G.D.E Project
Get Down Everybody Project będzie to symulacja jednostki Antyterrorystycznej w Polsce, w oparciu o autorski system [szpan] moddingu. (w trakcie końcowych szkiców)
pozwalający niemal na edycję całego środowiska gry, przez co stworzenie z tego Polskiego Symulatora na przykład - symulatora rosyjskiego OMON'u będzie kwestią kilku godzin roboty.
No dobrze, może nie celuje w to, aby ta gra była pełnoprawnym symulatorem, gdzie będę wyliczał idealnie trajektorie pocisku, tarcie wewnątrz lufy, prędkość wylotową procisku, fizyke pocisku w lufie itp. Ale chcę aby była ona dosyć zaawansowana, mam na myśli fizykę i tym podobne rzeczy.
Pomoże mi w tym Game Maker. Silnik fizyczny Bullet Physics. Oraz silnik renderujący do GM'a - Ultimate3D.
[Szukam chętnego modelarza/y i animatora/ów do pomocy!]
[Głównie potrzebuje pomocy przy mapie jak na razie oraz modelach policjantów!]
Na pewno będzie system ładowania o którym myślę od dłuższego czasu
A mianowicie wciskamy R, Funkcjonariusz łapie za magazynek, przesuwamy myszkę OD siebie aż do usłyszenia cichego "clang'nięcia"
i przysuwamy ją znowu DO siebie do usłyszenia głośniejszego trzasku, potem znowu od siebie i do siebie tym razem mniejsze ruchy.
Ta akcja obrazuje... wyciągnięcie magazynka, jego zmiane, i załadowanie pierwszego pocisku do komory np. w AK47.
Brzmi głupio, ale kiedyś zrobiłem coś w tym stylu do The Games Factory i było bardzo ciekawe, i wbrew pozorom szybkie.
Aktualne założenia:
Program: Game Maker / EnigmaJak na razie, zostaję przy GM'ie.
Szczerze mówiąc, na UDk mam za gówniany komp, Unity mnie wkurza, Cry Engine to już w ogóle Overkill.
A na programowaniu się nie znam [takim czystym jak C++] dopiero uczę się więc nim zrobię swoją własną grę w C++ minie troche czasu.
na razie działam na tym co mam i w miarę znam.
Co do Enigmy...dopiero pobieram to ustrojstwo, zobaczę, spróbuję odpalić GMOgre3d [U3D nie działa z tego co czytałem]
jeżeli odpali, FPS będzie większy itp, to przesiądę się na tę platformę.
Renderer: Ultimate3d / Ogre3D
Ultimate3d Nieco mnie zaczyna denerwować, między innymi pamięciożernością i starym Directem 8. Mam nadzieje że przy dodaniu zewnętrznego języka
do Moddingu nie dostanie zawału.
GMOgre3d pozwala na wykorzystanie Ogre3d w Game Maker'ze. Czemu by więc z tego skorzystać? Jednak nie ma forum i aktywnego supportu.
Kilka tutoriali jest na google code. Ale jeszcze sie zastanawiam czy nie przesiąść się z U3D na GMOg3D.
Fizyka: Bullet Physics
Na pewno chcę ten silnik fizyki, pasuje ona wręcz idealnie. Havoki z Sołrsów się chowają.
Modding: Lua / AngelScript / Python
Nie wiem jeszcze co z tym fantem zrobić. AngelScript jest ponoć szybszy od Lua, ale tego jeszcze nie wiem. Ale skłaniam się do pierwszego
bo więcej "zwolenników" .
A python...nie widziałem go w żadnej grze [Lua chociażby Gmod, CryEngine a Python to co najwyżej Blender xd]
Mapy: Collada + ewentualny własny importer/exporter z Actorami
Nie wiem jak rozwiązać sprawę z Actorami, nie znam się na programowaniu w Blenderze, ale
widziałem jakiś skrypt który potrafi takie rzeczy zrobić, a wystarczy pozaznaczać
X, Y, Z jakimś prostym PlaceHolderem, i podmienić go przy wczytywaniu mapy.
To nie powinien być jakiś szczególny problem, żeby podmienić te rzeczy.
A i zrezygnowałem z monotonnego brzydkiego XML'a na rzecz JSon'a. Który jest przyjemniejszy dla oka, i ogólnie szybszy
I przy okazji to jest taki mały Development Blog w którym będę opisywać co nieco o projekcie: Ewentualne Skriny i tym podobne rzeczy będę umieszczał również w temacie.
Pierwsza mapa jako taka miała być właśnie w Budynku...Sejmu.
Ma ktoś pomysł na fabułę? Dlaczego miałby zostać zawezwany oddział specjalny policji?
Jakie jest zagrożenie, i dla kogo?