[POMOC] DefendZone

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 08:31

Spodobała mi się mapka w stylu ZombieDefence, którą zrobił Rychu. Widzę, że nikt nie kontynuuje jego dzieła a on sam nie ma na to ochoty. Szkoda, aby taki pomysł skończył się tylko na jednej mapce.

Więc pomyślałem sobie, że może sam coś zdziałam w tym temacie, jednak w ogóle nie rozumiem zasady działania tych wszystkich Trigerów, których jest kilka rodzajów i pewnie każdy z nich służy do czego innego. Nie rozumiem, też różnicy pomiędzy "ScriptedSequence" a "ScriptedTrigger".

Czytałem "MegaTutorial for PostED by seebeek17-MiRRoRRek" jednak nie ma tam za wiele informacji dotyczących Triggerów, "ScriptedSequence" i "ScriptedTrigger".
Przydałby się dokładniejszy poradnik dotyczący Triggerów, "ScriptedSequence" i "ScriptedTrigger" oraz taki wyjaśniający wszystkie "ACTION_" które można użyć w
"ScriptedSequence" i "ScriptedTrigger".
No ale to sprawa pewnie na inny temat.

Wracając do mojego tematu, mam kilka problemów jak wywołać, zrealizować pewne czynności na mapie:

Jak ustawić, w "PawnSpawner", aby respił on cywili uzbrojonych w broń białą?
Nie ma on tak jak "Actor --> Pawn --> FPSPawn --> P2Pawn --> P2MoCapPawn --> MpPawn --> PersonPawn --> Bystander --> Bystanders" funkcji "BaseEquipment" gdzie można samodzielnie wybrać "Pawnowi" posiadaną przez niego broń.

Jak ustawić, aby po zabiciu "Pawna" zrespionego przez "PawnSpawner" gracz otrzymywał bezpośrednio za każde jego zabójstwo po np. 10$? Bezpośrednio oznacza, coś z stylu kodu "JewsForJesus", czyli, coś w rodzaju komendy "give player 10 money".

Jak ustawić, aby licznik ludzi do zabicia, po zabiciu określonej liczby osób, wyświetlał się ponownie, lecz z większą liczbą przeciwników do zabicia?

Jak ustawić, aby zrespawniony "Pawn" z "PawnSpawner", automatycznie i sam kierował się w stronę gracza?

Mam nadzieje, że ktoś mi pomoże, bo bardzo zaangażowałem się w ten pomysł...
Czekam z niecierpliwością na "POMOCNE" posty.
Proszę o dokładne wytłumaczenie mi co mam zrobić.
Jeśli jednak komuś, nie chcę się tego wszystkiego pisać, to może mi "zrobić" jeden przykład na mapie, później powinno mi się udać zrobić drugi działając analogicznie.
Mapa do uruchomienia wymaga Apocalypse Weekend (AW).
Załączniki
cus-2000x8000x8000v3.rar
(22.63 KiB) Pobrany 95 razy
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 08:49 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 4 razy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 09:01

ArtekXDPL pisze:Nie rozumiem, też różnicy pomiędzy "ScriptedSequence" a "ScriptedTrigger".
Ten pierwszy nie czeka na event i odpala się na starcie.
ArtekXDPL pisze:Jak ustawić, w "PawnSpawner", aby respił on cywili uzbrojonych w broń białą?
PawnSpawner>InitInventoryClass= Rodzaj broni
ArtekXDPL pisze:Jak ustawić, aby po zabiciu "Pawna" zrespionego przez "PawnSpawner" gracz otrzymywał bezpośrednio za każde jego zabójstwo po np. 10$? Bezpośrednio oznacza, coś z stylu kodu "JewsForJesus", czyli, coś w rodzaju komendy "give player 10 money".
Najprościej będzie ustawić pawn'om 10$ to pa zabiciu beędzie z nich zostawać kasa.
Jak ustawić, aby licznik ludzi do zabicia, po zabiciu określonej liczby osób, wyświetlał się ponownie, lecz z większą liczbą przeciwników do zabicia?
Musisz zrobić oddzielny licznik dla każdej fali.
Jak ustawić, aby zrespawniony "Pawn" z "PawnSpawner", automatycznie i sam kierował się w stronę gracza?
PawnInitialState=SE_AtackPlayer


