Anatomia Kolesia

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Mozal
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 903
Rejestracja: 08 paź 2011, 17:06
Lokalizacja: Polska

05 lis 2013, 15:53

Mi osobiście się zdaje, że twórcy gry nie skupiali się na dokładnym przełożeniu wzrostu Garego oraz Vince'a, więc raczej tym bym się nie sugerował.


:rozpacz:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 15:55

A może to jakieś inne cale? :): No bo 212 cm to już NBA.

Postal Dude, czyli zaginiony członek drużyny Phoenix Suns? :lol2:


The Iceman, dobrze rozumiem twój zamiar i nie do Ciebie piję, a do twórców. Też wolałbym polegać na oficjalnych danych. ;)


Zna się ktoś na matematyce na tyle, by wyliczyć wg mojego skrina z powyższego posta takie coś? Jeśli Dude = 647 pikseli, a Gary = 441 pikseli. I teraz Gary prawwdziwy = 142 cm. To ile cm ma Dude? Mam kłopoty z obliczeniem procentu wysokości, znaczy: jeśli Dude = 100%, to Gary = ?% - nie pamiętam, jak to się robiło. :P
Mozal pisze:twórcy gry nie skupiali się na dokładnym przełożeniu wzrostu Garego oraz Vince'a, więc raczej tym bym się nie sugerował.
Bardzo prawdopodobne. Ale skoro tak im wyszło w grze i tak najczęściej te realia postrzegamy (bo gramy) to warto wziąć to za punkt odniesienia.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 15:57 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

05 lis 2013, 15:59

Tiquill pisze:Nie bardzo to spostrzeżenie.
No tak, zapomniałem, że zawsze musiałem lekko podnieść obraz (znaczy się Koleś musiał się odchylić), żebym widział coś więcej niż brodę Gary'ego, ale zważywszy na to, kiedy ostatni raz byłem tak blisko Colemana, to miałem prawo nie pamiętać. :)
Ale i tak wniosek, że Koleś musiałby mieć ze 2 metry wzrostu, okazał się być poprawny, choć wyjątkowo absurdalny. A to, co znalazłem na Tautayi wygląda na wzięte z UnrealED, jeśli Rycho nic nie pomieszał :P


441/647 to sześćdziesiąt parę procent, a tak na kalkulatorze licząc to… 68,1%, więc… Kurde, też nie bardzo to pamiętam. Na co mi rachunek prawdopodobieństwa, jak z takim prostym działaniem nie mogę sobie poradzić :/ Przeklęty program nauczania. No to odwrotnie.
647/441 = 146%
100% = 142 cm
146% = ???, czyli… 207,32 cm

No tak. Najprościej wywołać kłótnię na tle matematycznym :P

EDIT: Kurde, z tego wszystkiego nowego posta zrobiłem zamiast edytować starego. Weź ktoś połącz (zresztą przecież było autołączenie postów…?).

[ Komentarz dodany przez: Tiquill: 2013-11-05, 16:13 ]
Połączone, wedle życzenia. Ale łączenie nie było konieczne, bo nowa reakcja na nowy post. A autołączenie od sporego czasu wyłączone. :)
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 16:11 przez Pangia, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

05 lis 2013, 16:37

Program graficzny pokazuje 142:210.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 16:41

W UnrealED wszystko jest w skali 1:1 drzwi mają 2m wysokości, lecz są poszerzone dla większego komfortu do 120 cm. Biorąc pod uwagę 3dMax i UED koleś ma ok.144cm bez głowy . Z głową tak jak większość postaci w grze ok. 160cm.
Jeśli ktoś chce mogę sprawdzić co do milimetra.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 16:57

A wziąłeś poprawkę na to, że każda gra może mieć inne skalowanie? Mapa skonwertowana z XIII do P2 może być za duża lub za mała (nie wiem jak jest, podałem tylko, by coś podać). To znaczy że UnrealED nadal ma 8 jednostek na 1 metr, ale dana gra interpretuje to potem po swojemu. To może być szkopuł.
Pangia pisze:207,32 cm
Ja tego nie chcę! <rwie włosy z głowy> ;)
The Iceman pisze:Program graficzny pokazuje 142:210.
Który? Jak to liczyłeś, jeśli można?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

