[Tutorial] Jak zwiększyć wydajność w Postal 2 i pochodnych?

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 mar 2018, 10:19

Dev4ever, to jaką mapę polecasz? Która jest najlepiej zoptymalizowana?
Może spróbuję podejść do tematu drugi raz.
Pan Szatan pisze:Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę
Chodzi Ci Postal 2 Complete ZAWSZE powyżej 60fps, bez żadnych dropów?

Wątpię. Nawet na GTX 970, 16GB RAM i Core i5 (kolega robił testy), nie będziesz miał stałej płynności 60 klatek. (na takim PC powinno być z co najmniej 200-300 stałych fps).

Albo serio jesteś znieczulony na pokazy slajdów w grach, albo masz jakiś komputer z NASA. :bolek:


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

14 mar 2018, 10:55

seebeek17 pisze:Dev4ever, to jaką mapę polecasz? Która jest najlepiej zoptymalizowana?
Mapa z rezydencją chicken queen, mapa z sklepem, z posterunkiem, z kliniką, obszar przemysłowy, mapa z willami i sklepem mięsnym, któraś z tych będzie odpowiednia :)
seebeek17 pisze:Wątpię. Nawet na GTX 970, 16GB RAM i Core i5 (kolega robił testy), nie będziesz miał stałej płynności 60 klatek. (na takim PC powinno być z co najmniej 200-300 stałych fps).
Mam podobny konfig z 970 po nie małym OC, 16gb ram 3.2GHz i i5 7600k podkręcony na 4.8GHz i podczas nieco większej sieczki fps spada na łeb i szyję nie ważne, jak dobre podzespoły się posiada. Winowajcą jest zbyt stary silnik graficzny, który nie potrafi wykorzystać pełnej mocy obliczeniowej z karty graficznej czy procesora i zwyczajnie dostaje czkawki przez niemożność obsługi więcej niż 1 rdzenia CPU.
seebeek17 pisze:Albo serio jesteś znieczulony na pokazy slajdów w grach, albo masz jakiś komputer z NASA.


Uwierz mi, że nawet i9 7980XE i 4 way SLI z GTX Titan V miałby dropy do 60fps, gdyż bottleneckiem bedzie single core IPC, który w pojedynkę nie podoła wszystkim obliczeniom akcji i skryptów dziejących się w trakcie trwania rozgrywki xD Taki urok starych i źle zoptymalizowanych gier :lol:


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

17 mar 2018, 22:39

Przeprowadziłem kolejne testy, tym razem na mapie Industrial Area.

(to, że na Low+Optimize jest więcej fps, to głównie dlatego, że dałem wygładzanie krawędzi na 1, i jakoś tak screena uchwyciłem, że jest aż tyle, ale w trakcie rozgrywki, fps jest może o kilka klatek wyższy).

Mój wniosek po dwóch testach: ten sposób może i poprawia wydajność, ale tylko w określonych lokacjach i sytuacjach. Czasem nic nie daje, a czasem da nawet o +40fps więcej. Ale stabilnego podniesienia fps nie doświadczyłem na dłuższą metę.
Załączniki
P2UltraSett.jpg
P2UltraSett.jpg (194.69 KiB) Przejrzano 2358 razy
P2HighAndOptimize.jpg
P2HighAndOptimize.jpg (190.77 KiB) Przejrzano 2358 razy
P2LowAndOptimize.jpg
P2LowAndOptimize.jpg (184.84 KiB) Przejrzano 2358 razy
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 22:44 przez seebeek17, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 mar 2018, 23:49

Screeny nie do końca będą miarodajne, bo mogło się zdarzyć, że w chwili robienia go był moment spadku fps, a na drugim mogło go akurat nie być. lepiej nagrać filmik, po lewej stronie ekranu ustawienia fabryczne, po prawej ustawienia według mojego poradnika, w obu przypadkach włączone OSD, kilku/kilkunasto-minutowa przechadzka po mapie i wykonywanie mniej więcej tych samych czynności na obu konfigach, trochę rozpierduchy, trochę pasywnego rozglądania się i trochę mniej agresywnego wywoływania zamieszek. Taki test rzeczywiście może pokazać różnice w wydajności dwóch różnych ustawień.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 mar 2018, 09:02

TextureMaxLOD=0
To powinno upłynnić grę i poprawi grafikę


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 mar 2018, 16:17

Takie testy właśnie robiłem. Screeny rzeczywiście dużo nie powiedzą, sam nie wiem po co je dałem. Robiłem taki filmik porównawczy z podsumowaniem, ale uznałem, że nie ma on sensu. Po prostu


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 mar 2018, 16:42

TextureMaxLOD=0
Przy takim ustawieniu, gra wywala GPF od razu po włączeniu.

