Jak zrobić nowe animacje do Postala

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lut 2014, 23:35

Kurde, tyle czasu się męczyłem z tymi animacjami, aż się w końcu udało. :zdziw: :D
Model nowej broni - jest, animacje - są, szkielet - jest.
Teraz tylko tekstury..
Próbowałem zmapować teksturę, używałem modyfikatora UV, ale nie mogę znaleźć przycisku "Open UVW" tak jak to jest na innych tutorialach, mam tylko "Edit UVW".
Dodatkowo nie mogę włączyć widoku polygonów w tym mapowaniu, i wgl. jakiś zupełnie inny interface jest niż na tutkach. :/
Chyba źle gdzieś wszedłem w MAXie. :(
Mogę liczyć na obrazkowy tutorial taki jak poprzednie? :p ;)

Przy okazji spytam o jeszcze 2 rzeczy.: :)
-Chcę zespawnować coś koło kolesia, np. static mesha - beczkę wybuchającą.
Teraz jak to zrobić? Napisać skrypt-kod w CheatLoader'ze, czy może jest jakaś prostsza metoda, by zrobić obok siebie spawn jakiegoś obiektu?

-2 sprawa, trochę bardziej zagmatwana.
Myślałem nad Parkour Modem do Postala. Zrobiłem jakiś tam skrypt, że jak budynek jest dostatecznie niski, to koleś "zaczepia" się przy krawędzi dachu tego budynku, nie da się odczepić, trzeba zrestartować grę - czyt. "nie działa".
Chciałem by działało to na takiej zasadzie, że jak budynek jest niski, to jest animacja odbicia od ściany, i koleś wciąga się na dach, a jak za wysoki to animacja 'niewskoku'.
Ma ktoś jakiś pomysł jak "wnętrzności" takiego Parkour Moda mogą wyglądać?


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 lut 2014, 07:37

Mogę liczyć na obrazkowy tutorial taki jak poprzednie? :p ;)
jasne :)
Załączniki
Image4.jpg
Image4.jpg (228.41 KiB) Przejrzano 1887 razy
Image2.jpg
Image2.jpg (91.09 KiB) Przejrzano 1886 razy


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

09 lut 2014, 14:36

thx, potem sprawdzę to mappowanie. :)

Grzebałem w maxie, próbowałem naprawić tą kość od łuski pocisku, i jakoś mi nie wychodzi.. :/
Dał byś może jeszcze jednego tutka jak to naprawić? :D
Bo nwm. usunąłem łuskę by jej nie było, próbowałem poprzestawiać jej położenie i wgl. dalej nie działa, sam nie dam rady.
Bardzo prosze. :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

11 lut 2014, 22:11

Pomoże ktoś? ;)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

12 lut 2014, 07:49

Jeśli usunąłeś łuskę, usuń też kość łuski. ;)
Lub Napraw:
Wybierz w drzewie Skin>Envelope.
Zaznacz kość.
Pojawi się opcja [PaintWeights] do malowanie wieszchołków.
Kość będzie poruszać pomalowanymi wierzchołkami.
opcja [...] to ustawienie pędzla, rozmiar, siła, itp.
[PaintBlendWeight] to smoutch
Powodzenia. :D
Załączniki
Image2.jpg
Image2.jpg (71.28 KiB) Przejrzano 1842 razy


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

15 lut 2014, 18:34

Zaraz sprawdzę, jak coś to napiszę czy pomogło. ;)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 lut 2014, 00:53

Mappowanie ogarnąłem. :D
Wyszło takie cuś..:
Obrazek

Z naprawą tamtego jeszcze sobie nie poradziłem. :/
Wywaliłem tą łuskę i jej kość, coś się zwaliło znowu, chciałem poprawić.
Obrazek
Biorę to paint weights i chcę zaznaczyć, i zaznacza tylko jedną część jak na ss a dalej już nie chce. :/
Co źle robię, jak mam to zrobić?