05 lis 2013, 17:16

Tiquill pisze:Który? Jak to liczyłeś, jeśli można?
Zrobiłem to w Photoshopie. Powiększyłem odpowiednio obrazek. Zaznaczyłem Colemana od stóp do głów. Wyszły 142 cm wysokości, a więc prawidłowo, mogłem się teraz wzorować. Następnie zaznaczyłem Kolesia i program pokazał mi 210 cm. To moja ostateczna wersja.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 17:17

A wziąłeś poprawkę na to, że każda gra może mieć inne skalowanie? Mapa skonwertowana z XIII do P2 może być za duża lub za mała (nie wiem jak jest, podałem tylko, by coś podać). To znaczy że UnrealED nadal ma 8 jednostek na 1 metr, ale dana gra interpretuje to potem po swojemu. To może być szkopuł.
Jeśli wszystko skaluje jednakowo, to nie ma znaczenia ile to ma, bo jest proporcjonalne do reszty ;)
Czyli skalując mapę 1:2 postać też muszę tak skalować i ma nadal tyle samo w porównaniu do mapy. ;)


8=======D
Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

05 lis 2013, 17:22

Tiquill pisze:No bo 212 cm to już NBA.

Postal Dude, czyli zaginiony członek drużyny Phoenix Suns?
Nazbyt wąski w barkach, rudy psychopata z zanikiem mięśni. Nie dziwota, że oszalał :617:


Awatar użytkownika
Mozal
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 903
Rejestracja: 08 paź 2011, 17:06
Lokalizacja: Polska

05 lis 2013, 17:51

Szczerze, nie wiem czy to dobry pomysł ale można jako punkt odniesienia wziąć dajmy na to znak drogowy, dowiedzieć się ile takowy ma w rzeczywistości, rzecz jasna w USA i można pobawić się w obliczenia. Chociaż, czy w Paradise są znaki drogowe? :D


:rozpacz:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 17:53

Mozal pisze:Chociaż, czy w Paradise są znaki drogowe? :D
Spacer google da Ci pełny wymiar, ale te mają różną wysokość.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 lis 2013, 21:04

Rycho3D pisze:Jeśli wszystko skaluje jednakowo, to nie ma znaczenia ile to ma, bo jest proporcjonalne do reszty
Słusznie, liczą się proporcje. Dobra, mój błąd. ;)
The Iceman pisze:Zrobiłem to w Photoshopie. Powiększyłem
Lepszego sposobu na to nie ma!
The Iceman pisze:Nazbyt wąski w barkach, rudy psychopata z zanikiem mięśni. Nie dziwota, że oszalał :617:
Nie wytrzymał naporu drużyny, hehe.

Ale dobra. W grze Koleś jest szczuplejszy od reszty i ma mniejszą (węższą) od reszty głowę. Chuderlak, raptem ważący może... 60 kg, albo ciut więcej. Lecz gdy wyciągnąłem go (w przybliżeniu, ale to wystarczy) do rzeczonego wzrostu 210 cm z zachowaniem proporcji - to już taki mizerny nie jest! Kawał zajebistego... koszykarza!

Czyżby więc Koleś był dryblasem, tak jak mówią oficjalne dane, ale "zunifikowano" go z otoczeniem do średniego wzrostu populacji rasy kaukaskiej, bo - bo tak łatwiej tworzyć było mapy, obliczać kolizje i tak dalej? Może to i racjonalnie wygląda gdy wspieramy się oficjalnymi danymi.

Ale mnie to nie przekonuje, ja nie gram w oficjalne dane, ale w grę gdzie Koleś jest średniego wzrostu. Jak jego otoczenie. To wrażenie jest silniejsze.