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 09:15

Dziękuje Rychu, otrzymałeś "Pomógł". :)

Jak zrobić oddzielny licznik do każdej fali? Do pierwszej fali licznik mi działa, lecz gdy zabijam odpowiednią liczbę osób licznik nr. 2 nie pokazuje się (aktywuje).
Licznik ten robiłem według porad zawartych w tym temacie:

Kod: Zaznacz cały

http://forum.postalsite.info/pomocjak-zrobia-licznik-wrogalw-do-zabicia-t1571.html
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 09:20 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 2 razy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 09:20

Może masz jeden na drugim, licznik musi być uruchamiane przez event po zakończeniu poprzedniej fali.
Posprawdzaj też tagi, do kolejnej fali muszą być inne niż w pierwszej.


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 09:26

Rycho3D pisze:Może masz jeden na drugim, licznik musi być uruchamiane przez event po zakończeniu poprzedniej fali.
Posprawdzaj też tagi, do kolejnej fali muszą być inne niż w pierwszej.
Sorki, lecz nic z tego nie rozumiem, mógłbyś zobaczyć do mojej mapki i ustawić to poprawnie?


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 09:27

To dawaj, ale szybko.


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 09:32

Rycho3D pisze:To dawaj, ale szybko.
Mapa w 1 poście w załączniku.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 10:08

Już działa ;)
Załączniki
cus-2000x8000x8000v3.zip
(147.42 KiB) Pobrany 91 razy


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 16:49

Edytowałem mapę w taki sposób, aby licznik zabójstw pojawiał się dopiero w momencie uruchamiania fali 01, jednak gdy to się dzieje to od razu otrzymuje 1 zabójstwo chociaż go nie dokonałem. Gdy zabije jeszcze jedną osobę to uzyskuje 2/2, czyli się zgadza, jednak kolejny licznik pojawia się też automatycznie z jednym zabójstwem czyli uzyskuje 1/4 chociaż nikogo nie zabiłem. Wie ktoś jak to naprawić?
Mapa po zmianach w załączniku.

Pisząc prościej:
fale 01, rozpoczynam z 1/2
a falę 02, rozpoczynam z 1/4

Jaki chce uzyskać efekt?
Rozpoczyna się fala 01, pokazuje się licznik 0/2, zabijam 2 osoby,
Rozpoczyna się fala 02, pokazuje się licznik 0/4, zabijam 4 osoby,
itd.
Załączniki
cus-2000x8000x8000v3.rar
(22.96 KiB) Pobrany 100 razy
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 17:49 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 7 razy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 18:22

ArtekXDPL pisze:zabiłem. Wie ktoś jak to naprawić?
Licznik liczy tagi, a uruchomienie spawnera to już jedno uruchomienie, więc go też liczy.
Możesz zmienić tag w spawnerach, albo(prościej) dodać sekundę przerwy przed pojawieniem się licznika, to nie policzy pierwszego tagu


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 18:31

Zmieniłem "Tag" w "PawnSpawer", jednak licznik dalej źle liczy, a "PawnSpawner" nie respi ludzi.
Jest jakiś sposób, aby to naprawić bez dodawania tej sekundy?

Może wejdziesz do mapy i zrobisz "czary mary"? :D
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 18:34 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 3 razy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 18:34

Bo teraz musisz dopisać w ScriptedSequnce by uruchamiało nowy tag, oprócz fala01.
I ustawić w spawnerach by wyspawnowani ludzie mieli tag fala01, bo domyślnie mają tag spawnera.

Pisałem że ten drugi sposób jest łatwiejszy :D


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 18:38

Rycho3D pisze:Bo teraz musisz dopisać w ScriptedSequnce by uruchamiało nowy tag, oprócz fala01.
I ustawić w spawnerach by wyspawnowani ludzie mieli tag fala01, bo domyślnie mają tag spawnera.

Pisałem że ten drugi sposób jest łatwiejszy :D
Jak to zrobić?


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2016, 18:39

No właśnie tak jak napisałem. :D


8=======D
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 lut 2016, 18:41

Rycho3D pisze:No właśnie tak jak napisałem. :D
Wybacz, ale jestem *********** postawiłem "ScriptedSequence" i co dalej?
W jakim polu co mam wpisać?

Próbowałem, to z tą sekundą ale coś nie działa.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 19:06 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
ODPOWIEDZ