[W.I.P]GDE Project

Gry, programy i inne dobra stworzone przez użytkowników, także pomoc w ich kreacji. Bo nie tylko Postalem człowiek żyje.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

22 wrz 2013, 02:32

G.D.E Project
Get Down Everybody Project będzie to symulacja jednostki Antyterrorystycznej w Polsce, w oparciu o autorski system [szpan] moddingu.
(w trakcie końcowych szkiców)
pozwalający niemal na edycję całego środowiska gry, przez co stworzenie z tego Polskiego Symulatora na przykład - symulatora rosyjskiego OMON'u będzie kwestią kilku godzin roboty.
No dobrze, może nie celuje w to, aby ta gra była pełnoprawnym symulatorem, gdzie będę wyliczał idealnie trajektorie pocisku, tarcie wewnątrz lufy, prędkość wylotową procisku, fizyke pocisku w lufie itp. Ale chcę aby była ona dosyć zaawansowana, mam na myśli fizykę i tym podobne rzeczy.
Pomoże mi w tym Game Maker. Silnik fizyczny Bullet Physics. Oraz silnik renderujący do GM'a - Ultimate3D.
[Szukam chętnego modelarza/y i animatora/ów do pomocy!]
[Głównie potrzebuje pomocy przy mapie jak na razie oraz modelach policjantów!]

Na pewno będzie system ładowania o którym myślę od dłuższego czasu
A mianowicie wciskamy R, Funkcjonariusz łapie za magazynek, przesuwamy myszkę OD siebie aż do usłyszenia cichego "clang'nięcia"
i przysuwamy ją znowu DO siebie do usłyszenia głośniejszego trzasku, potem znowu od siebie i do siebie tym razem mniejsze ruchy.
Ta akcja obrazuje... wyciągnięcie magazynka, jego zmiane, i załadowanie pierwszego pocisku do komory np. w AK47.

Brzmi głupio, ale kiedyś zrobiłem coś w tym stylu do The Games Factory i było bardzo ciekawe, i wbrew pozorom szybkie.

Aktualne założenia:
Program: Game Maker / Enigma
Jak na razie, zostaję przy GM'ie.
Szczerze mówiąc, na UDk mam za gówniany komp, Unity mnie wkurza, Cry Engine to już w ogóle Overkill.
A na programowaniu się nie znam [takim czystym jak C++] dopiero uczę się więc nim zrobię swoją własną grę w C++ minie troche czasu.
na razie działam na tym co mam i w miarę znam.

Co do Enigmy...dopiero pobieram to ustrojstwo, zobaczę, spróbuję odpalić GMOgre3d [U3D nie działa z tego co czytałem]
jeżeli odpali, FPS będzie większy itp, to przesiądę się na tę platformę.

Renderer: Ultimate3d / Ogre3D
Ultimate3d Nieco mnie zaczyna denerwować, między innymi pamięciożernością i starym Directem 8. Mam nadzieje że przy dodaniu zewnętrznego języka
do Moddingu nie dostanie zawału.
GMOgre3d pozwala na wykorzystanie Ogre3d w Game Maker'ze. Czemu by więc z tego skorzystać? Jednak nie ma forum i aktywnego supportu.
Kilka tutoriali jest na google code. Ale jeszcze sie zastanawiam czy nie przesiąść się z U3D na GMOg3D.

Fizyka: Bullet Physics
Na pewno chcę ten silnik fizyki, pasuje ona wręcz idealnie. Havoki z Sołrsów się chowają.

Modding: Lua / AngelScript / Python
Nie wiem jeszcze co z tym fantem zrobić. AngelScript jest ponoć szybszy od Lua, ale tego jeszcze nie wiem. Ale skłaniam się do pierwszego
bo więcej "zwolenników" .
A python...nie widziałem go w żadnej grze [Lua chociażby Gmod, CryEngine a Python to co najwyżej Blender xd]

Mapy: Collada + ewentualny własny importer/exporter z Actorami
Nie wiem jak rozwiązać sprawę z Actorami, nie znam się na programowaniu w Blenderze, ale
widziałem jakiś skrypt który potrafi takie rzeczy zrobić, a wystarczy pozaznaczać
X, Y, Z jakimś prostym PlaceHolderem, i podmienić go przy wczytywaniu mapy.
To nie powinien być jakiś szczególny problem, żeby podmienić te rzeczy.

A i zrezygnowałem z monotonnego brzydkiego XML'a na rzecz JSon'a. Który jest przyjemniejszy dla oka, i ogólnie szybszy :D

I przy okazji to jest taki mały Development Blog w którym będę opisywać co nieco o projekcie: Ewentualne Skriny i tym podobne rzeczy będę umieszczał również w temacie.