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 07:43

seebeek17 pisze:Biorę to paint weights i chcę zaznaczyć, i zaznacza tylko jedną część jak na ss a dalej już nie chce. :/
odznacz "PaintBlendWeight"


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 lut 2014, 15:33

heh...Rycho zbiera plusiki. :D
Nie wiem jak Ci się potem odwdzięczę. ;)

Dobra, dobra,,... ale problem z animacjami dalej mam.. :(
Wkładam w łapę Dude'owi ten pistolet, poprawiam tym paint weights, ładuję animację strzału, ...działa! ^^
...ładuję następnie animację chowania broni... i ... no..wiadomo co... :/
Otóż, kawałek łapy "przykleił" się do lufy, ale nwm. czy wierzchołkami, czy kością...

Teraz pytaneczka... :p
Jak rozłączyć kości? ..albo "TO" rozłączyć..?
Albo czy ma ktoś linka do szkieletu dude'a bez animacji i niczego, same ręce i kości, by można było "na surowo" animować swój model?

(oczywiście post napisany po wcześniejszej wizycie w google)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 15:56

Jak rozłączyć kości? ..albo "TO" rozłączyć..?
1.Możesz odłączyć pistolet jako oddzielny obiekt (opcja Detach)
2.Dodać mu funkcję "Skin" z "ModiferList"
3.Dodać mu kości (tylko te które są mu potrzebne)
Obiekty będą niezależne, malowane oddzielnie.

Ukryj niepożądany element jeśli ci przeszkadza ;)
seebeek17 pisze:Albo czy ma ktoś linka do szkieletu dude'a bez animacji i niczego, same ręce i kości, by można było "na surowo" animować swój model?
Usuń animacje i zrób własne, ale to nic nie zmieni.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 16:11

Jeden pyta a drugi wyjaśnia. A całość niesie zajebiście przydatną treść. Tylko pilnie czytać to i zakuwać. :peace:

Rycho3D, a właściwie, widząc, co wiesz, to czemu dotąd nie wypuściłeś żadnej broni?? Tylko na TYM polu nie zaznaczyłeś swej obecności. Nie pora zatem na tem? ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 16:18

Tiquill pisze:Rycho3D, a właściwie, widząc, co wiesz, to czemu dotąd nie wypuściłeś żadnej broni??
Były ale mniej znaczące i widoczne :D
Kropek-zapałka, miecz
P2Tropik-Legitymacja
Eliminator-butelka
Czy potrzeba więcej broni w P2? Mamy przecież tyle modów. ;)
Chociaż niektórym przydał by się retusz.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 16:25

Przecież wiesz, że nie o tym (o czym pamiętam of course) a o pistoletach i mgunach myślałem. :)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 lut 2014, 10:20

Seebeek17 Podzieliłem pistolet na oddzielne obiekty i naprawiłem wszystko.
Sprawdź PW
Albo czy ma ktoś linka do szkieletu dude'a bez animacji i niczego, same ręce i kości, by można było "na surowo" animować swój model?
Każda inna broń ma standardowo ustawiony mesh, tylko ten głupi pistolet zamotali :D
Gdybyś wziął inny mesh było by łatwiej, ale sobie poradziłem.
Edit:
Bardzo ładny model pistoletu
Zrobisz jeszcze jakieś ?
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 14:38 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 lut 2014, 22:30

Bardzo ładny model pistoletu
Zrobisz jeszcze jakieś ?
Ten MK to akurat nie mój. On był tylko do testu.
Gdy już się nauczę robić animacje to zacznę robić swoje modele. ;)

Bardzo dziękuję Rycho3D za te animacje. :D
Nie wiem co jeszcze napisać ale chyba, że jesteś po prostu zajebisty. :D :p

Zrobiłem już co mogłem zrobić.... dźwięki, tekstury, skrypty... wszystko jest.
Przeszło przez UMake za pierwszym razem.
W grze się okazało, że jeszcze jeden problem jest. :/

Otóż broń jest skierowana w drugą stronę i celuje w kolesia. ;d
Prosto w brzuch...
Po za tym normalnie strzela, wszystko działa..

Chyba trzeba zmienić Yaw ale nie wiem wgl. jak ten cały Yaw wyliczyć.. :/
Wiesz jak to można naprawić?

A taki tam jeszcze screen na koniec... :D
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 22:32 przez seebeek17, łącznie zmieniany 3 razy.


ODPOWIEDZ