[Tutorial] Dodawanie samochodów na mapę

Wszystkie modyfikacje dla Postala 2, StP, MP, oraz inne gry bazujące na P2
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 gru 2012, 01:03

  • W kilku miejscach pojawiły się już rady, jak dodać na swoją mapę samochody z jakiegoś moda, który je właśnie ma. Project Marica, ADrenalineSTPMod, Zombie Car Mod. Razem z dodatkami - jak nowa wersja ADrenaliny zawarta w modzie Open World. Postaram się to jak najlepiej wytłumaczyć. Z obrazkami. xD Co prawda PM ma możliwość spawnowania pojazdów z PropLaunchera, więc podczas gry możemy mieć pojazdy Maricy kiedy i gdzie chcemy, ale - na mapę też ktoś może chcieć dodać. Zaczynajmy więc!
1. Otwierasz PostEd i wczytujesz swoją wybraną mapę. Twoim oczom ukaże się widok podobny do tego. Najpierw wciśnij przycisk [O] na klawiaturze, aby wyłączyć widok Volumes, nie są nam potrzebne a tylko przeszkadzają. Co to jest, to zobaczysz, jak znikną. ;)

2. Wczytujesz pliki moda do PostEd. Poza głównym oknem roboczym PostEd ma także okno przeglądarek obiektów, taki swój eksplorator. Domyślnie masz go na pierwszym planie wyświetlającego tekstury. Klikasz na zakładkę 'Actor Classes'. Tak jak na obrazku:
Obrazek

3. W zwykłym oknie otwierania plików znajdujesz i zaznaczasz wszystkie pliki danego moda. Czyli musisz znać zawartość moda i nazwy jego paczek i trochę to potrwa. Plików jest bowiem wiele i o różnych nazwach. Nie będę ich podawał, bo możesz mieć wczytaną tylko podstawową wersję moda lub jego starszą wersję. Sam więc poszukaj to, co masz.
Ale jest na to sposób prostszy. Jeśli jesteś pewien że moda masz zainstalowanego poprawnie, to po raz drugi go instalujesz, ale w dowolnym miejscu. Tam przechodzisz i otwierasz podfolder System. W nim są tylko pliki moda - wszystkie i żadnych innych, więc błędu nie zrobisz. Wczytujesz je. Gra przy każdej innej okazji wczyta te pliki z folderu System w samej grze, ty zaś swój tymczasowy pakunek możesz usunąć. Zrobił już swoje - pomógł Ci wyszukać paczki moda. ;)

4. Masz wczytanego moda i jego samochody. Jak je znaleźć? Na poniższym obrazku masz widok otwartego drzewa klas, oddzielnie dla każdego z trzech modów. Najpierw klikasz na plusika przy 'Actor', drzewo się otwiera - a potem dalej, dalej, dalej. Wszystko jest praktycznie w KActor, tylko helikopter z ProjecMarica zaskakuje swoim położeniem, jest w Pawn, tam gdzie przechodnie i zwierzaki.
Obrazek

5. Aby dodać wybrany pojazd na mapę, najpierw zaznaczasz go w drzewie klas, potem przechodzisz na mapę i tam klikasz PPM (prawy przycisk myszy) i z dostępnego menu wybierasz 'Add [...] Here'. Oczywiście w miejsce wielokropka masz zaznaczony obiekt.
Obrazek

6. Teraz kurs poruszania się po PostEd.
- Przesuwanie obiektu w widoku 3D:
Klikamy na obiekt, wciskamy [Ctrl] i trzymając go wciskamy lewy lub prawy przycisk myszy.
- Podnoszenie obiektu w widoku 3D: Klikamy na obiekt, wciskamy [Ctrl] i trzymając go wciskamy naraz oba przyciski myszy.
- Alternatywnie dla przesuwania i podnoszenia możemy zamiast [ctrl] wcisnąć [Shift] - wtedy nie obiekt będzie się nam przesuwał na nieruchomej mapie, ale odwrotnie - kamera trzyma się obiektu i wydaje się nam, jakby to mapa się przesuwała. Przydaje się to wtedy, gdy nie chcemy stracić z oczu naszego obiektu.
- Przesuwanie widoku w podglądzie 3D: Klikamy lewym przyciskiem myszy (LPM) na mapę i nie puszczając - obracamy kamerą dookoła. Kiedy klikniemy PPM (prawoklik) to przesuwamy widok z kamery w inny rejon mapy.
- Obracanie obiektu w widoku 3D: Przechodzimy do trybu pracy 'Actor Rotate' i klikamy na obiekt. Wciskamy [Ctrl] i nie puszczając go używamy przycisków myszy (lewy, prawy albo oba). Nas interesuje najbardziej obracanie w płaszczyźnie poziomej - czyli prawy przycisk myszy. Kiedy zamiast [Ctrl] wcisniemy [Shift] to możemy przesuwać obiekt. Gdy skończymy obracać, wracamy do trybu pracy 'Camera Movement'. W rozeznaniu się, gdzie co jest pomoże obrazek:
Obrazek

- Przesuwanie i obracanie obiektu w widoku z góry: Klikamy na ikonkę 'Top' na belce okna podglądu. Zobaczymy widok jak na obrazku. Jest to widok bardzo wygodny gdy chcemy dokładnie ustalić położenie auta. Dodane obiekty przesuwamy wciskając [Ctrl] i lewy przycisk myszy. Kiedy wciśniemy [Ctrl] i prawy przycisk myszy - obracamy go w tej płaszczyźnie, z jakiej patrzymy - w tym wypadku poziomej, widzianej z góry. Sam widok przesuniemy za pomocą samej myszy - czy lewy czy prawy przycisk, nie ma to znaczenia.
Obrazek
Obok ikonki 'Top' są jeszcze dwie, do pracy w pozostałych płaszczyznach. Ale na mocno rozbudowanej mapie nie polecam ich używania, bo zobaczymy gąszcz obiektów nie do ogarnięcia. :D

7. Kończymy naszą pracę zapisując ją pod wybraną nazwą. Nie musimy mapy przebudowywać, co trwa długo. Inna wiedza z zakresu edytorki w PostEd też nie jest potrzebna. Dodam tylko, że postawione na mapę samochody najprawdopodobniej uszkodzą ścieżki przechodniom. Pewno zauważycie, że tam, gdzie stawiacie auta, są jakieś jabłuszka zawieszone w powietrzu. To pathnodes, one - łącząc się jeden z drugim - wyznaczają niewidzialne ścieżki, po których chodzą bystanedrzy. Gdy postawimy auto, te przerwie to połączenie i ludki będą wchodzić na samochody, uparcie idąc w miejscu. Ale mały to ból, gdy mam na mapie moje fury, nie? ;)

W załączniku mapki, jakie przy okazji tutka zrobiłem. Dla AWP i StP, nazw chyba tłumaczyć nie muszę.
Załączniki
AutaNaMapie.7z
suburbs-1+ADrCars.fuk
suburbs-1+PMCars.fuk
suburbs-1+ZCMCars.fuk
AW7_suburbs-1+ADrCars.fuk
AW7_suburbs-1+PMCars.fuk
AW7_suburbs-1+ZCMCars.fuk
(3 MiB) Pobrany 297 razy


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

19 gru 2013, 14:08

Niewiem jak ale gdy zainstalowałem fix i projectmarica to moglem strzelać autami :D


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

19 gru 2013, 19:37

To jedna z opcji, ale działa tylko z autami PM i paru innych pomniejszych pojazdów
Inne wprawdzie też da się wystrzelić, niestety nie da się z jakiegoś powodu do nich wsiąść


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
ODPOWIEDZ