Command and Conquer 4 Tiberian Twilight (Command and R.I.P)

Rozmowy o innych grach wszelakiego rodzaju.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Kariko
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1227
Rejestracja: 28 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz / Gdańsk

28 gru 2009, 14:18

Część z Was może pamięta, jak chwaliłem się, że mam dostęp do bety zbliżającego się "dzieła" EA - C&C 4.


Cóż grałem w to już tyle, żeby wystawić opinię nt. tej gry. W skrócie? Nie podoba mi się.

Przede wszystkim drażni mnie fakt, że z mojej ulubionej serii strategii EA zrobiło sobie poligon doświadczalny. Najpierw Generals z "innowacyjną fabułą (dla serii C&C)", potem C&C TW z nie pamiętam już czym :P, ale miało dużo luk w fabule (załatanych mniej lub bardziej przez Kane's Wrath), RA3 - z super hiper oryginalnym budowaniem struktur na wodze i wodno/lądowymi jednostkami, dodatek do RA3 z super duper nowoczesnym systemem kupowania (brak wersji pudełkowej), a C&C TT ma imba cool system rozgrywki - niemal bez bazowy. Wszystkie te gry to były średniaki.

Jak już mówiłem, kulminacją wszystkich dziwacznych projektów EA będzie właśnie Twilight, który charakteryzuje się nomadycznym systemem gry. Frakcje są AŻ 2, co przy grach typu Warhammer 40k : Soulstorm z bodaj 9 i ogólnie przyjętym standardem 3-4 frakcje wypada blado. Na upartego można powiedzieć, że frakcji jest 6, bo każda z 2 się dzieli na 3 cząsteczki - defense (stawia wieżyczki), support (lotnictwo) i offence (ciężka maszyneria).

Baz jak już wspominałem nie ma, są tylko wielkie crawlery, które strzelają, chodzą (latają), produkują jednostki i ew. wieżyczki. Gra jest niesamowicie szybka, spamerska i trzeba przemieszczać bazy, żeby przejmować kontrolę nad obszarami mapy, żeby zdobywać pieniądze, bo znanych z wczesniejszych części harvesterów nie ma.

Stylizacja gry miała być ponura, trochę się udało, ale TSa gra nie przebiła. Grafika za to jest zwalająca z nóg, tutaj EA nigdy nie zawodzi.

Przypuszczam, że nie będzie trybu 1v1, albo nawet 2v2, bo różne crawlery muszą się uzupełniać (coś, jak WiC, kilku graczy o różnych fuchach musi się wspierać) - w becie była mapka 5v5 i rozgrywka jest zbyt dzika dla mnie.

Podsumowując - sama gra nie jest zła, jest ogromna różnorodność jednostek, dobra grafika, tylko styl gry zbyt dziwny i dziki dla mnie (plus profanacja tytułu C&C). Może w pudełkowej wersji będzie to lepiej dopracowane - ma być jakiś system expa i odblokowywania jednostek, bo w becie są dostępne wszystkie przewidziane dla danego typu crawlera. Grę niestety kupię, bo muszę poznać koniec historii Kane'a.

Jako ciekawostkę dodam, że to ostatnia gra C&C ze stajni EA, bo EA robiło czystki wśród tytułów nie dających zadowalających zysków i prawa zostały sprzedane człowiekowi, który produkował Might & Magic - czyżby następną częścią było Command & Magic?


Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1024
Rejestracja: 27 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: 67-100
Otrzymał  piwo: 1 raz

28 gru 2009, 18:49

Przyznaję że gra również mi się nie spodobała [Tak ja też grałem w betę.Do której i tak łatwo jest dostać dostęp ..wystarczyło się bodaj na gamespocie zarejestrować i wziąć od nich klucz].Najgorsze w tym wszystkim jest to że jedna baza pełni funkcję....Prawie każdego budynku i można postawić parę innych budowli [2 czy 3].Z oceną poczekam na pełny produkt chociaż pewnie i tak się dużo nie zmieni tylko dodadzą więcej map i kampanię [w becie można grać online na tylko 3 mapach].Mam nadzieję że w ostatnim momencie EA zmądrzeje i postanowi dodać jakieś inne funkcjonalne budowle.
PS.Jest jakaś grupa bojkotująca?Jak tak to się do nich przyłączę :D
Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, 18:50 przez Koloses, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

