[P2] General Protection Fault!

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

13 kwie 2017, 05:05

CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 4569 MHz with 1023MB RAM
Hmmm. Mam podejrzenia co może powodować te motoryczne crashe P2C u mnie. Albowiem może chodzić o tą dziwnie niską ilość ramu jaka jest wyświetlana w komunikacie błędu, ponieważ ogólnie posiadam w kompie 16GB ramu, a Postal "uważa", że mam tylko 1GB :zdziw: Ma ktoś pomysł czemu Postal czyta mi tylko ten nieszczęsny 1GB pamięci ram i czy da radę podwyższyć tą wartość do 16GB :?:


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

13 kwie 2017, 11:13

Wybacz za absurdalne pytania, o rzeczy które za pewne wykonałeś, ale muszą one paść:

1. Próbowałeś trybu zgodność z Win XP SP3?
2. Wyjąłeś może jedną z kości RAM, aby sprawdzić jak wtedy Postal się zachowa?
3. Jak wyglądają logi albo crashe z wersji non-steam ona też wykrywa 1GB RAM?
4. Próbowałeś uruchomić Postala z wykorzystaniem mniejszej ilości rdzeni CPU? (Jak wiemy Psotal nie lubi się za bardzo z procami AMD) Jeśli nie to dla przypomnienia do tego służy ten programik: https://www.majorgeeks.com/files/details ... ncher.html
5. Zwiększałeś ilość pamięci wirtualnej?
6. Jak sprawa wygląda po przełączeniu biblioteki renderowania na OpenGL?

Ogólnie to bardzo dziwna sprawa, związana z Ramem, bo powinno go wykryć w ilość przybliżonej do 4GB, z powodu 32Bit aplikacji.
Bartosz pisze:Na jednej stronie było napisane że w Postal2.ini zmiana opcji "ReduceMouseLag" z "True" na "False" poprawi wydajność na nowszych PC'tach i ku mojemu mocnemu zdziwieniu z niecałych 60fps zrobiło się nagle 300+ :zdziw:
Kurde muszę koniecznie u siebie tego spróbować, bo choć nie narzekam, na niski FPS, to zawsze miło jest mieć więcej :)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 12:18 przez Radzik, łącznie zmieniany 1 raz.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 kwie 2017, 11:16

Bartosz pisze:posiadam w kompie 16GB ramu, a Postal "uważa", że mam tylko 1GB :zdziw: Ma ktoś pomysł czemu Postal czyta mi tylko ten nieszczęsny 1GB pamięci ram i czy da radę podwyższyć tą wartość do 16GB :?:
Pomysłu jak to zmienić, to nie mam. Ale domyślam się dlaczego. Na pewno znasz problem taki, że nowe maszyny głupieją ze starymi grami - czyli używają całej swojej mocy na obsłużenia badziewia. Masz za dobry komputer dla P2C. Inaczej mówiąc: P2C jest za stare na twój piec (piec dla twojego potwora to dobre słowo). ;) Jeszcze inaczej: RWS nie przewidział takiej maszyny. Napisz więc o tym do nich wprost, gdzieś na Steamie.

A StP działa dobrze, jak mniemam...

Ale może sam coś zaradzę. Prześlij mi ini swojego P2C...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

13 kwie 2017, 14:38

Radzik136 pisze:1. Próbowałeś trybu zgodność z Win XP SP3?
Tak, niestety nic to nie dało.
Radzik136 pisze:2. Wyjąłeś może jedną z kości RAM, aby sprawdzić jak wtedy Postal się zachowa?
Myślę, że będzie gorzej, bo moje ramy obecnie pracują w trybie dual channel, który się przekłada na lepszą wydajność ;)
Radzik136 pisze:3. Jak wyglądają logi albo crashe z wersji non-steam ona też wykrywa 1GB RAM?
W wersji non steamowej niestety nie wyświetla ilości ramu i taktowania procesora, przez co nie mogę tego sprawdzić.
Radzik136 pisze:4. Próbowałeś uruchomić Postala z wykorzystaniem mniejszej ilości rdzeni CPU? (Jak wiemy Psotal nie lubi się za bardzo z procami AMD) Jeśli nie to dla przypomnienia do tego służy ten programik:
Nie próbowałem tego, więc zobaczę i dam znać.
Radzik136 pisze:5. Zwiększałeś ilość pamięci wirtualnej?
Nope.
Radzik136 pisze:6. Jak sprawa wygląda po przełączeniu biblioteki renderowania na OpenGL?
Nie przełączałem, więc tyż zobaczę.
Tiquill pisze:A StP działa dobrze, jak mniemam...
I to jest dziwne właśnie, że STP od bardzo długiego czasu mi ani razu nie zcrashowało.
Tiquill pisze:Ale może sam coś zaradzę. Prześlij mi ini swojego P2C...
Ok, za chwilę znajdę i wyślę na PW


