[Tutorial] Jak zwiększyć wydajność w Postal 2 i pochodnych?

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

09 mar 2018, 04:00

Witam. W świecie Postala wielokrotnie się rozmawiało o wydajności samej gry, że momentami odczuwalne są duże spadki fps, ścinki, stuttering, input lag, niska ogólna wydajność niezależna od mapy, lokacji itp. itd...

Ten krótki poradnik pokaże ci, jak w dość prosty sposób zwiększyć nieco fps i responsywność samej gry. Wszystko opiera się głównie na edycji pliku "Postal2.ini". Klikamy prawym przyciskiem na ikonkę z Postalem i wybieramy "Otwórz lokalizację pliku", następnie odszukujemy plik Postal2.ini (w przypadku modów jak AWP jest to AWP.ini itd..) i otwieramy go. Pojawi nam się lista przeróżnych ustawień, które można modyfikować i teraz czas na najlepsze, czyli na optymalizację gry :) Dla wygodniejszego szukania opcji przytrzymujecie klawisze 'ctrl' 'a' 'f' i kolejno szukacie opcji i ustawiacie je tak jak poniżej:

[Engine.GameEngine]
CacheSizeMegs=64

[ALAudio.ALAudioSubsystem]
UseEAX=False
Use3DSound=False
UseDefaultDriver=False
Channels=32

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
ReduceMouseLag=False
UseTripleBuffering=False
UseCompressedLightmaps=False
UseVSync=False
DecompressTextures=False

Myślę, że ten mini poradnik pomógł w mniejszym lub większym stopniu :) W moim przypadku fps wzrósł znacząco mimo, że w grze mam wszystko praktycznie ustawione na maksa ;) Jeżeli macie jakieś pytania lub sugestie, śmiało piszcie, chętnie odniosę się do nich :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

09 mar 2018, 10:20

O, bardzo dobry pomysł na poradnik. Dobra robota. Zerknę też na optymalizację pod kątem trybu multi, podeślę tamte rozwiązania i jak się przydadzą, to - zrobisz z nich użytek. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

09 mar 2018, 17:19

FPS skoczył mi do 120fps a zazwyczaj skakał wokół 30-50 xD

To jest genialne!

Mogę nagrać o tym tutorial na yt, wraz z testem porównawczym? :D


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

09 mar 2018, 17:21

Proponuję przypiąć ten temat :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

09 mar 2018, 17:27

Yossarian pisze:Proponuję przypiąć ten temat
Popieram. Czynność pokazana w pierwszym poście powinna być robiona obowiązkowo po instalacji Postal 2 Complete. :ok:


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

09 mar 2018, 17:39

seebeek17 pisze:FPS skoczył mi do 120fps a zazwyczaj skakał wokół 30-50
Nieźle :ok: Dobrze wiedzieć, że to faktycznie działa nie tylko u mnie :)
seebeek17 pisze:Mogę nagrać o tym tutorial na yt, wraz z testem porównawczym?
Jasne :)
Yossarian pisze:Proponuję przypiąć ten temat
Done :ok:


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

10 mar 2018, 07:26

Muszę to na Linuksie przetestować. Ciekaw jestem czy okaże się to ratunkiem dla niskiego poziomu FPS w przypadku natywnej steamowej wersji gry.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

10 mar 2018, 17:48

Wziąłem się za testy i nagrywanie tego tutoriala na YouTube, ale szlag mnie trafia.

O ile normalnie przy zwykłej przechadzce, fps się mocno zwiększa, o tyle przy strzelaniu, ilość klatek spada do samobójczych wartości. Ze 120fps spada do 10-25 fps. To jest jakaś porazka ten Psotal. :/

I wydaje mi się, ze lepiej ustawić Channels na przykład na 128. Chyba lepiej działa wtedy, ale stwierdzam to po krótkich testach.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 17:48 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

10 mar 2018, 19:34

seebeek17 pisze:O ile normalnie przy zwykłej przechadzce, fps się mocno zwiększa, o tyle przy strzelaniu, ilość klatek spada do samobójczych wartości. Ze 120fps spada do 10-25 fps. To jest jakaś porazka ten Psotal.
Na której mapie to sprawdzałeś?
seebeek17 pisze:I wydaje mi się, ze lepiej ustawić Channels na przykład na 128. Chyba lepiej działa wtedy, ale stwierdzam to po krótkich testach.
Nie testowałem na 128, ale wiem że ustawienie wartości 64 powoduje problemy z urywaniem się niektórych dialogów podczas rozgrywki, co na 32 nie występuje. Ja bym zostawił mimo wszystko na 32 tak jak to było w 1409 ;)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

11 mar 2018, 19:10

Dev4ever pisze:Na której mapie to sprawdzałeś?
Zrobiłem szybkie testy na mapie z tunelem do Wujka Dave'a, pakingiem z wejściem do Mall i tam jak się do kościoła idzie. Nie pamiętam jak ta mapa się nazywała


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

11 mar 2018, 20:18

seebeek17 pisze:Zrobiłem szybkie testy na mapie z tunelem do Wujka Dave'a, pakingiem z wejściem do Mall i tam jak się do kościoła idzie. Nie pamiętam jak ta mapa się nazywała
Highlands to najgorzej zoptymalizowana mapa w P2C, niemiłosierny stuttering podczas strzelania, zabijania, wojny bystków, zbugowane drzewa, na które nie działa światło i świecą się identycznie na ciemny kolor itd.. Jak w STP czy AWP wszystko z nią jest ok tak w P2C RWS spierdolił coś w niej, przez co jest ona niegrywalna. Sam ja wydając AWPF byłem zmuszony przeportować ową mapę z STP, by uniknąć tych problemów. To samo się tyczy map takich jak: Church, Greenbelt 1 i 2, Forest i Sub-3, wszystkie miewają podobne problemy albo z stutteringiem, albo z ogólnie niską wydajnością, albo bugi z przyciemnionymi drzewami i jest to wina tylko i wyłącznie od strony RWS'u którzy coś przekombinowali w owych mapach, że są takie spadki fps i błędy z oświetleniem obiektów ;)


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

11 mar 2018, 20:22

Świetna rzecz Dev. :ok:
Jak jeszcze kiedyś zechcę zwiedzić Paradise to z pewnością zastosuję. ;)


I regret nothing
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

12 mar 2018, 06:37

Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę :bolek:


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

12 mar 2018, 09:47

Pan Szatan pisze:Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę
Bo widocznie mało grasz w Postala na steamie, lub nie przeszkadza Ci jak fps dropi do wartości poniżej 20 i Twoje oko nie widzi stutteringu czyli po prostu mówiąc chwilowych zacięć animacji :bolek: Teraz na poważnie: Odpal sobie mapę Highlands na czystym P2C, postrzelaj chwilę, pozabijaj kilku bystków i rób to przy włączonym programie mierzącym fps (czyt. Msi afterburner, fraps, lub komenda stat fps w konsoli gry) a zobaczysz jak fps niemiłosiernie dropi ;)


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

13 mar 2018, 07:59

Pan Szatan pisze:Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę
Wiele zależy od tego jaka jest twoja odporność na dostrzeganie bugów. Im większa tylko bardziej ignorujesz błędy, które innych drażnią.
Osobiście jestem dość mocno wyczulony na bugi, a Dev który poznał tą grę prawie na wylot od strony technicznej jest jeszcze bardziej wyczulony ode mnie, i wcale mu się nie dziwię że widzi błędy, które spora część osób ignoruje.


Niepoważny admin
ODPOWIEDZ