[P2] Brak płynności proszę o pomoc

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
kryhoo
Miłośnik broni
Posty: 206
Rejestracja: 18 lip 2008, 22:01
Lokalizacja: Paradise 16b\8

03 lis 2008, 12:16

Witam, mam zainstalowany Postal 2: STP oraz Apocalypse Weekend [obydwa z gazety] + mody: AW7\AWP + EDWeapons i grając na niskich [standardowo przy 1 uruchomieniu miałem na najwyższych] detalach gra sięga zaledwie 15 FPS !! Mój komp:

AMD Athlon XP 2200 + 1,8 Ghz
768 MB RAM 400 MHZ
Sound Blaster Audigy SE
Sapphire Radeon 9550 [OC = GPU: 250@500 MHZ]
MSI KT400AV

Proszę wziąć pod uwagę wysoki OC mojej karty graficznej!

Dokładniej to mam poustawiane tak: 1024x768 [nizsza rozdzielczosc wplywa jeszcze gorzej,
], detale mam tak: [screenshot]:
ObrazekObrazek

Proszę o wszelkie porady jak zwiększyć FPS

Ps. nie byłem pewny czy to ten dział, jeśli to nie ten to proszę o przeniesienie ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lis 2008, 12:24 przez kryhoo, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

03 lis 2008, 17:09

Zmniejsz Fire/Smoke Effects Density, oraz Bystanders/Corpse Population. Możesz też zmniejszyć Ragdolls, też wpływa na wydajność.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
kryhoo
Miłośnik broni
Posty: 206
Rejestracja: 18 lip 2008, 22:01
Lokalizacja: Paradise 16b\8

03 lis 2008, 19:50

Mr Minio pisze:Zmniejsz Fire/Smoke Effects Density, oraz Bystanders/Corpse Population. Możesz też zmniejszyć Ragdolls, też wpływa na wydajność.
Dzięki ;] gra chodzi owiele płynniej (tak na oko do 40 FPS, nie sprawdzałem Frapsem jeszcze :P ) Ale dalej jest dużo momentów, w których gra przycina się do 3 FPS !. Wydaje mi się, że to wina procka [mój sprzęt w 1 poście], no ale przecież gra ma na zalecanym 1,2 Ghz :bolek:

Jaka może być przyczyna takich spadków ??

Pozdrawiam i dzięki za poradę


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

04 lis 2008, 14:16

Może to pomoże?
Robsessed pisze:Uruchom StP w trybie zgodności z Win 95. Spróbuj.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
kryhoo
Miłośnik broni
Posty: 206
Rejestracja: 18 lip 2008, 22:01
Lokalizacja: Paradise 16b\8

04 lis 2008, 17:22

Mr Minio pisze:Może to pomoże?
Robsessed pisze:Uruchom StP w trybie zgodności z Win 95. Spróbuj.
Mam to włączone ciągle ;) wydaje mi się że nic to nie daje po za tym, że nie ma dźwięku w filmikach :<


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

04 lis 2008, 19:29

Taka dość stara rada:
Lothar pisze:[...] Możesz też dokonać kilku tweak'ów w pliczku Postal2.INI:
Zmienić CacheSizeMegs=32 na CacheSizeMegs=128 (ogólnie nie więcej niż 1/2 pamięci karty graficznej)
NoLighting=False zmień na NoLighting=True (wyłącza efekty świetlne)
Decals=True zmień na Decals=False (wyłącza odłamki, dziury po kulach itp)
NoDynamicLights=False zmień na NoDynamicLights=True (wyłącza dynamiczne oświetlenie)
HighDetailActors=True zmień na HighDetailActors=False (nie pamiętam co robi )
UseTripleBuffering=False zmień na UseTripleBuffering=True (jeśli masz wyłączony VSync)
UseStencil=True zmień na UseStencil=False (wyłącza używanie Stencil buffer'a dla cieni... nie koniecznie musi pomóc, czasami gra może się nie uruchamiać)
Use16bit=False zmień na Use16bit=True (zamiast 32 bitowych będziesz miał 16 bitowe kolory... też może powodować krzaczenie się gry)
Use16bitTextures=False zmian na Use16bitTextures=True (zamiast 32 bitowych tekstur będziesz miał 16 bitowe... też może powodować krzaczenie się gry)
I taka dość dziwna rada - ustaw co się da na max, łącznie z rozdzielczością, bowiem... proc może nie wyrabiać z komunikowaniem się z kartągraficzną, jeśli ta ma dużo szybszą wewnętrzną szynę... czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie na czym to polegało, ale w naprawdę extremalnych przypadkach pomaga xD
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 16:08 przez Lothar, łącznie zmieniany 2 razy.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
kryhoo
Miłośnik broni
Posty: 206
Rejestracja: 18 lip 2008, 22:01
Lokalizacja: Paradise 16b\8

04 lis 2008, 21:20

Hah ! Nie wierze !! Dałem all na max detal prócz gęstość ognia i... działa płynniej... sięga 50 FPS !!!! :D :D No nie moge ;DD Dzieki stary za ta porade... Pozdrawiam !!


