[TUTORIAL] Export różnych modeli do psk i psa [Noesis]

Zbiór wszystkich tematów poświęconych tutorialom.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

10 cze 2013, 23:45

Czy czasami nie denerwowało was że nie mogliście wyciągnąć jakiegoś modelu z innej gry bo miała jakiś dziwny format, a export przez 20 programów aż do blendera wam się nie widział?
Jako że siedzę trochę w ID Techu, szukałem jakiegoś prostego programu ktory przenieie mi model z Half Life 2 do Quake.

Męczyłem sie z tym z tydzień, nic mi nie pomogło.
inside3d milczy, QuakeOne.com milczy. Aż w końcu google podesłało mi programik "Noesis". Odpalam, znajduje folder ze strzelbą Mossberg zassaną z Game Banana.
Sprawdzam. No, textury są, wszystko jest, animacja działa.
No to robię File -> Export -> .md3 Quake III output
potem Texture Output -> .tga TGA Image
Daję ok.
Nie potrwało to sekundy, sprawdzam folder. MossbergOut.md3 jest.

I tyle. Pełnoprawny model jest utworzony. Można tak robić z formatami:

.OBJ
.md5mesh
.rdm
.smd
.ply
.md3
.mdl
.fbx
.dae
.stl
.iqm
.md2
.mdr
i oczywiście .psk i .psa

Wszystko hula i działa, sprawnie, szybko. I żadne Milkshape nie jest potrzebne :D

Mi sie bardzo przydało, więc pomyslałem że podziele się tym programem z PSI, bo może się przydać ;) Miłego używania. Mi sie przydał nie raz :P

[LINK]
PS: Nie wiedziałem jak nazwać ten temat, więc jak ktoś z "Wyższych" ma jakiś pomysł to proszę coś tam skrobnąć bardziej adekwatnego :D

Strona nie aktywna. Mirrory:

https://www.richwhitehouse.com/filemirro ... v40991.zip
https://www.3ddownloads.com/telefragged/ ... v40991.zip

I załacznik:
Załączniki
noesisv40991.zip
Noesis backup. Jakby mirrory nie działały.
(9.25 MiB) Pobrany 207 razy
Ostatnio zmieniony 26 sie 2014, 20:49 przez Ryuq, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

11 cze 2013, 06:52

Świetne :ok:


8=======D
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

11 cze 2013, 08:18

A, i na tej stronie są pluginy do importu i exportu, np Modeli z Crysisa :D


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

12 cze 2013, 01:19

Ryuq666, człowieku, to jest kurna genialne! :peace: Jeden program i za free. Mały, prosty, funkcjonalny - to co cenię najbardziej. Marzenia się spełniają.

Ogłaszam Święto Narodowe. :biskup:



A tytuł tematu dobry. :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

12 cze 2013, 19:40

To może przypniem temacik? xD


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

17 cze 2013, 16:34

A wiecie, że to dosyć stary program? Popularny w środowisku XNAlara itp. Dodatkowo, Noesis ma możliwość dekodowania paczek z różnych gier m.in. te z Final Fantasy 7/8/9/10/13 (X360) i setki innych. Pozwala z byle jakiego modelu wyexportować do .PSK lub .FBX dla SM'a. Jednakże nadal może być potrzebny 3DS Max, do edycji modelu bo np. przekręcony jest o 90 o...


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

17 cze 2013, 19:43

MaKiPL pisze:bo np. przekręcony jest o 90 o...
PSK obracasz przy imporcie do UE


8=======D
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

17 cze 2013, 23:56

No to że pozwala na import z wielu gier to napisałem już
Stary czy nie stary, nie było, to wrzuciłem. xd


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

18 cze 2013, 16:10

Rycho3D pisze:
MaKiPL pisze:bo np. przekręcony jest o 90 o...
PSK obracasz przy imporcie do UE
Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 cze 2013, 18:08

MaKiPL pisze:Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.
Odracać, skalować można ,Przesuwać też. :P


8=======D
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

18 cze 2013, 18:28

jeżeli o to chodzi, to jest pewnie :P


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

20 cze 2013, 20:00

Rycho3D pisze:
MaKiPL pisze:Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.
Odracać, skalować można ,Przesuwać też. :P
Jak zeskalować bezpośrednio w edytorze SkeletalMesh?


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

20 cze 2013, 21:14

Tak:
Załączniki
skalowanie.png
skalowanie.png (9.54 KiB) Przejrzano 6887 razy


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

21 cze 2013, 19:48

No tak... Mogłem napisać, że wspominałem o UDK...


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 cze 2013, 21:23

W UDK też się da skalować :D


8=======D
ODPOWIEDZ