Powiększenie mapy

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 paź 2016, 02:44

Mxxx4 pisze:1. Zaznaczasz cały obraz tz."Ctrl+a" i kopiujesz go tz. "Ctrl+c"
2. Wchodzisz w zakłatkę "warstwa" i klikasz usuń warstwę , potem się wyświetla szara pixelowa szachownica tz. kanał Alpha or coś takiego ;)
3. Wklejasz skopiowany wcześniej obraz "Ctrl+v" i zapisujesz jako "Shift+Ctrl+s" swój .bmp w dowolnym formacie.
To nic nie pomaga. Dowolne BMP czyli taki 32B nie idzie. Po takim kopiowaniu zwolniła mi się tylko niedostępna dotąd opcja A1 R5 G5 B5 ale i tak nadal PostEd przyjmuje tylko X1 R5 G5 B5. A tekstura jest tak samo pociemniona. Jak ci to wychodzi, to daj nam w ten sposób edytowany plik.
Rycho3D pisze:po imporcie będzie szare
To ja wiem, ale czemu GIMP widzi kolorowe. Trzeba przeczytać całą dokumentację formatu BMP żeby sobie z tym poradzić?
Rycho3D pisze:Ja testowałem jakieś nietypowe ustawienia R4 G5 B5
Jakim programem?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 paź 2016, 16:19

Jakim programem?
No właśnie nie pamiętam :drapanie:
Ale to było jakieś stare g*** Może jakaś starsza wersja DXTbmp


8=======D
TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

08 paź 2016, 20:19

jak zapiszesz .bmp w formacie 'X1R5G5B5' i zaimportujesz go do PostED'a to możesz z niego zrobić texturę do terenu. Przetestowane ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 paź 2016, 20:37

Mxxx4 pisze:jak zapiszesz .bmp w formacie 'X1R5G5B5' i zaimportujesz go do PostED'a to możesz z niego zrobić texturę do terenu. Przetestowane ;)
Robiłem przecież tak. :) Czy to jest to samo?
Załączniki
ciemnex1.png
ciemnex1.png (45.6 KiB) Przejrzano 1156 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

08 paź 2016, 20:51

tak tylko wadą tego jest ciemniejsza textura i jak ustawisz tą texture jako terrarin to będzie troche kańciasy ale da się go wygładzić i da się z tego zrobić podstawowy terrarin taki surowy wymagający wygładzenia i własnego wykończenia :)

PS. Ja to dopiero dzisiaj to sprawdziłem a przygotowywałem sobie textury do sprawdzenia wcześniej ale byłem zajęty skryptami ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 paź 2016, 21:35

W sumie szukam rozwiązania lepszego. Bez kompromisów z marudnym PostEd'em. Ale jak pisałem wcześniej, sam terrain (ikonkę) można podnieść wyżej na mapie i da się zmienić ręcznie, poza PostEd'em, mapę. A potem jeszcze korekta w PostEd. A czasem zrobienie grafiki dla terenu w zewnętrznym programie graficznym jest niezbędne. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