Jak zrobić nowe animacje do Postala

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 lut 2014, 07:39

seebeek17 pisze:Chyba trzeba zmienić Yaw ale nie wiem wgl. jak ten cały Yaw wyliczyć.. :/
Wiesz jak to można naprawić?
Yaw=16384 to kont 90*
32768=180*
Wpisz w pakunku z animacjami W zakładce Mesh>Rotation.
Nie będziesz musiał zmieniać w skryptach.
Zobacz ile obrócony jest oryginalny mesh.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 lut 2014, 12:12

OK, obczaję w domku. :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 lut 2014, 23:15

Ok, działa. :D

Ale znowu jest kolejny problem. xD
Co raz to nowe bugi zaczynają drażnić... xd

Iż,...
-w 3rd person model dalej jest nie w tej pozycji co ma być;
-tekstura przefarbowała się trochę na czerwono,
myślałem, że źle jest dodany shader, ale sprawdzałem, z i bez niego, i dalej to samo było. :/

Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

20 lut 2014, 07:26

seebeek17 pisze:-w 3rd person model dalej jest nie w tej pozycji co ma być;
StaticMesh po imporcie ma odwróconą oś X (to normalne w unrealED)
Musisz zrobić "mirror" obiektu ;)
seebeek17 pisze:-tekstura przefarbowała się trochę na czerwono,
Bo w skrypcie masz wpisaną teksturę rąk pod Skins[0]
Albo zamień tekstury w Maxie, albo w skrypcie.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

22 lut 2014, 17:25

Musisz zrobić "mirror" obiektu
Jak to? W Maxie? czy gdzie?
Czy to nie będą wtedy 2 ręce w przeciwne strony?

Aktualizuję karmę Rycho3D. ;)

Chyba na razie odłożę to i później do tego wrócę.. :|

Na razie jest taki cosik...:


Dzięki Rycho, bo odwaliłeś sporo roboty. ;)

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 22 lut 2014, 17:26 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

22 lut 2014, 19:25

piękne - widzę na horyzoncie nowego moddera :)
seebeek17 pisze:Jak to? W Maxie? czy gdzie?
Czy to nie będą wtedy 2 ręce w przeciwne strony?
wtedy drugie ręce nie będą ustawione w przeciwną stronę, ponieważ model FPS, to skeletal mesh/view model, a model widoczny dla wszystkich, to static mesh/world model - przecież użyłeś skeletal mesh i static mesh do modelu (2 różne rzeczy) :DD
finalnie rzecz biorąc - zmień (ściślej odwróć) oś X static mesha w maxie, w skryptach lub w edytorze


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2014, 14:33

seebeek17 pisze:Na razie jest taki cosik...
To już jest dobra robota. Byle tak dalej!


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

28 kwie 2014, 11:49

Mam kolejne pytanie dotyczące animacji.
Czy robiąc broń w oparciu o "czyste" ręce (te od magnum tutorial od Volve'a), to muszę robić jeszcze jakieś kości do pistoletu i nimi animować model, czy wystarczy tak jak w tutku, że wsadzę model i po prostu klatki ustawię? Czy jest w tym jakaś różnica czy zrobię z kośćmi czy bez?
Pytam, bo w oryginalnych animacjach broni są kości, i teraz nwm., a wolę zrobić od razu porządnie, niż powtarzać "bo nie działa".
Z góry dzięki za pomoc. :)

@Edit:
Przy okazji jeszcze się spytam..
1.Jaka jest komenda dla UCC na export wszystkich plików .u do .uc ?
2.Jaki jest kod, by wszyscy ludzie mieli 1HP na mapie?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, 13:28 przez seebeek17, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 kwie 2014, 19:44

seebeek17 pisze:Czy robiąc broń w oparciu o "czyste" ręce (te od magnum tutorial od Volve'a), to muszę robić jeszcze jakieś kości do pistoletu i nimi animować model, czy wystarczy tak jak w tutku, że wsadzę model i po prostu klatki ustawię? Czy jest w tym jakaś różnica czy zrobię z kośćmi czy bez?
1.Do każdego obiektu który ma się odzienie poruszać, dodajesz kość.
2.Jedna kość może być połączona z wieloma obiektami.
3. Wszystkie obiekty muszą być połączone przynajmniej do jednej kości.
4.Przy zaznaczonym obiekcie, w drzewie klikasz add i wybierasz kość do której chcesz podłączyć obiekt. (możesz wybrać kilka)
seebeek17 pisze:1.Jaka jest komenda dla UCC na export wszystkich plików .u do .uc ?
UnrealED wypakowuje pliki .u z zakładki actor>file>export all ;)


