Ogólnie jest wiadome, że ludzkie oko nie jest w stanie wyłapać więcej niż 30 fps
Nasuwa się więc pytanie po co komu więcej? Jedyne do czego może się przysłużyć większa ilość FPS'ów to nagrywanie filmów (kombinacje, spowolnienia etc.), bo różnicy wizualnej podczas rozgrywki nie ma żadnej, a obciąża to tylko zasoby komputera
Poniżej przykład
[youtube][/youtube]
Ilość FPS w grach
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7078
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 22:38 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 1 raz.
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew 



Nie do końca. Jak puścisz sobie filmik w 30 FPS a 60 FPS to zobaczysz ogromną różnicę. Widać to doskonale na niektórych animacjach.Silver Dragon pisze:Ogólnie jest wiadome, że ludzkie oko nie jest w stanie wyłapać więcej niż 30 fps
Puść ten filmik na YouTube w ustawieniach np. 480p a potem 720p60. Zobaczysz dość znaczną różnicę w płynności obrazu (poza jakością filmu oczywiście):
[youtube][/youtube]
Ale powyżej tej wartości to się w pełni zgadzam.
A tak w ogóle to jak niby koleś chciał pokazać różnicę w jakości nagrań jak graniczna wartość płynności filmu na YouTubie to 60 fps

Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 22:55 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.
Piro is back 

To stwierdzenie stało się wręcz jednym z internetowych memów, które wyśmiewa graczy konsolowych, którzy twierdzą, że nie widać różnicy między 30 a 60 fps. Rzeczywistość pokazuje jednak, że tak nie jest.Silver Dragon pisze:Ogólnie jest wiadome, że ludzkie oko nie jest w stanie wyłapać więcej niż 30 fps
Więcej fps jest równe większej ilości kluczowych momentów, w którym mamy szansę odpowiednio szybko zareagować, a to ma niebagatelne znaczenie w grach, gdzie liczy się dobry refleks (czyt. strzelanki pierwszo lub trzecioosobowe, scigałki, czy nawet też gry typu moba) Większa ilość fps w grach wpływa pozytywnie na responsywność gry, tzw. Input Lag, czyli czas pomiędzy interakcją z myszką/klawiaturą/kontrollerem a pojawieniem się na ekranie ruchu/akcji zainicjowanej przez gracza.Silver Dragon pisze:Nasuwa się więc pytanie po co komu więcej? Jedyne do czego może się przysłużyć większa ilość FPS'ów to nagrywanie filmów (kombinacje, spowolnienia etc.), bo różnicy wizualnej podczas rozgrywki nie ma żadnej, a obciąża to tylko zasoby komputera
Mody i Mapy: Restaurant | KillThemAll(Survival) | Christmas District In The Suburbs | Hospital Of Fear |
Mój PC: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7655688
Mój PC: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7655688
YouTube obsługuje maksymalnie 60fps, więc ten filmik jest bez sensu. xd
Poza tym różnicę to widać, ale jak się włączy 720p60 i w górę.
Dodam, że np. jak gra się w CS to wypada mieć te 100fps chociaż. Łatwiej i szybciej się wtedy reaguje. Albo mieć 300+ pingu w grze.
Poza tym różnicę to widać, ale jak się włączy 720p60 i w górę.
Dodam, że np. jak gra się w CS to wypada mieć te 100fps chociaż. Łatwiej i szybciej się wtedy reaguje. Albo mieć 300+ pingu w grze.

Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 00:51 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.
- Radzik
- Administrator
- Posty: 2108
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Ja to się śmieję, że chyba w momencie gdy człowiek jest pijanySilver Dragon pisze:Ogólnie jest wiadome, że ludzkie oko nie jest w stanie wyłapać więcej niż 30 fps

Wiele zależy od tego jaki będzie to filmik. Jeżeli będzie dynamiczny to zobaczysz ogromną różnicę, a jeżeli będzie spokojny to różnica może okazać się zupełnie niezauważalna.Piroziom pisze:Nie do końca. Jak puścisz sobie filmik w 30 FPS a 60 FPS to zobaczysz ogromną różnicę.
Jeżeli nie ma się monitora, który ma wyższe odświeżanie niż 60Hz to owszem nie zobaczysz wyższej wygenerowanej ilości FPS, lecz nadal będziesz odczuwał różnicę i to dobrze opisał Dev4ever więc nie ma sensu bym to powielał.Piroziom pisze:Ale powyżej tej wartości to się w pełni zgadzam.
Gdy spowolnisz maksymalnie prędkość odtwarzania, to jedyne co się wyróżnia to 30FPSseebeek17 pisze:YouTube obsługuje maksymalnie 60fps, więc ten filmik jest bez sensu. xd

Niepoważny admin
Nie bez powodu esportowi gracze csgo dają niskie rozdziałki i najniższe możliwe ustawienia graficzne, właśnie po to, by mieć jak największą ilość fps. Wbrew pozorom różnica między 120fps a 300/400 nawet jak się ma 120hz monitor jest odczuwalna. Wiadomo, że dla zwykłego gracza ta różnica jest znikoma, ale jak ktoś gra bardzo często w gry sieciowe (nie daj Boże bardzo dynamiczne) to w pewnym etapie "skilla" będzie mu brakowało tych milisekund by być o krok dalej od przeciwnika. Na podstawie własnego doświadczenia z grania w Overwatcha, mogę śmiało powiedzieć, że grając na poziomie rangi Master i Grand Master dla mnie 200+ fps jest totalnym must have by móc bez większych problemów rywalizować z przeciwnikami na podobnym poziomie umiejętności. Morał jest taki: Grasz w gry AAA lub nie jesteś bezwzględnym tryhardem? możesz spać spokojnie, gdyż celowanie wyżej niż 60fps nie da Ci bardzo wymiernych korzyści. Moja subiektywna opinia jest taka, że do gier sieciowych wymagam minimum 200fps, a do gier AAA 80/90 wystarczy spokojnieRadzik pisze:Jeżeli nie ma się monitora, który ma wyższe odświeżanie niż 60Hz to owszem nie zobaczysz wyższej wygenerowanej ilości FPS, lecz nadal będziesz odczuwał różnicę i to dobrze opisał Dev4ever więc nie ma sensu bym to powielał.

