Export/Import

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

09 gru 2008, 18:49

Mam pytanie co do exportowania/importowania nowych postaci/pojazdów z różnych części postala. Konkretnie: Jak wyexportować UFO z AVPC do STP(chce zrobić inwazję :lol: ).


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

09 gru 2008, 20:33

Myślę, że trzeba skopiować mesh czy co tam jest tego ufo z folderu AVPC do folderu STP i potem dodać normalnie, chyba będzie. Poza tym chyba i tak jest obecny jak poszukasz meshy w folderze AVPC z normalnego Editora to i tak chyba znajdzie.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 gru 2008, 00:10

Aby to zrobić szybko i sprawnie. Wczytujesz mapę z UFO w edytorze AVPC. Wczytane zostaną także pliki. W właściwościach ufo masz gdzie są tekstury, meshe. Przechodzisz tam. Najpierw zmieniasz lokalizację tekstur do nowej paczki. Potem robisz to z meshami. Meshe mają przypisane tekstury. Ale nie musisz tego edytować, gdy zmienisz lokalizację tekstur. PostEd sam to zrobi automatycznie, bo wczytane ma wszystkie niezbędne pliki i wie co z nimi robić. Tobie pozostaje zapisać owe nowe paczki do plików UTX i USX.

Uruchamiasz edytor STP lub AWP i... Jedziesz! No, oczywiście, musisz też opanować ruch UFO po niebie... ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

10 gru 2008, 01:29

W zasadzie, jeżeli to ufo nie posiada żadnego skryptu (a nie wiem, czy posiada), to można takiego mesha po prostu skopiować i wkleić do innej mapy. Automatycznie zostanie skopiowana jego tekstura i wszystko razem można zapisać w paczce MyLevel, czyli bezpośrednio w naszej mapie. Tak przynajmniej zrobiłem z DeLoreanem z gry FagHunter z AWP w mapie BattleZone_Intro.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

10 gru 2008, 03:29

wszystkie wasze metody są dobre ale po jakie licho aż tak komplikujecie???

można zrobić to prościej patszych w jakich plikach są StaticMeshe i textury i kopiujesz je do STP potem wczytujesz je w edytorze

a aby UFO latało po niebie to musisz pobawić się z "mowerami"
Spoonman pisze:Tak przynajmniej zrobiłem z DeLoreanem z gry FagHunter z AWP w mapie BattleZone_Intro.
pytanie off-topowe po co to z robiłeś przecież ten plik już jest w AWP wiec mogłeś po prostu otworzyć w edytorze plik w którym się znajdował :drapanie:

off-top 2
właśnie przez takie coś ED jest takie duży (1GB) na kilkunastu mapach są w MyLevel te same pliki zamiast zrobić jedna paczkę z teksturami i StaticMeshami :roll:
Ostatnio zmieniony 10 gru 2008, 03:30 przez prawdziwy 666, łącznie zmieniany 1 raz.


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

10 gru 2008, 04:18

Owszem, zdaję sobie sprawę, że zrobiłem źle, bo z tych 10MB, przynajmniej 2,5 to właśnie textura DeLoreana. Ale w AWP nie ma tej textury ani modelu, więc ja również nie robiłem dla niej paczki tylko wsadziłem do mapy, tak jak jest w FagHunterze.

Sprawa jest taka, że jeżeli nie zamierzasz użyć danego elementu ponownie, możesz śmiało wsadzić go do MyLevel, bo jest to (nie wiele, ale jednak) prostsze. Jednak bardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest zrobienie dla niej oddzielnej paczki. Oczywiście, można skopiować istniejącą już z AVPC, co również sprawę ułatwi, ale z kolei paczka może zawierać również inne elementy, które mogą być niepotrzebne i znowu masz za dużo miejsca zajmowanego przez zbędne pierdółki.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

10 gru 2008, 04:48

Spoonman pisze:Owszem, zdaję sobie sprawę, że zrobiłem źle, bo z tych 10MB, przynajmniej 2,5 to właśnie textura DeLoreana. Ale w AWP nie ma tej textury ani modelu, więc ja również nie robiłem dla niej paczki tylko wsadziłem do mapy, tak jak jest w FagHunterze.
a to przepraszam gdyby ten DeLorean był już w jakiejś paczce to wtedy popełnił byś błąd ale skoro niema tego w żadnej paczce tylko w MyL to dobrze

on-top

no to mamy trzy możliwe sposoby przeniesienia

najprostszy przenieść istniejące pliki z tym co chcesz,
minus - paczki mogą zawierać nie potrzebne rzeczy

morza też zrobić nowe paczki
plusem tego jest to że masz tylko to co chcesz i nic więcej, no i dobre to jest gdy chce się użyć tych rzeczy ma kilku mapach

a jeśli chce się wykorzystać model/teksturę tylko na jednej mapie to tu najlepsze jest umieszczenie tego w MyLevel (czyli bezpośrednio w mapie)

(ps, brzmi to jak czarna magia prawda? :lol: )


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 gru 2008, 18:17

prawdziwy 666 pisze:(ps, brzmi to jak czarna magia prawda? :lol: )
Prościzna. Kiedy już się w to wgryziesz, rzecz jasna. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

19 gru 2008, 19:44

Ok, Dzięki.


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
ODPOWIEDZ