Pierwsza mapa jako taka miała być właśnie w Budynku...Sejmu.
Ma ktoś pomysł na fabułę? Dlaczego miałby zostać zawezwany oddział specjalny policji?
Jakie jest zagrożenie, i dla kogo? :D
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 13:25 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 wrz 2013, 15:24

Ryuq666 pisze:Pierwsza mapa jako taka miała być właśnie w Budynku...Sejmu.
Ma ktoś pomysł na fabułę? Dlaczego miałby zostać zawezwany oddział specjalny policji?
Jakie jest zagrożenie, i dla kogo? :D
Ja na taki symulator, akcja nasuwa się siłą rzeczy taka: Gracz atakuje sejm, siły specjalne bronią. A drugi tryb gry, to ktoś atakuje sejm, a gracz w ramach sił specjalnych broni. Nie wiem tylko który tryb gry to Bad a który Good. :D

A takie pytanko. Co z tym https://forum.postalsite.info/topics59/g ... vt3710.html dalej robisz?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

22 wrz 2013, 15:28

Nie, tamto akurat na razie zostawiam, teczkę rzuciłem na szafke.
Z braku weny, pomocy nad fabułą, ogólnym syfem, nieogarem silnika, nerwami itp Po prostu odstawiam to na razie. Jak tylko dostanę nowy komputer, to przeniosę się na UDK/Unity i wtedy powrócę na pewno do niego. Chyba że coś mi odwali i będę go z nudów polepszać. Albo jak skończę robić GDE, to może na jego bazie zrobię pierwszą wersję? Wszystko możliwe, co będzie nie wiem. :D GDE jak na razie jest ogarnięte, mam ład w kodzie i w ogóle tak że myślę że w przyszłości wykorzystam go jako bazę do innych gier.

Co do Sejmu myślę żeby zrobić tak:
W Single dowiadujemy się na komendzie co i jak się dzieje, kamera nas przenosi do "zbrojowni" gdzie już przebrani zabieramy broń [wybieramy ją] i ładujemy się z resztą ekipy do dostawczaka [oznakowanego Of kors. To nie SWAT żeby popierdzielać 20 tonowym transporterem opancerzonym :D]
Chwile siedzimy w środku, gadamy z resztą ekipy, potem kamera "odlatuje" ze środka, pokazuje okolice sejmu otoczoną przez Policje itp.

No i tu jest problem - KTO zrobił atak na Sejm. ILU ich było. Jak uzbrojeni itp.
Z tego co wiem to raczej atak na taki Sejm z zewnątrz w pierwszej "fazie" szturmu byłby mało wykonalny [Armia typów z BOR'u, ABW i innych "Polnisze FBI"]
Ale gdyby tak zacząć go...od środka? Jakiś trefny polityk z klamką?
A potem w szumie zamieszania kilku bodygardów dostaje, Terro polityk jest obezwładniony, ale z korytarza z którego przyszli BOR'owcy zaczynają wbiegać nie wiadomo skąd weseli ludzie z Kałasznikowami i Turbanami.

To taka luźna interpretacja, wszystko jest jeszcze do przemyślenia itp to tylko napisałem "mniej więcej".
A jeżeli atak miałby być z ZEWNĄTRZ to by można było zrobić niezłą rzeźnię przed Sejmem, trupy, krew...w sumie to by była weselsza wersja nie prawdaż? :D

A i szturm policji musiałby być szybszy, akcja dynamiczniejsza itp.

A w multi...Coś jak Counter Strike, Hostage Rescue itp :D Ale chcę sie na Singlu skupić. Taka gra by niezły "szum" zrobiła zapewne :D
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 15:39 przez Ryuq, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 wrz 2013, 15:48

To ja coś zaproponuję ;)
Misja: 2
Miejsce: Syria.
Cel: unicestwić Baszszar al-Asad-a, Obalić reżim.
Zagrożenia: Broń chemiczna.


8=======D
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

22 wrz 2013, 15:55

a od tego nie jest Grom czasem czy inne Specnazy, a nie Antyterroryści? haha :D
A tak powaznie, to może w przyszłości sie pomyśli o innych "rejonach" grupach itp.
Jak na razie tylko Polska, skupiam się na tym nieszczęsnym Sejmie.
W Sumie muszę najpierw zrobić model. Jestem słaby w tym no ale co zrobić.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 wrz 2013, 16:10

Z tym Sejmem to jest dwuznacznie. Każdy ma dość tego syfu w tv, tej całej polityki. Ale z drugiej strony, rozwalić to w grze, niczym barbarzyńca na salonach, rozdupczyć, rozjebczyć... Akcja musi być fajna, to musi dać radochę, imho.