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

29 kwie 2014, 11:48

Rycho3D pisze:UnrealED wypakowuje pliki .u z zakładki actor>file>export all
To już próbowałem, dlatego teraz chciałem przez UCC.exe. :/
Chodzi dokładnie o Eternal Damnation, tam klikam export all i niby wypokowuje ale jednak nic nie wypokowywuje. Pojedynczo jak daję BatchExport to działa znakomicie, przez edytor nie działa, a nie chce mi się 50 plików przez Batcha robić. :/
Inne wyjście to jak, by mi ktoś podesłał wszystkie skrypty(Pawn'y, Controller'y itp.) Pigeona(gołębia) z ED. :diabeł:
Rycho3D pisze:1. (...), 2. (...), 3. (...), 4. (...)
Dzieki, sprawdze. ;)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 kwie 2014, 19:09

Najpierw otwórz wszystkie pliki .u w edytorze, potem export to będziesz miał wszystko.
Jeśli plik nie jest wczytany to go nie wypakuje :D


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

29 kwie 2014, 23:00

Najpierw otwórz wszystkie pliki .u w edytorze, potem export to będziesz miał wszystko.
To zrobiłem w pierwszej kolejności.. ;)
Chodzi o to, że wczytuję wszystkie paczki, klikam export all, pisze że się wszystko wypakowywuje, ale potem jak już się zrobi i tak nic nie ma, żadnych wypakowanych skryptów. Po prostu NIE DZIAŁA.. to chyba przez jakieś zabezpieczenia w ED.. ? :/

Poświęciłem trochę czasu i wypakowałem pojedynczo BatchExportem. ;)
Jutro może wrzucę jeśli uda mi się dokończyć.

Obczajam już chyba z 90% edytora, oprócz robienia tych cholernych animacji.. ^^ xd


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lis 2014, 16:11

Dobra, taka sytuacja. Ogarnąłem animacje. Zrobiłem te 4 główne: shoot1, idle, load i holster. Exportuję. Ładuję do PostED'a, a tam tylko same ręce, bez broni, lecz animacje są.
Domyślam się, że skopałem coś z łączeniem..

Na początku próbowałem zwykłym attach, ale to jakoś mi nie działało, no to po prostu zlinkowałem.
Zrobiłem dummy, dałem linka z bronią. Okej, działa, broń porusza się razem z dummy.
Potem chciałem zlinkować to do rąk. To już nie działało i mi "odpinało" tamtego dummy od broni.

Może trochę chaotycznie napisałem, ale moge pewnie liczyć na jakąś pomoc? :p


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lis 2014, 17:50

seebeek17 pisze:Dobra, taka sytuacja. Ogarnąłem animacje. Zrobiłem te 4 główne: shoot1, idle, load i holster. Exportuję. Ładuję do PostED'a, a tam tylko same ręce, bez broni, lecz animacje są.
Ręce to ręce, a animacje to animacje. Jeśli nie ma broni to znaczy że nie miała dodanej żadnej kości.
Aby w UnrealED przypisać domyślne animacje do mesha klikasz tu:
Załączniki
Image2.jpg
Image2.jpg (76.05 KiB) Przejrzano 1397 razy


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lis 2014, 20:28

A no kliknąłem, ale nie wiem o co chodzi i co dalej. ;o

a tak jeszcze zapytam przy okazji.

dawno nie bawiłem się projektorami.
co zrobić by zamiast kilku:

Obrazek

była tylko jedna teksturka?


ODPOWIEDZ