Mody i Mapy: Restaurant | KillThemAll(Survival) | Christmas District In The Suburbs | Hospital Of Fear |
Mój PC: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7655688
Mój PC: http://www.userbenchmark.com/UserRun/7655688
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7078
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
Zawsze mnie ta sprawa ciekawiła, o co chodzi z tymi FPS'ami. Zdarzało mi się grać na 15 FPS'ach i było OK
Teraz widzę że współcześni gracze, szczególnie ci multiplayerow,i mają wręcz kosmiczne wymagania. Tak więc nie dziwię się, że wiele gier ma takie kolosalne wymagania pod względem samej grafiki
Teraz widzę że współcześni gracze, szczególnie ci multiplayerow,i mają wręcz kosmiczne wymagania. Tak więc nie dziwię się, że wiele gier ma takie kolosalne wymagania pod względem samej grafiki
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 19:20 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 1 raz.
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew 



- Radzik
- Administrator
- Posty: 2108
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
I nie tylko po to bowiem jest to Cheat wbudowany w grę. Ustawiasz najniższe detale i sprawiasz, że skracasz tym samym intensywność i czas działania poszczególnych efektów graficznych, które przy wyższych detalach zmniejszałyby o wiele dłużej widoczność w kluczowych momentach.Dev4ever pisze:Nie bez powodu esportowi gracze csgo dają niskie rozdziałki i najniższe możliwe ustawienia graficzne, właśnie po to, by mieć jak największą ilość fps.
Gdy sobie to przemyślałem to uświadomiłem sobie, że też widzę tą różnicę 60Hz monitorze, tylko że o niej zapomniałem. Przyczyną jest to, że:Dev4ever pisze:Wbrew pozorom różnica między 120fps a 300/400 nawet jak się ma 120hz monitor jest odczuwalna.
Przestałem być tryhardem, i nie zależy mi na rangach lecz czerpię przyjemność z samej rozgrywki. Nie wygląda to w ten sposób, że mi nie zależy bo lubię rozwijać swoje umiejętności, lubię też mieć najwięcej punktów z drużyny podczas meczów w Rocket League, oraz tym samym wygrywać mecze, lecz przestałem mieć na to parcie.Dev4ever pisze:Grasz w gry AAA lub nie jesteś bezwzględnym tryhardem? możesz spać spokojnie, gdyż celowanie wyżej niż 60fps nie da Ci bardzo wymiernych korzyści.
I ja Ci się wcale nie dziwię, bo sam jeszcze gdy mi zależało w podobny sposób postępowałem. Gry SP wszystko możliwie na najwyższych detalach, aby nie było spadku poniżej 60FPS, a w grach sieciowych ile sprzęt pozwala.Dev4ever pisze:Moja subiektywna opinia jest taka, że do gier sieciowych wymagam minimum 200fps, a do gier AAA 80/90 wystarczy spokojnie
Wszystko opiera się o to jak dynamiczna jest rozgrywka. Grając w Roller Coaster Tycoon 2 nie potrzebuję 60FPS, a 30FPS w zupełności mi wystarcza. Mam jednak ustawione 60FPS bo korzystam z nieoficjalnego klienta Gry, który ma pewne udogodnienia jak skalowanie HUD-a choć... nie działa to perfekcyjnie ale w skrócie chodzi o to, że same przesuwanie kamery jest o wiele płynniejsza a co za tym idzie przyjemniejsza. W taki sposób unikam Rozszarpywania Obrazu, który osobiście bardzo mnie irytuje i jestem zresztą na to bardzo wyczulony.Zawsze mnie ta sprawa ciekawiła, o co chodzi z tymi FPS'ami. Zdarzało mi się grać na 15 FPS'ach i było OK
Postęp technologiczny im na to pozwala, a esport przyczynił się pośrednio(a może bezpośrednio?) do zwiększenia ogólnego poziomu świadomości, w tej tematyce. Jeżeli nawet można mówić o częściowym efekcie "Placebo" bo ktoś komuś powiedział, że tak jest o wiele lepiej to mimo wszystko, to mu pomaga nie tylko na poziomie świadomości.Silver Dragon pisze:Teraz widzę że współcześni gracze, szczególnie ci multiplayerow,i mają wręcz kosmiczne wymagania. Tak więc nie dziwię się, że wiele gier ma takie kolosalne wymagania pod względem samej grafiki
Gry esportowe cechują się tym, że mają niższe wymagania sprzętowe, i zawsze tak będzie chociażby ze względu na to, że mogą tym samym dostarczyć o wiele więcej "wodotrysyków" nie wymagając przy tym dużej mocy obliczeniowej, którą też musiałyby poświęcić na renderowanie postaci w grze SP, oraz co za tym idzie dodatkowego AI.
Oczywiście to jeden z podstawowych przykładów, ale wystarczy porównać obciążenie podzespołów tej samej Gry, w trybie SP i MP, albo i zupełnie odmiennych Gier, które oferują zupełnie co innego.
Niepoważny admin