Kto atakuje? Palikoty się wściekły i szturmują pisiorów. Nie, naprawdę, nie wiem, czy jakiekolwiek frakcje sejmowe są godne być bohaterem. Tylko jako mięcho. Celem musi być coś wewnątrz. Arka Janusza, której nikt nie rusza - co ja z tymi palikotami! :): Coś w piwnicach sejmowych, prawdziwe fakty zamachu smoleńskiego skrywane... NIE! 8-) Zero nawiązania do realiów. Jeśli coś w piwnicach sejmowych, to coś zupełnie nowego i oryginalnego. Sejm jako pole wydarzeń, by miło rozwalić. Ale oś akcji, jej bohaterowie i cel akcji - oryginalne i nowe.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

22 wrz 2013, 16:41

To co, przerabiamy grę i robimy z niego bezmyślną rzeź w sejmie? Ale to też by trzeba było zaplanować...A może zrobię coś takiego, że najpierw przeczesujemy spokojnie sale jako AntyTerro, a potem gra zwalnia, i mamy "retrospekcje" jako jeden z Terro, i po kolei wchodzimy do kolejnych drzwi eliminując większość żywych na drodze? :D
A samymi Antyterro nie mamy już zbytnio niczego oprócz sumiennej eliminacji postaci z Kałaszami?

EDIT:
https://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 46d00fefd6 hm. Przyda sie. Tylko zrobić interiory. Eh, nie ma tu kogoś chętnego do pomocy? :D
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2013, 16:53 przez Ryuq, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 wrz 2013, 02:13

Ryuq666 pisze:To co, przerabiamy grę i robimy z niego bezmyślną rzeź w sejmie?
Pamiętaj, że moje zdanie może być odosobnione, inni mogą chcieć inaczej, tylko - nie chce im się pisać. ;) Ale mnie interesowałaby bieganina po Sejmie w okolicznościach maksymalnie oderwanych od naszych politycznych realiów. Czy bezmyślna rzeź? Pomyśl tylko, taka skomplikowana budowla, taka masa pomieszczeń, ukrytych przejść, easter eggów, zadań pobocznych, znajdziek przeróżnych. Co krok to co innego! Jasne, czasu i sił zabraknie. Ale gdy dasz co najlepsze, to już może być dobrze. A co? Kurczę, sądzę, że w trakcie prac pomysły same przyjdą. Tak już jest. ;) Ale będę kombinował nad pomysłem na oś akcji.
Ryuq666 pisze:najpierw przeczesujemy spokojnie sale jako AntyTerro, a potem gra zwalnia, i mamy "retrospekcje" jako jeden z Terro, i po kolei wchodzimy do kolejnych drzwi eliminując większość żywych na drodze? :D
To już wolę zwykły wybór na początku gry.
Ryuq666 pisze:https://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 46d00fefd6 hm. Przyda sie. Tylko zrobić interiory. Eh, nie ma tu kogoś chętnego do pomocy? :D
Fajny projekt, byłoby bieganiny po tych korytarzach. Proponuję pogadać z tym panem: https://forum.postalsite.info/p ... vt3644.html ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

25 wrz 2013, 20:16

Dobra. Na razie zajmę się jakąś mniejszą mapką i czymś mniej poważnym niż rozwalanie Sejmu. Kojarzycie scenę w szpitalu w serialu The Walking Dead? ;D Tą ze szwendaczami i armią? :D


Awatar użytkownika
Mike
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1805
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:33

01 cze 2014, 13:41

I co? Projekt zdechł czy nawet nie zaczęty? ;>


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

21 cze 2014, 19:47

W Konwulsjach ale żyje. Wolne już to expić można.
Ogarniam silnik, teraz bawie sie hudem.
Jak na razie jest statyczny (w sensie że nie działa nic prócz pokazania go, ot sobie sprawdzam funkcje silnika. np ten kałach w hudzie sie nie zgadza ani kucanie) all ładowane z folderu. Jak mi się będzie chciało to poszukam jakiegoś rozwiązania na ładowanie z zipa czy innej paczki, ale to kiedyśtam.
Obrazek
Praca opiera się na robieniu pierdół niepotrzebnych nikomu w celu ogarnięcia silnika. Przynajmniej fun jakiś jest.
A wrzucam tak sobie żeby nie było że zdechło.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 cze 2014, 20:36

Jak dasz radę, to spróbuj zrobić "chowającego" się HUD'a.


Awatar użytkownika
Mike
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1805
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:33

21 cze 2014, 20:42

Ta, coś na styl GTA IV ;)
A to w końcu jaki silnik wybrałeś? Gamemakera?


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

21 cze 2014, 21:03

Jak dasz radę, to spróbuj zrobić "chowającego" się HUD'a.
Ogólnie to chcę zrobić taki chowany hud właśnie, który będzie blaknąć kiedy nie dostaniemy damage/nie wystrzelimy/nie wciśniemy ppm. Ale jak wyjdzie to sie zobaczy. Na razie sie bawie.
A to w końcu jaki silnik wybrałeś? Gamemakera?
Goldsrc.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 21:04 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mike
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1805
Rejestracja: 14 wrz 2013, 12:33

21 cze 2014, 21:51

Goldsrc…aaa to dlatego szukasz kompilatora do Half Life :D
Trzymam kciuki, może się udać ;).


ODPOWIEDZ