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4986
Rejestracja: 14 paź 2006, 13:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

04 lis 2008, 21:20

Lothar pisze:I taka dość dziwna rada - ustaw co się da na max, łącznie z rozdzielczością, bowiem... proc może nie wyrabiać z komunikowaniem się z kartągraficzną, jeśli ta ma dużo szybszą wewnętrzną szynę... czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie na czym to polegało, ale w naprawdę extremalnych przypadkach pomaga xD
To jest tak głupie, że aż nie wierzę, że podziałało. xD


Obrazek
Awatar użytkownika
kryhoo
Miłośnik broni
Posty: 206
Rejestracja: 18 lip 2008, 22:01
Lokalizacja: Paradise 16b\8

04 lis 2008, 23:30

Hehe ale przysięgam że zadziałało... skacze do 50 FPSa... sam się dziwie, rozdzielczości tylko nie zmieniałem.

Chcecie mogę zrobić filmik Frapsem + screeny jak nie wierzycie hehe ;)

A tak ps. to na ciekawym levelu jestem: Apocalypse Weekend, misja: Ucieczka Z Bazy Wojskowej + mod AWP, EDweapons, TnInventory... :D


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4986
Rejestracja: 14 paź 2006, 13:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

05 lis 2008, 15:28

Wierzę oczywiście. ;) Miłej gry.


Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

05 lis 2008, 22:38

Robsessed pisze:
Lothar pisze:I taka dość dziwna rada - ustaw co się da na max, łącznie z rozdzielczością, bowiem... proc może nie wyrabiać z komunikowaniem się z kartągraficzną, jeśli ta ma dużo szybszą wewnętrzną szynę... czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie na czym to polegało, ale w naprawdę extremalnych przypadkach pomaga xD
To jest tak głupie, że aż nie wierzę, że podziałało. xD
Magia technologii xD Np.: w Ultima Online muszę włączać obkrajanie klatek, żeby dało się normalnie grać 8-)
No i odemnie - też miłej gry i niech ulice Paradise ponownie spłyną krwią :D
Ostatnio zmieniony 05 lis 2008, 22:39 przez Lothar, łącznie zmieniany 1 raz.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

09 lis 2008, 18:46

Dobrze powiedziane, rzeczywiście niestety tylko w skrainych przypadkach w moim AVPC to nie podziałało :| , no, ale mam nadzieje, że w święta zdarzy się cud :D .


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
KoCuRTomCaT
Niedorobiony bandzior
Posty: 31
Rejestracja: 29 cze 2009, 12:47

10 kwie 2010, 22:07

Lothar, twoja rada daje to ze graficznie idzie w dół a klatek jest wiecej,czy to tylko jakis mały trick ? mialem radeona x1200 czy jakos tak teraz mam radeona 4850 HD 512mb gra chodzi tak samo jak na x1200 256mb bez zmian.(często laguje)kryhoo, tez ma radeona, coś z kartami z rodziny ATI jest w postalu czy co?


Postal 2 STP + AW + AWP + ED Weapons = MEGA OWN4G3 !!!!
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

13 kwie 2010, 01:55

KoCuRTomCaT pisze:Lothar, twoja rada daje to ze graficznie idzie w dół a klatek jest wiecej,czy to tylko jakis mały trick ? mialem radeona x1200 czy jakos tak teraz mam radeona 4850 HD 512mb gra chodzi tak samo jak na x1200 256mb bez zmian.(często laguje)kryhoo, tez ma radeona, coś z kartami z rodziny ATI jest w postalu czy co?
Co do grzebania w .ini - gra może później wypalać oczy kiepską jakością grafiki, ale na FPS zyskać można sporo.
Co do zwiększenia detali na max - z kartami Radeona jest wszystko git, po prostu w tamtym przypadku procesor nie nadążał za kartą graficzną, innymi słowy karta po kilka(dziesiąt) razy renderowała i wyświetlała to samo na ekranie, bo procek nie zdążył dać info, że czas wyrenderować kolejną klatkę. Ogólnie takie coś jest dość częste przy montowaniu bardzo szybkich kart na słabszych procesorach. Możesz poszukać o tym info na necie, bo samo zagadnienie jest ciekawe, ale też dość złożone i wiele jest do tłumaczenia 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
ODPOWIEDZ