mape tylko zeby zostal zawalony juz do konca gry(jak np. poczta w czw.)?
@up twoj "polzki" to na serio?
@edit dobra drzwi to juz wiem, jeszcze tylko punkt 2.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 20:42 przez seebeek17, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ryuq
- Administrator
- Posty: 1338
- Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
- Lokalizacja: Galicja
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Zrób sobie dwa obiekty. Jeden będzie Przed zawaleniem, drugi po. Ustaw je w tym samym miejscu, Olewając fakt że wygląda idiotycznie jak stoją jeden w drugim.
Ten zawalający się robisz np jako ten mesh z animacja, dajesz na nim prawy -> properties -> Events -|| w "TAG" wpisujesz DayBlocker -> potem w Object -> w group wpisujesz np "None,7DayA" i dzięki temu [powinien] się domek pojawić jedynie w Poniedziałek. :3
Poniedziałek to A
Wtorek to B
Sroda to C itp
Nie jestem pewien ale powinno trybić.
Ten zawalający się robisz np jako ten mesh z animacja, dajesz na nim prawy -> properties -> Events -|| w "TAG" wpisujesz DayBlocker -> potem w Object -> w group wpisujesz np "None,7DayA" i dzięki temu [powinien] się domek pojawić jedynie w Poniedziałek. :3
Poniedziałek to A
Wtorek to B
Sroda to C itp
Nie jestem pewien ale powinno trybić.
To nie jest takie trudne, wystarczy się przyjrzeć XDseebeek17 pisze:ojj...to 2. i 4. juz moge wywalic z planow
Miałem podać pomysł z KActorem ale zapomniałemseebeek17 pisze:Troche trudne.1. Dało by się, ale wyglądało by to bardziej lipnie niżeli w Blenderze zrobić model domu (oczywiście jako skeletal mesh) plus animację zawalającego się domu (i dodać na mapę jako skeletal mesh, którego animacja jest uruchamiana triggerem - emittery również uruchamiane w tym samym czasie)
A moglbys troche rozwinac wypowiedz i napisac troszke bardziej zrozumiale?
Można oczywiście ustawić części (kawałki) domu - dom na cześci - jako explodable (k)actor np. CarExplodable (aby wiadomo co zrobiło)
Można również ustawić karma actor'ów i spowodować wybuch od środka który rozrzuci te części ale niezbyt widowiskowo by to wyglądało
Sposób jest prosty - tworzysz animacje szkieletową, gdzie wszystkie elementy/kawałki domu są przypisane do kości/fizyczną z jedną kością przypisaną na cały mesh. Ta animacja uruchamiana jest przez np. sequence
Można też stworzyć dom z moverów, popów breakable itp. (↓ jest opisany mur na podstawie prop breakable; elementy do bardziej widowiskowego zniszczenia to są movery)
Może szybko napiszę - samochód ustawiony jako mover (ma wyznaczoną trasę na mur który stworzony jest z kawałków "prop breakable" - niszczących się obiektów (najprostsze wyjaśnienie). Zostają one uruchamiane triggeremseebeek17 pisze:Dałoby równiez bardziej zrozumiale?3. Najlepsze rozwiązanie - samochód jako mover z ustawioną trasą na ścianę złożoną z "prop breakable" (z emitterem niszczenia jako np. odłamki ściany) uruchamiany triggerem (co przechodzi oczywiście w akcje na script trigger)
Dzieki.
2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi )) lub na tak samo wyglądającą lokacjęseebeek17 pisze:2.Jak zrobic by jak cos sie stanie(np. zawali ten dom) to zeby sie nie odnawial jak sie zmieni mape tylko zeby zostal zawalony juz do konca gry(jak np. poczta w czw.)?