Przy LOD na 6, tekstury są bardzo rozmazane. Przy LOD na 48, grafika lepsza i więcej fps. xD

A jest tam jeszcze taka ciekawa opcja "ForceOneCore". Warto coś z nią pokombinować?
Załączniki
LOD_6_P2.jpg
LOD_6_P2.jpg (243.88 KiB) Przejrzano 2313 razy
LOD_48_P2.jpg
LOD_48_P2.jpg (391.82 KiB) Przejrzano 2313 razy


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 mar 2018, 20:44

Ustawiałeś MaxLOD czy MinLOD?
seebeek17 pisze: Przy LOD na 48, grafika lepsza i więcej fps. xD
Tekstury mają do 12 więc nie wiele zmieniłeś
LOD=0 to brak kompresji, chyba że w ini jest odwrotnie ;)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 20:45 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 mar 2018, 22:09

seebeek17 pisze:A jest tam jeszcze taka ciekawa opcja "ForceOneCore". Warto coś z nią pokombinować?
Ta opcja jedynie czasem pomaga jeżeli gra ma problemy z zbyt szybkim działaniem, nie wpływa ona raczej na lepszą wydajność, ba może nawet ją pogorszyć. Kiedyś tą opcję testowałem na "8" rdzeniowym cpu FX i po włączeniu jej, gra u mnie chodziła gorzej.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, 22:10 przez Dev4ever, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 mar 2018, 22:43

Rycho3D pisze:Ustawiałeś MaxLOD czy MinLOD?
TextureMaxLOD

Przy 0 wywaliło grę zanim się włączyła.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 kwie 2018, 17:20

Dev4ever pisze:Highlands to najgorzej zoptymalizowana mapa w P2C, niemiłosierny stuttering podczas strzelania, zabijania, wojny bystków, zbugowane drzewa, na które nie działa światło i świecą się identycznie na ciemny kolor itd.. Jak w STP czy AWP wszystko z nią jest ok tak w P2C RWS spierdolił coś w niej, przez co jest ona niegrywalna. Sam ja wydając AWPF byłem zmuszony przeportować ową mapę z STP, by uniknąć tych problemów. To samo się tyczy map takich jak: Church, Greenbelt 1 i 2, Forest i Sub-3, wszystkie miewają podobne problemy albo z stutteringiem, albo z ogólnie niską wydajnością, albo bugi z przyciemnionymi drzewami i jest to wina tylko i wyłącznie od strony RWS'u którzy coś przekombinowali w owych mapach, że są takie spadki fps i błędy z oświetleniem obiektów
Dziadocha. Spytam tak z głupia frant, ale może im się nie chciało przebudowywać tych map po ich przeróbkach. No bo to za długo trwa itepe. :D Czy zwykły pełen rebuild tego nie naprawiał?

Dev4ever pisze:Uwierz mi, że nawet i9 7980XE i 4 way SLI z GTX Titan V miałby dropy do 60fps, gdyż bottleneckiem bedzie single core IPC
Musiałem to parę razy przeczytać, żeby zrozumieć. Fajnie czasem tak wskoczyć do innego świata ze swojego swojskiego lapka. :lol:

Dev4ever pisze:rób to przy włączonym programie mierzącym fps (czyt. Msi afterburner, fraps, lub komenda stat fps w konsoli gry) a zobaczysz jak fps niemiłosiernie dropi
Dev4ever pisze:Screeny nie do końca będą miarodajne, bo mogło się zdarzyć, że w chwili robienia go był moment spadku fps, a na drugim mogło go akurat nie być. lepiej nagrać filmik, po lewej stronie ekranu ustawienia fabryczne, po prawej ustawienia według mojego poradnika, w obu przypadkach włączone OSD, kilku/kilkunasto-minutowa przechadzka po mapie i wykonywanie mniej więcej tych samych czynności na obu konfigach, trochę rozpierduchy, trochę pasywnego rozglądania się i trochę mniej agresywnego wywoływania zamieszek. Taki test rzeczywiście może pokazać różnice w wydajności dwóch różnych ustawień.
Jedynie miarodajnym wydaje mi się wykazana średnia FPS. Jest za dużo czynników, które podczas każdego testu daną chwilę mogą zmienić w bardzo różniące się wartości. Ty sobie spokojnie chodzisz a nieopodal bystki urządziły sobie same rzeź albo znalazły mołotowa i mają barbecue. Spojrzysz w głąb ulicy, spojrzysz na niebo - co będę tłumaczył. Jest jakiś program wykazujący średnią FPS? Albo nawet podający wartości skrajne. Ideałem byłby taki, który by te wartości skrajne skrinował...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

04 kwie 2018, 17:32

Tiquill pisze:Dziadocha. Spytam tak z głupia frant, ale może im się nie chciało przebudowywać tych map po ich przeróbkach. No bo to za długo trwa itepe. Czy zwykły pełen rebuild tego nie naprawiał?
rebuildowałem, kilkukrotnie podczas dodawania contentu z AWP i nic z tego, nadal ścinało. Coś zostało schrzanione w geometrii budynków najpewniej, a jako, że nie chciało mi się dochodzić co konkretnie, wywaliłem mapę i bazowałem na wersji STP dodając content z P2C i AWP w dokładnie te same miejsca.
Tiquill pisze:Musiałem to parę razy przeczytać, żeby zrozumieć. Fajnie czasem tak wskoczyć do innego świata ze swojego swojskiego lapka.
Mogę w razie czego tłumaczyć pojęcia odnoszące się do świata Hardware :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 kwie 2018, 20:24

Dev4ever pisze:Mogę w razie czego tłumaczyć pojęcia odnoszące się do świata Hardware :)
Nie, dzięki, spoko. To tylko kwestia przypomnienia sobie tego, czym kiedyś sam się interesowałem. Człowiek po latach się tym nudzi; a i nowoczesne osiągnięcia są - jednak! - daleko w tyle za ówczesnymi wyobrażeniami o technologii dziś. Choć język obecnie się nieco różni - ale to nie problem wygooglać sobie nowe pojęcie. Zwłaszcza tym "stutteringiem" siejesz wokół masowy pogrom. xD ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