A ciekawe, jaka jest średnia wzrostu mieszkańców stanu Arizona/USA/rasy kaukaskiej. Tą średnią można byłoby uznać za wzrost Kolesia...
Załączniki
NBADude.jpg
NBADude.jpg (356.75 KiB) Przejrzano 2168 razy


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

05 lis 2013, 21:28

Rycho3D pisze:W UnrealED wszystko jest w skali 1:1 drzwi mają 2m wysokości, lecz są poszerzone dla większego komfortu do 120 cm. Biorąc pod uwagę 3dMax i UED koleś ma ok.144cm bez głowy . Z głową tak jak większość postaci w grze ok. 160cm.
Jeśli ktoś chce mogę sprawdzić co do milimetra.
czyli takie miasteczko konusów - Rycho, w blenderze Dude również ma 1,60m
drugiej części serii koleś ma 5,22"

iceman i pangia - nie twierdze, że opierając się na mierze ze spin-off'a akelli i prawdziwej mierze garego colemana nie jesteście w stanie zdjąć miary w photoshopie czy innym programie graficznym, lecz nie ma po co tego ogółem omawiać ponieważ już zeszliśmy od pikseli przez dpi
po zmierzeniu Kolesia w blenderze, jest on wysoki na 7,2" (czyli ok. 219 cm, można powiedzieć, że 220), lecz z kolei po powiększeniu jest on równy - więc bez jakiegoś "wspoarcia" (patrz dół) się nie uda XD

a teraz '"realnie"' - wszystkie nasze obliczenia są poprawne, więc mogę jedynie wszystkim pogratulować za spryt, jakimi się wykazujecie
sobie tak mierzyć można w nieskończoność, powiększać obrazki czy modele i zmierzyć potencjalną wysokość - jak na razie oficjalnej miary nie ma i jak na razie koleś nie będzie miał ustalonej dokładnej i stałej miary, lecz zmienną i pokazową (coś jak stała grawitacjyjna która prawdopodobnie nie jest stała, i teraz przyjmujemy ją jako domyślną)
a co do ogólniaka - jak na razie można przyjąć np. średnią potencjalną miarę - od 2,07m, do 2,20m (czyli dzieś 2,13m)
lecz widzimy, że można obliczać to na dziesiątki sposobów [co np. może nadawać lekkiego bezsensu zdaniu wyżej: "możemy sobie tak mierzyć w nieskończoność, powiększać obrazki czy modele i zmierzyć potencjalną wysokość" lecz bez przeczytania całego zdania - napisałem to tylko dla informacji] np.:
wziąć sposób rycha, porównać moim sposobem, sprawdzić sposobem icemana a na samym końcu wywnioskować sposobem pangii
czyli do newsów nie ma co oczekiwać :D
Tiquill pisze:Zna się ktoś na matematyce na tyle, by wyliczyć wg mojego skrina z powyższego posta takie coś? Jeśli Dude = 647 pikseli, a Gary = 441 pikseli. I teraz Gary prawwdziwy = 142 cm. To ile cm ma Dude? Mam kłopoty z obliczeniem procentu wysokości, znaczy: jeśli Dude = 100%, to Gary = ?% - nie pamiętam, jak to się robiło. :P
tak nie dało się tak tego obliczyć ponieważ brakuje nam jeszcze wzrostu lub procentu wzrostu dude'a, lecz przyjmijmy, że ma 2,13m wzrostu:
142 - 100%
213 - %dude
%dude = 21300%/142 = 150%
lecz po co zastanawiać się nad garym, skoro można wziąć miarę np. jen i postala ;)

158 - 100%
207 - %dude
wychodzi ok. 130%, teraz wystarczy zmierzyć, lecz żeby to zrobić trzeba wyliczyć ile to cm dude jest wyższy od jen - ok. 50cm (49)
teraz ja lub prawdziwy moglibyśmy wywnioskować w p3

albo kij z tym przyjmijmy, że od 2 do 3 części koleś urósł przez te 8/9 lat


Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

05 lis 2013, 21:34

ZigHor pisze:albo kij z tym przyjmijmy, że od 2 do 3 części koleś urósł przez te 8/9 lat
Albo zmalał z zakładanych 210 do 203. Z wiekiem się maleje ;) Kręgosłup już nie ten, stawy też.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 21:35 przez The Iceman, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

06 lis 2013, 05:13

W P2 koleś ma garba(jak większość postaci), a wP3 już nie.
To tłumaczy zmianę wzrostu :)


8=======D
ODPOWIEDZ