- Ryuq
- Administrator
- Posty: 1338
- Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
- Lokalizacja: Galicja
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
I tym sposobem będzie trzeba sie pierdzielić z tą mapą, + z dwiema kolejnymi które przenoszą cię do tej mapy z zawalonym budynkiem. Strata czasu. Najlepiej zrobić tylko na dzień, jak np Krata przy wejściu do paradise Mall. Jak wejdziesz jakimś cudem [prosty trick] to w środku jest spora grupa Policjantów czekających żeby cie skuć, oni też mają ustawione że pojawiają się w okreslone dni, zanim odblokuje sie Paradise Mall. Potem ich nie ma.2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi )) lub na tak samo wyglądającą lokację
To jest taki sam sposób (ta sama droga) jak mówiłeśRyuq666 pisze:I tym sposobem będzie trzeba sie pierdzielić z tą mapą, + z dwiema kolejnymi które przenoszą cię do tej mapy z zawalonym budynkiem. Strata czasu. Najlepiej zrobić tylko na dzień, jak np Krata przy wejściu do paradise Mall. Jak wejdziesz jakimś cudem [prosty trick] to w środku jest spora grupa Policjantów czekających żeby cie skuć, oni też mają ustawione że pojawiają się w okreslone dni, zanim odblokuje sie Paradise Mall. Potem ich nie ma.2 różne mapy - jedna z zawalającym się domem, druga z zawalonym lub przejście/teleport na tej samej mapie (z jednej oczywiście z innymi telepadami/telemarketerami (zmiennymi )) lub na tak samo wyglądającą lokację
Zły kontekst zrozumiałem bo hujowo wyjaśnione (z kojarzenia wiesz o co chodzi) XD
Chodzi w tym o to, aby dodać dni w których skeletal mesh domu będzie się zawalał i dodać dni w których będzie stał mesh zawalonego domu
Można też łatwo zrobić moverem (po lekkiej modyfikacji skryptu movera można by zrobić animowany mover - gdy dom się zawali (animowany mover), zamieni się miejscami z moverem zawalonego domu czyli innymi słowy mover zawalonego domu przejdzie na miejsce animowanego)
A i tak to będzie się odnawiało na mapie w tym samym dniu (jak będziesz wracał na mapę chyba że drugiej drogi nie będzie a w następny dzień będziesz mógł tam trafić ) - więc dwie mapy [tak czy tak] były by potrzebne - chyba ze po zawaleniu domu byłby koniec dnia - ale wyjścia, wyjścia
Miałem pisać coś tu jeszcze [wcześniej], ale mówi to samo za siebie XD (czyli coś jest) a wypadło mi z głowy XD
Chodzi w tym o to, aby dodać dni w których skeletal mesh domu będzie się zawalał i dodać dni w których będzie stał mesh zawalonego domu
Można też łatwo zrobić moverem (po lekkiej modyfikacji skryptu movera można by zrobić animowany mover - gdy dom się zawali (animowany mover), zamieni się miejscami z moverem zawalonego domu czyli innymi słowy mover zawalonego domu przejdzie na miejsce animowanego)
A i tak to będzie się odnawiało na mapie w tym samym dniu (jak będziesz wracał na mapę chyba że drugiej drogi nie będzie a w następny dzień będziesz mógł tam trafić ) - więc dwie mapy [tak czy tak] były by potrzebne - chyba ze po zawaleniu domu byłby koniec dnia - ale wyjścia, wyjścia
Miałem pisać coś tu jeszcze [wcześniej], ale mówi to samo za siebie XD (czyli coś jest) a wypadło mi z głowy XD
wiecie co???
ja to juz nie ogarniam!
jakies cos zrob na animowanego mesha, potem moverem, przetenteguj do cos tam, blabla..
jak tacy z genialni teoretycy to, moze wykazecie sie w boju i moze ktos zrobi jakąs [byle jaką] mapke z terenem i domkiem na srodku i jak stanie sie np. kolo drzewka to domek sie zawala, hmm?
dokladnie [juz w moim modzie] to mi chodzi o to, ze bedzie zlecenie od bazy, zeby [tutaj jeszcze mysle co dalej] isc do domu -nowa mapa z domem i sciezka-[jeszcze nwm. po co] (bedzie tylko jedna mala sciezka) i w polowie tej sciezki bedzie cut-scenka, ze dom wybucha i sie zawala i potem wychodzimy z mapy z domkiem i sie np. kamien na sciezke zawala i juz nie mozna tam nigdy wrocic.
Po przemysleniach postanowilem zdobic tylko 1 dzien np. "ostatni dzien".
ja to juz nie ogarniam!
jakies cos zrob na animowanego mesha, potem moverem, przetenteguj do cos tam, blabla..
jak tacy z genialni teoretycy to, moze wykazecie sie w boju i moze ktos zrobi jakąs [byle jaką] mapke z terenem i domkiem na srodku i jak stanie sie np. kolo drzewka to domek sie zawala, hmm?
dokladnie [juz w moim modzie] to mi chodzi o to, ze bedzie zlecenie od bazy, zeby [tutaj jeszcze mysle co dalej] isc do domu -nowa mapa z domem i sciezka-[jeszcze nwm. po co] (bedzie tylko jedna mala sciezka) i w polowie tej sciezki bedzie cut-scenka, ze dom wybucha i sie zawala i potem wychodzimy z mapy z domkiem i sie np. kamien na sciezke zawala i juz nie mozna tam nigdy wrocic.
Po przemysleniach postanowilem zdobic tylko 1 dzien np. "ostatni dzien".