Witam.
Od jakiegoś czasu planuję sobie grę (wszystko mam w segregatorze pozapisywane elegancko i dokładam pomysły ) nieco w stylu Postala, mam na myśli równie brutalną, jeśli nie czasami bardziej. No i tu mam kilka pytań.
Główny bohater nie jest nawet w tej grze jeszcze pełnoletni, mieszka na "typowym" polskim Blokowisku. Nie chcę wielu rzeczy zdradzać, będą dostępne dwa tryby plus EWENTUALNY multiplayer. Pierwszy to zwykły Singleplayer, opowiadający o życiu chłopaka [którego imienia jeszcze nie wymyśliłem, może ktoś coś doradzi?] który przez Przyjaciółkę skłonną do samobójczych zachowań (okaleczanie sie i tego typu wesołe rzeczy) która później przez niedługi okres czasu jest jego dziewczyna, wpada w nieciekawe towarzystwo.
Wiecie, Broń, Dilerka, Thug'sy i te sprawy.
Drugi tryb to zwykły Freeroam, gdzie popylacie po Osiedlu i róbta co chceta. Może nawet zrobie taki Sandbox w wersji Lite ze zmieniającymi sie warunkami, ludźmi itp.
Nie chce zdradzać co spowoduje że nagle w rękach chłopaka pojawiają się noże, kastety, Nogi od stołu i tym podobne rzeczy, ale na pewno nie będzie to wszystko ZWYKŁA pusta napierdalanka (Pardon my French) tylko nieco bardziej nastawiona na przemyślenia gra.
Oczywiście nie zawsze koniecznie trzeba kogoś Zabić, Zamordować. Chcę aby gracz miał nieco większą swobodę w wybieraniu tego co chce zrobić. Można przecież chociażby kogoś poturbować, i spróbować uciec. Ale będą też takie momenty ważne dla "fabuły" gdzie śmierć kogoś będzie niestety potrzebna.
Ale wróćmy do pytań, jak na razie to wszystko są plany, wszystko rozpisuje, żebym wiedział od czego w ogóle mam zacząć. Mam już troche tego rozpisanego ale oto pare pytań:
1. Kwestia Hud'u. Chcecie go widzieć czy nie? Czy na przykład niech "wysuwa" się z boku ekranu dopiero po wciśnięciu jakiegoś przycisku? Lub podczas walki? Po otrzymaniu obrażeń?
2. Bohater podczas dokonywania "zbrodni koniecznych" będzie najczęściej nosić maskę.
I wiem że to jedynie czysto kosmetyczna kwestia ale wolicie żeby to była zwykła Kominiarka, jakiś Szalik czy maska? Jakaś konkretna? Pytam bo w sumie ja lubię takie szczegóły.
3. Broń i Inventory. Wolicie dla zachowania realizmu nosić jedynie jedną większą broń [Deska?] plus kilka mniejszych [nóż w kieszeni?] Czy duże okienko Inventory, podobne do tego Cry of Fear'owego , z uwzględnieniem każdej kieszeni do której można coś schować nie za dużego, plus jednego miejsca pod bluzą na coś większego i czegoś dowolnego rozmiaru w rękacch?
4. Lubicie cutscenki? Ile mniej więcej powinna trwać taka cutscenka? W ogóle, może zrobić po prostu coś w stylu Half Life'a 2 [w miejscach gdzie sie da] że Postaci gadają sobie, ale my możemy łazić dookoła a każdy tylko łeb w naszą strone odwraca?
5. Humor. Czarny Humor. Stosować takie rzeczy w fabule, czy jedynie jako złośliwe komentarze w Freeroam? Bo nie wiem czy na rzucanych co jakiś czas "tekstach" gra nie utraci troche na dołującym odrobine, psychicznym/psychologicznym klimacie?
6. Wolicie żeby bohater był w miarę wytrzymały na ostrzał, i miał 100hp jak w Postalu, czy może jednak zrobić "2 shots = 1 Kill" ? I dodać ewentualne leczenie, bandażowanie, wizyty w szpitalu?
7. Zagadki. Lubicie zagadki? Oczywiście tylko w fabule. Czy jedynie takie "lekkie" typu tu kopnij a drzwi się otworzą, też jak w Postalu? Bo raczej układania puzzli itp w stylu Tomb Rider'a nie wcisnę, ale kilka takich "cięższych" by dało się zrobić
Jak na razie to chyba tyle pytań. Jak coś to będę pisał w nowych postach, bo edycje mało kto zauważy. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Gra w stylu Postala - Pytania
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
Najlepiej jakby pokazywał się tylko w sytuacjach, gdzie jest potrzebny, na przykład po otrzymaniu obrażeń wysuwa się pasek życia. Z drugiej strony mógłbyś w ogóle z takiego paska zrezygnować. Ale o tym później.Ryuq666 pisze:Kwestia Hud'u. Chcecie go widzieć czy nie?
A może dasz grającemu wybór? W sumie o takich kosmetycznych sprawach nie ma co myśleć, gdy projekt jest dopiero w fazie planowania.Ryuq666 pisze:I wiem że to jedynie czysto kosmetyczna kwestia ale wolicie żeby to była zwykła Kominiarka, jakiś Szalik czy maska? Jakaś konkretna?
Tutaj dużo zależy od samej gry - jej wyglądu i mechaniki rozrywki. To ma być gra w 3D, czy 2D? Decyzja zależy od Ciebie, oczywiście limit noszonych przy sobie broni byłby bardziej realistyczny.Ryuq666 pisze:Broń i Inventory.
Cut-scenki najlepiej dodać na początku i końcu gry, ewentualnie kilka w czasie, ale nie ma co przesadzać. No, chyba, że chcesz z tego zrobić grę filmową to wtedy tak. O wiele lepszym pomysłem byłoby oczywiście dodanie postaci rozmawiających podczas gdy gracz może się poruszać.Ryuq666 pisze:Lubicie cutscenki? Ile mniej więcej powinna trwać taka cutscenka?
Jeśli celujesz w ciężki, psychologiczny klimat to gra może na tym ucierpieć. Jeśli zaś chcesz czegoś w stylu Postala, czarny humor może okazać się niezbędny. Nie ma co przesadzać i umieszczać go sporadycznie.Ryuq666 pisze:Humor. Czarny Humor. Stosować takie rzeczy w fabule, czy jedynie jako złośliwe komentarze w Freeroam?
Fajna byłaby możliwość wyboru na początku gry między trzema trybami: Realistic (1 strzał i nie żyjesz; brak leczenia), Normal (2-3 strzały i nie żyjesz, jeden strzał - jesteś ranny; możliwość leczenie) i Cool (postać może wytrzymać wiele strzałów; pełno apteczek itp.), tak aby każdy mógł grać jak chce.Ryuq666 pisze:6. Wolicie żeby bohater był w miarę wytrzymały na ostrzał, i miał 100hp jak w Postalu, czy może jednak zrobić "2 shots = 1 Kill"?
Zagadki fabularne jak najbardziej. Jakieś fragmenty listu do poukładania, ukryta historia rodzinna jednego z bohaterów pobocznych, jakieś spalone fotografie. Te sprawy.Ryuq666 pisze:Zagadki. Lubicie zagadki? Oczywiście tylko w fabule.
"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."