28 gru 2009, 20:10

No i dylemat "instalować czy nie?" został dzięki Wam rozwiązany. Odpowiedź = NIE! EA okryło C&C hańbą, robiąc z tego kolejne konsolowe coś, miast mega wciągającego RTS-a. Brak budowania bazy, przemieszczający się budynek posiadający wszystkie funkcje... ktoś przedawkował LSD i chciał złożyć w 1 całość Starcraft, Halo 3 i Dawn of War II? X_x Jeszcze brakuje checkpointów na mapie i samoregenerującego się HP, jeśli jednostka nie dostanie hita przez 15 sekund...
Koloses pisze:Mam nadzieję że w ostatnim momencie EA zmądrzeje i postanowi dodać jakieś inne funkcjonalne budowle.
A czy €A kiedykolwiek mądrzeje? NIE! Bo oni tylko pieniądze widzą. Mam szczere nadzieje, że ta firma w końcu zdechnie, bo wprowadza tak niewyobrażalny zacof w świat gier, że produkcje na C64 wydają się bardziej rozbudowane i złożone X_x I jeszcze z roku na rok każą sobie coraz więcej płacić za ścierwa które wydają. Nawet Dragon Age musieli spier***** swoim przedpotopowym DRM, który nawet na XP nie funkcjonuje jak powinien. Po walce z 9 różnymi błędami w końcu mogę grać w DA "spokojnie" i umieć go odpalić, jak syfy od €A padną.
"Blaaa, jesteśmy €A, dajcie nam kasę i GTFO, nie robi nas, że nasze gry nie działają! I pamiętajcie, że tylko oryginalne wersje zapewniają stabilność i 100% funkcjonalność, oraz bezproblemowe działanie." Nienawidzę tej firmy. Za parę lat najbardziej innowacyjnymi grami na rynku będą odmiany tetrisa i ponga, bo nie warto inwestować w niesprawdzone pomysły X_x
Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, 20:10 przez Lothar, łącznie zmieniany 1 raz.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Kariko
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1227
Rejestracja: 28 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz / Gdańsk

28 gru 2009, 20:23

Koloses pisze:Tak ja też grałem w betę.Do której i tak łatwo jest dostać dostęp ..wystarczyło się bodaj na gamespocie zarejestrować i wziąć od nich klucz]
To nawet nie wiedziałem, ja dostałem za wyróżnienie w konkursie na podtytuł gry (niee, to nic wielkiego, pewnie było co najmniej kilkanaście tysięcy takich samych odpowiedzi jak moja - Tiberian Eclipse)
Lothar pisze:A czy €A kiedykolwiek mądrzeje? NIE! Bo oni tylko pieniądze widzą.
Zmądrzeje, jak się pieniądze skończą, co raczej prędko nie nastąpi, bo ludzie gry EA i tak kupują, bo są to zazwyczaj porządne średniaki przyjazne komercji.

Cóż, fani RTS sobie poczekają na SC2, żeby pograć w nowy, dobry produkt. Zamieć nigdy nie zawodzi :)


*****

Właśnie się dowiedziałem, że EA (prawdopodobnie i nieoficjalnie, aby przyspieszyć premierę) okroi TT z innych trybów gry, czyli pozostanie tylko tryb dominacji znana z bety. Będziemy mieli kolejny produkt, byle do premiery, a na porządną łatę poczekamy co najmniej kilka tygodni. Bardzo smutne, już chyba zamiast oglądać tą pokrakę, jeśli w ogóle ją wydadzą wolałbym wznowienie prac nad C&C:Tiberium


*****

W grę nie grałem i prędko to nie nastąpi, nie będę wydawał ponad stówy na niedorobiony produkt. C&C 4 dostało w CDA 6/10, co stawia ją w kategorii średniaka. Jest mi smutno, że moja ulubiona seria RTS tak skończyła. Dla tych, co nie chcą grać znalazłem storyline C&C 4 na stronie moda do Renegade'a - Reborn (kiedy to wyjdzie, do cholery? :P)

https://www.cncreborn.eu/forum3/viewtopic.php?f=1&t=3445 (trochę poniżej, komentarz użytkownika [NE] Fobby [GEN])

*****

Brawoooo. Teraz EA wie, że wydanie tandety pod dobrym logo i tak się sprzeda https://cc-series.pl/news/id,3570/C-and- ... edazy.html
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 18:33 przez Kariko, łącznie zmieniany 3 razy.


ODPOWIEDZ