Jak zrobić swojego RPG'a

Gry, programy i inne dobra stworzone przez użytkowników, także pomoc w ich kreacji. Bo nie tylko Postalem człowiek żyje.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

03 mar 2015, 19:07

Witam.
Może mi ktoś powiedzieć, a właściwie doradzić jak zrobić swoją własną grę RPG?
W sąsiednim temacie pytałem czy ktoś taką zna. Jako, że "tej wymarzonej" nie znalazłem, chcę zrobić ją po swojemu, samemu.

Jak ktoś nie czytał tamtego tematu:
Gra z gatunku RPG. Dużo questów, ulepszeń, rozbudowany crafting, moby, itemy, klasy postaci (mag, łucznik, wojownik). Grafika będzie w 2D w takim starym stylu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak ktoś grał w Margonem, będzie wiedział o co chodzi.

Ma być głównie na singla, ale nie wykluczam dodania multi (jeśli będę umiał) choćby w formie porównania wyników z innymi graczami (np. Levele, najszybciej ukończone lochy itp.).

Grę chcę napisać w c++ i myślałem żeby użyć do tego SFML 2.2 albo SDL, ale raczej postawię na SFML.
Nad dźwiękiem się nie zastanawiałem jeszcze ale raczej coś darmowego (najlepiej na wszelki wypadek do wykorzystania komercyjnego), do kolizji dobry chyba będzie Box2D.

Może mi ktoś doradzić co będzie lepsze do zrobienia takiej gierki? SDL czy SFML? Jakie polecacie inne biblioteki np. do obsługi dźwięku, kolizji itp. (najlepiej darmowe do zastosowań komercyjnych).
Jak ktoś ma jakieś wskazówki to chętnie poczytam.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2015, 19:09 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

03 mar 2015, 23:20

Nie wiem jak to było u ciebie w wypadku Postala, ale jak ja się grzebałem w Stalkerze, to wiesz co? Sklejałem sobie własnego minimoda z nowymi broniami, jakimiś drobnymi poprawkami i gdy już prawie skończyłem… Odkryłem, że wcale nie chcę w to grać, bo więcej frajdy mi sprawiało tworzenie niż granie w gotowy produkt. Żebyś u siebie na taki wniosek nie wpadł po jakimś czasie :P


Awatar użytkownika
BloodLogin
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2310
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
Lokalizacja: Rzadkochowa ?

03 mar 2015, 23:50

Potrzebny ci jest Dobry Pomysł
a gdy już go masz, NIE zapomnij o dużej dawce chęci i cierpliwości na koniec...na początek katuszy
weś zainstaluj edytor Construct Classic.
Przykładowo płynąca woda to ruchomy obrazek .gif a reszty nie wiem.


Jak nie uzyskasz stylu Tibii to będzie ban za zazdrość u kolegów.
Żart, mi by się poprostu nie chciało tego wszystkiego od zera :P
Ostatnio zmieniony 03 mar 2015, 23:52 przez BloodLogin, łącznie zmieniany 1 raz.


"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Awatar użytkownika
TheSider
Seryjny zabójca
Posty: 473
Rejestracja: 31 sty 2014, 19:44
Lokalizacja: z Podwórka
Kontakt:

04 mar 2015, 08:04

Najważniejsze to pomysł jaka ma być dokładnie i jak zrobić system rozwoju postaci i reszty.
Potem konsekwentnie realizuj swój pomysł ;)
W Construct Classic da się zrobić coś fajnego w 2D :D


Awatar użytkownika
BloodLogin
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2310
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
Lokalizacja: Rzadkochowa ?

04 mar 2015, 09:56

Może połączycie siły :)


"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

04 mar 2015, 10:22

możesz też spróbować coś stworzyć w edytorze już jakiejś gotowej gry, np. w Baldurs Gate innych grach opartych na już trochę przestarzałym silniku Infinity chyba dostajesz kompletne narzędzie do stworzenia własnych lokacji, przedmiotów, fabuły itd. itp. w komplecie z znakomitą grą


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BloodLogin
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2310
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
Lokalizacja: Rzadkochowa ?

04 mar 2015, 10:50

jak o edytorach mowa King's Bouty ma dodany, niestety nie zrobiłem w nim nic kompletnie.


"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

04 mar 2015, 16:31

Pangia pisze:więcej frajdy mi sprawiało tworzenie niż granie w gotowy produkt.
U mnie jest pół na pół. :)
Lubię w czymś się bawić (nie tylko na kompie, np. jakiś czas temu zrobiłem mini miotacz ognia z resztek z zapalniczki, a ostatnio trochę większy (strzelał na ponad metr) ale coś się zwaliło i mi się spalił cały xD , albo modowanie e-fajek też jest fajne), ale czasami pograć leż lubię. :)
BloodLogin pisze:Potrzebny ci jest Dobry Pomysł
Wolę na patencie, na momencie. ;)
I tak nie da się wszystkiego zaplanować.
BloodLogin pisze:edytor Construct Classic
Rozumiem, że to jest jakiś gotowy silnik?
Może sprawdzę, a jest on do wykorzystania komercyjnego? Bo jak mam intro jeszcze robić z "Powered by Construct Classic" to podziękuję.
BloodLogin pisze:Tibii
Nie grałem w tibie ale to gónwo.
TheSiderPL pisze:W Construct Classic da się zrobić coś fajnego w 2D
A mogę spytać jak robisz Postala 2D? I ew. w czym? :)
BloodLogin pisze:King's Bouty
To jest gra w 3D a o jakiej jest mowa w temacie? (pytanie retoryczne)

hmm.... Na początku chciałem zrobić wszystko sam od początku, ale sam silnik bym pisał z kilka miesięcy. :/
Raczej postawię na gotowy soft. Obczaję ten Construct Classic pierw.


Awatar użytkownika
Mike
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1805
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:33

04 mar 2015, 16:49

Construct Classic (CC) jest darmowy, bo już nie wspierany przez twórców, którzy zajęli się Construct 2. Jest w pełni darmowy i do użytku komercyjnego, prywatnego itd.

Właśnie Postal 2D jest robiony na tym silniku ;)


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

04 mar 2015, 18:55

Jak coś nie wyjdzie, to zawsze możesz zrobić grę RPG w wersji papierowej. :D


I regret nothing
ODPOWIEDZ