[MAPA] Cus_LBW-BattleZone

Pojedyńcze mapy tylko naszych użytkowników i rodzące się zestawy map.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

17 lip 2008, 23:50

Mmm, wygląda to bardzo apetycznie! Szybkie postępy, bogata mapa. :brawo: Niebo, sądzę, będzie jak trzeba. Klimat zabawy skrin powyższy zapowiada znakomity. Wszystko ładnie! W dodatku, coraz lepiej to mapa zapowiada się też jako, ewentualnie, mapa do multi. Jest jedna podobna i sprawdza się świetnie.
Gazer pisze:Ej Spoonman może zrobisz coś w stylu East_Mayberry takie z mapy do mapy :)
Za systemem map ja jestem na: tak! ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

28 lip 2008, 03:19

Jak widzę, moje plany zostały przedwcześnie przejrzane. Mam zamiar (miejmy nadzieję, że na samym zamiarze się nie skończy) stworzenie systemu map, gdzie będzie dość liniowy, jednak z pewnymi elementami wyboru, scenariusz. Zainspirowany zostałem mapą ReDelivery (czy jakoś takoś), gdzie toczy się walka w mieście. Gdzie walka shotgunem (co preferowałem w Postalu) ustępuje raczej karabinowi. Stąd również nazwa "Battle Zone". Choć nie wiem, czy nie zmieni się ona na "Party Zone", ale to raczej w przyszłości zostanie rozpatrzone.

Mapa, którą przedstawiam w załączniku poniżej jest wstępem do reszty zestawu (nad którym prace zacznę prawdopodobnie po wakacjach).
Trochę mnie zaskoczył rozmiar mapy (prawie 10MB), ale okazuje się, że intro do samego Postala ma podobny rozmiar, więc nie mam się czym przejmować.
Mapa jest raczej wolna od błędów, z wyjątkiem jednego w SkyBoxie (zobaczycie o co chodzi), którego na razie nie chce mi się naprawiać.

W porządku, dość gadania. Oto plik do ściągnięcia:
Załączniki
LBW_BattleZone_Intro.zip
Mapa została zrobiona pod AWP. Życzę przyjemnego oglądania.
(3.87 MiB) Pobrany 277 razy
Ostatnio zmieniony 28 lip 2008, 03:28 przez Spoonman, łącznie zmieniany 2 razy.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

28 lip 2008, 03:48

dobra obejrzałem i powiem że to jest niesamowite

naprawdę

błędu z niebem się nie dopatrzyłem ale też specjalnie go nie szukałem (byłem zbyt zajęty mapa i akcją)

napisał bym więcej ale nie chce dawać spojlerów

jest tylko jedno ale, spodziewałem się grywalnej mapy ale to było tak miodne że mi wystarczy chociaż to


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

28 lip 2008, 04:17

Cieszę się, że się podoba. Więcej komentarzy bardzo mile widziane!

Jak już wspomniałem to jest jedynie intro.
Jeżeli jednak ktoś chciałby pobiegać po tym skrawku ziemi i postrzelać trochę, to może sobie otworzyć edytora, załadować mapę, znaleźć dwa menadżery scen o tagach SubScene0 i SubScene1 (najłatwiej narzędziem Matinee) i usunąć je, a następnie odnaleźć ostatnią pozostałą scenę (to będzie zdaj'się Scene12) i usunąć w niej wpis "SubScene0", znajdujący się w MatAction>NextSceneTag.

Mapa nie jest przeznaczona do uploadowania jej gdziekolwiek.
Chyba, że ma ktoś ochotę przerobić ją na grywalną, to proszę bardzo. Wiadomo, co w takim wypadku należy umieścić w pliku .txt do niej załączonym...
Ostatnio zmieniony 28 lip 2008, 04:25 przez Spoonman, łącznie zmieniany 1 raz.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 lip 2008, 18:18

Dobra, nie będę jej uploadował. :P

Powiem po prostu tylko tyle: profesjonalista zapowiada profesjonalny system map. I zapowiedź budzi wielki apetyt! :zupa:

Niech Koleś będzie z Tobą! ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

28 lip 2008, 21:37

Hmm... Będzie głupio, jeżeli temat teraz umrze z tego powodu, że mapa jest jedynie zapowiedzią tego, co dopiero będzie się działo. (Wszak robiłem ją ponad 3 tygodnie, a to stanowczo za długo, a co dopiero jeżeli chodzi o resztę?). Sam bym przerobił StaticMeshe na normalne brushe, które tworzyłyby w pełni eksploralne budynki, ale nie widzę w tym sensu, jeżeli mam zrobić kontynuację. Jednak mimo wszystko ma radość nie będzie miała granic, jeżeli jakiś inny zdolny młodzieniec zrobi to za mnie, podczas gdy ja będę pracował nad sednem zestawu, czyli polem bitwy (a może strefą imprezy, zobaczy się). Cóż, w każdym razie baza jest dobra. Wystarczy jedynie trochę chęci i czasu, więc zachęcam...


