[ POMOC] Cienie postaci w P2

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 sty 2012, 18:33

Zrobiłem cienie postaci dodając takie coś.

Kod: Zaznacz cały

class Rusek2 extends AWBystander
	placeable;

var (RRendering) bool DynamicShadow;
var (RRendering) vector LightDirection;
var (RRendering) float  LightDistance;
var (RRendering) float MaxTraceDistance;
var RShadow MyShadow;

////////////////Rycho3d/////////////////////
Simulated Function PostBeginPlay()
{
  If(DynamicShadow)
   {
   MyShadow = Spawn(class'R3DFX.RShadow',Self,'',Location);
   MyShadow.ShadowActor = self;
   MyShadow.SetCollision(true, false, false);
   MyShadow.LightDirection = Normal(vect(1,1,6));
   MyShadow.LightDistance = 512;
   MyShadow.MaxTraceDistance = 256;
   MyShadow.UpdateShadow();
  }
}
Ale w grze postacie się nie poruszają (stoją tak jak w edytorze).
Z tą różnicą że mają cienie.
Postacie bez tej funkcji działają.
Jakieś pomysły?
Ktoś się zna na tym?


8=======D
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

03 sie 2012, 11:02

Kod jest przejrzysty, jeśli kompilacja powiodła się bez zastrzeżeń to wprawdzie nie jestem wstanie doszukać się tutaj żadnych oporów ku poprawnemu działaniu kodu. Jeżeli mamy myśleć i próbować, to wpierw zacząłbym od tej line:

Kod: Zaznacz cały

   MyShadow.SetCollision(true, false, false); 
gdzie kod mówi o spawnie "RShadow" tak obiekt wyświetlający światło może blokować ruch Pawn'a.

Drugą sprawą jest to, że kompletnie nie wiem do czego odwołujesz się przy deklarowaniu zmiennej. Może i moja wiedza nie jest zbyt wystarczająca, tak i nie mogę nigdzie znaleźć działania do typu deklarowanej zmiennej tj.

Kod: Zaznacz cały

Rshadow


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2012, 12:18

MaKiPL pisze:Może i moja wiedza nie jest zbyt wystarczająca, tak i nie mogę nigdzie znaleźć działania do typu deklarowanej zmiennej tj.

Kod: Zaznacz cały

Rshadow
W linii

Kod: Zaznacz cały

MyShadow = Spawn(class'R3DFX.RShadow',Self,'',Location);
masz wyraźnie określone, co jest tym MyShadow, to właśnie RShadow, czyli ów cień w paczce R3DFX samego Rycha.

Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale tak patrząc, to spróbowałbym jedną linię zmienić na taką postać:

Kod: Zaznacz cały

   MyShadow.SetCollision(false, false, false);
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

03 sie 2012, 13:40

Tiquill ma (najpewniej rację) rację, że to zadziała. Kolizja między cieniem a postacią, to wiadomo. Kod "true, false, false" może mieć odwzorowanie do pozycji x,y,z, w której będzie kolidował (najpewniej).
Ostatnio zmieniony 03 sie 2012, 14:04 przez Zaver, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

03 sie 2012, 14:50

Obrazek

Aczkolwiek rzeczywiście nie napisałem dokładnie co jest nie tak. Tiquill uzupełnił to, o czym chciałem wspomnieć. Dzięki :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2012, 15:10

ZigHorDude pisze:Kod "true, false, false" może mieć odwzorowanie do pozycji x,y,z, w której będzie kolidował (najpewniej).
Nie, to o coś zupełnie innego idzie. O to:

Kod: Zaznacz cały

native(262) final function SetCollision( optional bool NewColActors, optional bool NewBlockActors, optional bool NewBlockPlayers );
Zawsze, kiedy do czegoś się odwołujecie, szukajcie w skryptach najwyższego rzędu, co dane rzeczy dają. A lektura skryptów Actor i Object - obowiązkowa. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

03 sie 2012, 16:25

Kawał roboty robi za mnie także Notepad++ który mi podkreśla klasy. PS Site korzysta tylko z code, można by było wklepać php kod. Będzie tak samo znaczyło jak z NotePad++ :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2012, 17:51

MaKiPL pisze:Kawał roboty robi za mnie także Notepad++ który mi podkreśla klasy.
Chyba koloruje.

A oczywiście, przy okazji, do szukania i edycji przypominam o dwóch przyjaciołach każdego postalowego kodera: Narzędzia skryptowego szperacza i edytora.
MaKiPL pisze:PS Site korzysta tylko z code, można by było wklepać php kod.
Ciekawa myśl, a znasz dodatek do phpBB by Przemo, który to doda? No i czemu php, poprawnie składnia kodu unreala jest wyświetlana przy ustawieniu dla języka C++.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

03 sie 2012, 18:36

Proszę, nie łap mnie za słówka. Wiesz o co mi chodziło przecież :)

UDK forum korzysta z kodowania PHP i wyświetla wszystko poprawnie. Nic na phpBB niestety nie znam. W wolnej chwili może poszukam, jak coś to PM wysyłam z nazwą addonu. :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2012, 19:21

Nie mam ochoty na łapanie słówek. :) Wyjaśniam tylko, co widzę nie tak. Choć sens wypowiedzi rozumiem i bez tego.
MaKiPL pisze:UDK forum korzysta z kodowania PHP i wyświetla wszystko poprawnie.
Acha, nie wiedziałem. Da radę kolorować to też jako php, czemu nie, na pewno lepsze to byłoby u nas niż samo code. Jak co, to sugestię addona przyjmę chętnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

04 sie 2012, 05:22

<sugestia addona> https://qbnz.com/highlighter/index.php </sugestia addona>
Używany chyba w każdym większym CMS-ie czy forumowym skrypcie. Problem w tym, że nie wiem jak go podpiąć pod phpBB2, ale mogę troszkę pokminić w ten weekend. 8-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Lothar, łącznie zmieniany 1 raz.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 sie 2012, 06:35

Problem już rozwiązałem ,wpisując kod w wyższej klasie "P2Pawn"
Ale dzięki za podpowiedzi ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 sie 2012, 14:19

Lothar pisze:Używany chyba w każdym większym CMS-ie czy forumowym skrypcie. Problem w tym, że nie wiem jak go podpiąć pod phpBB2, ale mogę troszkę pokminić w ten weekend. 8-)
Proszę bardzo, niech pan kmini. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