Aliasy w User.ini szczegółowe. Kto z was musi tak robić?

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Jak w tytule tematu. Kto tak musi kombinować?

Muszę tak robić, bez tego nie działają klawisze
0
Brak głosów
Nigdy nie miałem z tym problemu, zawsze działa mi to w prosty sposób
4
100%
 
Liczba głosów: 4
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 cze 2015, 00:12

Po raz kolejny spotykam się z problemem skomplikowanych aliasów do pliku User.ini

Ja mam zawsze tak, że po ręcznej edycji pliku User.ini czy też po wklepaniu przykładowej komendy

Kod: Zaznacz cały

set input L ToggleSpawnLight
mam w pliku User.ini taki wpis:

Kod: Zaznacz cały

L=ToggleSpawnLight
I działa on pierwszorzędnie i bezawaryjnie.


Tymczasem znów czytam tutaj:
seebeek17 pisze:Mod wymaga zmodyfikowanego pliku "User.ini".
Możemy używać tego dodanego do paczki, jeśli jednak nie chcemy podmieniać oryginalnego pliku, musimy nadpisać 2 linijki:

Kod: Zaznacz cały

Aliases[XYZ]=(Command="ToggleSpawnLight",alias="ToggleLight")

Kod: Zaznacz cały

L=ToggleLight
Gdzie "XYZ" to kolejny numer Aliass'a.

Plik "User.ini" z M4A1 Transformer jest kompatybilny z Jackal'em.

Typy strzał (po ich odblokowaniu) zmieniamy klawiszem 'L'.
Tworzę nowy temat specjalnie po to, aby to rozwikłać. Ja tak nigdy nie musiałem robić. Żadnego wpisywania Aliases[34]=(Command="... a zwykłe przypisanie żywej komendy do klawisza.

Od czego to zależy? Wersja Postala? A może wersja systemu operacyjnego? Albo to kwestia uprawnień admina na Windows?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 cze 2015, 13:08

Tiquill pisze: Ja mam zawsze tak, że po ręcznej edycji pliku User.ini czy też po wklepaniu przykładowej komendy
Kod:
set input L ToggleSpawnLight
mam w pliku User.ini taki wpis:
Samo ci się dopisuje ?


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

10 cze 2015, 14:20

Można wpisać samą nazwę funkcji, dając właśnie:

Kod: Zaznacz cały

L=ToggleSpawnLight
Albo dać wskaźnik (ToggleLight) przy wybranym klawiszu i w aliasie dopisać ten wskaźnik i nazwę funkcji (ToggleSpawnLight), tak jak dałem w Jackal'u.
Obie możliwości powinny prawidłowo działać (przynajmniej u mnie tak jest).

Skoro jednak aż tyle jest z tym zabawy (i nie wiem jak się zachowa plik User.ini jak ktoś go da np. do AW), spróbuję poprawić to w kuszy w następnej wersji.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 14:21 przez seebeek17, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

10 cze 2015, 17:34

Tiquill pisze:Ja mam zawsze tak, że po ręcznej edycji pliku User.ini czy też po wklepaniu przykładowej komendy

Kod: Zaznacz cały

set input L ToggleSpawnLight
mam w pliku User.ini taki wpis:

Kod: Zaznacz cały

L=ToggleSpawnLight
I działa on pierwszorzędnie i bezawaryjnie.
W moim przypadku aliasy wykorzystuję wyłącznie wtedy, gdy ciąg wprowadzanych znaków jest bardzo długi. W przypadku zmiany klawiszy nie trzeba kopiować i wklejać całego ciągu znaków pod konkretny klawisz, wystarczy krótki alias i gotowe
W powyższym przypadku jak widać można z aliasem i można bez, bowiem jest on krótki.

Nigdy nie miałem problemów ani z jednym, ani z drugim (ale powoli zaczyna brakować mi wolnych klawiszy). Ciekawi mnie jednak to, że RWS w user.ini stosuje identyczny zabieg - zamiast natywnej komendy, jest alias. Dlaczego? ;)
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 17:35 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 3 razy.


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 cze 2015, 23:42

Silver Dragon pisze:Ciekawi mnie jednak to, że RWS w user.ini stosuje identyczny zabieg - zamiast natywnej komendy, jest alias. Dlaczego? ;)
Też mnie to ciekawi. Albo aby ustrzec się ewentualnych błędów (zapobiegawczo i skuteczniej), albo z powodów czysto... estetycznych, dla wygody, żeby fajniej brzmiało.

Była cisza o tych aliasach, ale w pewnym momencie komuś zwykłe przypisanie nie działało i w jakimś temacie pojawiła się alternatywa w postaci tych aliasów, która zadziałała. I od tego momentu roznosi się to jak zaraza. ;) Albo to faktycznie znacznej części ludziom pomaga, albo to zwykłe zawracanie tyłka. I należałoby tą kwestię zminimalizować tylko do rozwiązań hobbystycznych, jak stosuje to Silver Dragon właśnie.
seebeek17 pisze:Skoro jednak aż tyle jest z tym zabawy (i nie wiem jak się zachowa plik User.ini jak ktoś go da np. do AW), spróbuję poprawić to w kuszy w następnej wersji.
Takie coś, doklejone do kodu broni, najlepiej do polecenia GiveMeJackal, załatwi sprawę ;)

Kod: Zaznacz cały

PlayerController(Pawn(Owner).Controller).ConsoleCommand(set input L ToggleSpawnLight);
Rycho3D pisze:Samo ci się dopisuje ?
Zawsze i w każdej sytuacji. Nawet tak rozbudowanej jak przedstawiłem w załączniku. :)
Załączniki
set-input-dzialanie.jpg
set-input-dzialanie.jpg (170.53 KiB) Przejrzano 2946 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

12 cze 2015, 23:03

Takie coś, doklejone do kodu broni, najlepiej do polecenia GiveMeJackal, załatwi sprawę ;)
Mnie to nie pasuje bo pod L mam już co innago
Dla mnie modyfikacje ini są najlepszym rozwiązaniem. Każdy ustawi sobie co chce


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
ODPOWIEDZ