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

13 kwie 2017, 17:00

Bartosz pisze:W wersji non steamowej niestety nie wyświetla ilości ramu i taktowania procesora, przez co nie mogę tego sprawdzić.
Przyjrzałem się plikowi loga z wersji non steam oraz steam i zauważyłem, że chyba jedynym momentem gdzie wyświetlana jest ilość pamięci RAM, to koniec loga poprawnie zamkniętej gry:

Non Steam:

Kod: Zaznacz cały

Uninitialized: Curr Memory  0.511M /  3.559M
Uninitialized: Peak Memory  277.504M /  281.504M
Uninitialized: Allocs        7979 Current /  1430193 Total
Uninitialized: Log file closed, 04/13/17 16:20:22
Steam:

Kod: Zaznacz cały

Uninitialized: Curr Memory  0.593M /  5.559M
Uninitialized: Peak Memory  321.454M /  326.633M
Uninitialized: Allocs        9392 Current /  4273493 Total
Uninitialized: Log file closed, 04/13/17 16:36:31
Jak widać są to zupełnie odmienne wartości, i jeszcze ciekawsze jest to, że po załadowaniu mapy i wyłączeniu Gry komendą "exit" oprócz jak wiadomo zwiększonego zużycia pamięci, widoczna jest też zwiększona ilość dostępnej:

Kod: Zaznacz cały

Uninitialized: Curr Memory  1.153M /  4.559M
Uninitialized: Peak Memory  277.513M /  281.504M
Uninitialized: Allocs       10375 Current /  4204661 Total
Uninitialized: Log file closed, 04/13/17 16:40:25
Zasadniczo to oprócz tego, że widzi niekoniecznie jest wstanie ją wykorzystać.

Na początku loga, gdy startuje gra wyświetlane są informacje dotyczące pamięci wirtualnej, której wartości mogą być dość dziwne, a przynajmniej u mnie nie pokrywają się z ustawieniami w systemie:

Kod: Zaznacz cały

Init: Memory total: Phys=2097151K Pagef=4194303K Virt=2097024K
Prawdopodobnie Windows nie jest ze mną do końca "szczery", ale... kurde bo się lekko zapędziłem, zmierzam do prośby abyś odpalił i po zobaczeniu menu głównego wersji non-steam wyłączył w sposób kulturalny grę, oraz to samo uczynił z wersją steam.
Oba logi może rzucą jakieś światło na sprawę i przy okazji dowiemy się ile pamięci RAM wersji steam widzi na starcie.

Jeżeli w którymś miejscu się pomyliłem to proszę o sprostowanie, ale nie wydaje mi się, by w logu oprócz samego końca, widniała informacja dotycząca pamięci RAM.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2017, 17:02 przez Radzik, łącznie zmieniany 2 razy.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

13 kwie 2017, 18:00

Log STP:

Kod: Zaznacz cały

Init: Memory total: Phys=1048575K Pagef=2097151K Virt=2097024K
Log P2C:

Kod: Zaznacz cały

Init: Memory total: Phys=1048575K Pagef=2097151K Virt=4194176K
Z tego co zauważyłem, to P2C obsługuje więcej pamięci wirtualnej, reszta jest bez zmian.


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

13 kwie 2017, 18:43

A patrzyłeś na wspomniane przeze mnie końcówki loga. Jak to u Ciebie wygląda?

Kod: Zaznacz cały

Uninitialized: Curr Memory  1.153M /  4.559M
Uninitialized: Peak Memory  277.513M /  281.504M
Uninitialized: Allocs       10375 Current /  4204661 Total
Uninitialized: Log file closed, 04/13/17 16:40:25 
Gdybyś z samego P2C wrzucił byłoby spoko.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

13 kwie 2017, 18:50

Kod: Zaznacz cały

Uninitialized: Name subsystem shut down
Uninitialized: Memory Allocation Status
Uninitialized: Curr Memory  0.591M /  4.996M
Uninitialized: Peak Memory  323.350M /  328.418M
Uninitialized: Allocs        9367 Current /  23646946 Total
Uninitialized: Log file closed, 04/13/17 18:48:24


ODPOWIEDZ