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 lip 2008, 00:13

Postal 2 nieprędko zginie, więc o czas się nie bój. Rób tyle ile trzeba. ;)

Jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to... Fakt, sensu specjalnie nie ma przerabiać meshe na brushe, kiedy paczka meshy może być użyta w każdej mapie, zaś brushe - trzeba na każdej mapie. Ale, owe w pełni eksplorowalne budynki przecież nie będą takie same pojawiały się na każdej mapie, będą inne. Czy nie lepiej więc zostawić owe meshe jakie są i dopiero w kontynuacjach tworzyć kolejne budynki już jako brushe?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

29 lip 2008, 01:26

Chodziło mi o to, że żeby uczynić mapę grywalną należałoby wszystkie budynki zbudować od podstaw, ponieważ meshe się na budowle nie nadają (chociażby ze względu na problemy z kolizją). Ja, budując mapę poszedłem na łatwiznę (co znaacznie skróciło czas jej tworzenia), dosłownie tak samo jak postąpili panowie z RWS, budując Lower Paradise. Tylko zauważmy, że ta dzielnica była zrobiona bardzo niskim nakładem, co sprawiło, iż przestała ona w ogóle wyglądać jak z Postala, bo prawie nigdzie nie dało się wejść. Do scenki filmowej nie ma problemu z użyciem czegoś takiego, ale do mapy, gdzie mamy zamiar pobiegać i urządzić siekaninę takie coś jest nie do pomyślenia! Dlatego dołożę wszelkich starań, by w dalszych częściach Gracze mogli wsadzić swój wścibski nochal dosłownie wszędzie.

Taka sama zatem musiałaby być również mapa owego skrzyżowania, które zaprezentowałem, dlatego wymagałaby ona artystycznej konwersji. A sensu nie widzę w tym, bym ja jej dokonywał, ponieważ nie planuję przeniesienia akcji do tego miejsca, choć kto wie... Tworząc mapę wszystko wymyślam na bieżąco (i chyba każdy tak robi), nie sporządzam planów na kartkach.

Jednak fakt, iż sam nie chcę przerabiać tej mapy nie oznacza, że inni nie mogą. Dobrze wiem, że najtrudniej jest zacząć, bo mając pusty paskudny ekran, czuję się zagubiony i nie wiem co mam ze sobą zrobić. Dopiero gdy stworzę kilka kształtów, nabieram jakby pewności siebie. Więc może zmienię zdanie co do przeznaczenia tej mapy... Jakby ją dać do downloadu na PostalSite, więcej ludzi miałoby okazję ją obejrzeć i może ktoś pokusiłby się na artystyczną konwersję, o której mówiłem..?


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

31 lip 2008, 20:48

Chm, jeśli jest mapa ze scenkami zapowiadającymi większą rzecz, to... no, trochę niekonsekwentnym byłoby, aby nie było przedstawionych tam lokacji już w grywalnej części. Intro robi bardzo duży apetyt i gracza spotkałby zawód, gdyby nie mógł tam połazić.

Artystyczna konwersja tej mapy przez kogo innego? Czemu nie, ale co inwencja autora, to autora. ;) A co do downloadu. Może tak lepiej film na YT z tego intro? W końcu chodzi o prezentację a nie grę. A do prezentacji starczy film. Jako część newsa, że szykuje sie nam wielka rzecz. ;) Jakby co, czekam na GG.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

31 lip 2008, 20:51

Mapa będzie ogromna, więc jak? Planowany rozmiar 20MB? XD


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

31 lip 2008, 21:07

W trybie multi mapy potrafią mieć i po 50 MB (inna rzecz, że nie są grane, bo nie są znane) więc 20 MB nie jest wcale dużo. Twórcy P2 uciekli sie do ograniczenia map górami i mapy z otwartą przestrzenią zawsze mają ryzyko, że się będą cięły na słabszych maszynach. Zwłaszcza jeśli są rozległe i mają luźno ustawione budynki. Choć i tak "płynność" mapy zależy głównie od liczby przeciwników, ognia itd.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

01 sie 2008, 11:50

No ale wiesz... Jak nastawiasz 30 śmietników które są powykręcane i wyteksturowane ładnie, to będzie się to renderowało długo i tu jest nierozwiązywalny problem: Masz laga i za chwilę na 100% heada, kiedy gość na necie 99999 MB/sec i karcie graficznej kupionej wczoraj za 10k chodzi sobie jak owieczka.


Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

05 sie 2008, 17:38

Nie wiem, czy to było warte takiego zachodu, ale zrobiłem film, tak jak Tiquill zalecił.
Jest lipny i beznadziejny, z jednej strony może dlatego, że nie mam wprawy w tworzeniu filmów, z drugiej dlatego, że jak tu zyskać wprawę, kiedy się pracuje na tak beznadziejnym oprogramowaniu jak AviTricks. Cóż, okazał się on bynajmniej lepszy od Wmm, bo chociaż działał. A efekty obejrzycie sami. Chciałem dodać muzykę ale okazało się to po prostu nie możliwe. Trudno, nie mam już siły do tego (wyjątkowo niechętnie, ale muszę go tak nazwać) programu.
[youtube][/youtube]
Może to na razie wystarczy na niusa. A jak nie, to trudno; poczekamy aż mapa, a raczej system map zostanie ukończony.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2008, 18:32 przez Spoonman, łącznie zmieniany 2 razy.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

06 sie 2008, 00:05

Warto było, spoko! :spoko: Filmowi nie potrzeba dodatkowych upiększaczy, bo treść mapy broni się sama. Mapa jest już gotowym filmem, z dialogami i klimatem. I nawet nie wiem, jaka by tu muzyka pasowała. Mapa jest świetnym intrem i filmowi nic więcej nie potrzeba. To co widzisz, bez dodatkowych bajerów, szczere i oszczędne. To moje zdanie.

I news już jest. Masz już nasz oficjalny patronat nad tym przedsięwzięciem. A więc: byle do przodu! ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

06 sie 2008, 13:20

Spoonman pisze:[...]zrobiłem film[...]Jest lipny i beznadziejny[...]
Nie wiem co ty od niego chcesz. Ten filmik jest genialny.
Muzyka natomiast wg mnie by tylko klimat zepsuła.

Powodzonka w dalszej pracy. Warto czekać na finał :ok:


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
ODPOWIEDZ