[ POMOC] Zmiana pozycji broni i HUD'u na ekranie

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

14 kwie 2015, 00:17

Witam. Kiedy zmieniłem sobie rozdzielczość na panoramiczną 1920x1080, to pozycja broni się "przybliżyła" do ekranu, a HUD się zniekształcił i znacznie powiększył :| Wie ktoś może jakie skrypty odpowiadają za zmianę położenia broni i HUD'u? Po dłuższym czasie grania w Postala ten ogromny HUD i przybliżone bronie do ekranu zaczynają mnie irytować :<

Poniżej macie przykładowy obrazek jak to wygląda:
Załączniki
Shot00012.jpg
Shot00012.jpg (633.51 KiB) Przejrzano 3550 razy


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

14 kwie 2015, 00:19

Przy okazji podepnę się i spytam, jak poradzić sobie z tym wystającym paskiem poszukiwania, bo u mnie też ten problem występuje :/


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 kwie 2015, 01:40

Shell.u Widescreen Support - to było tu: https://runningwithscissors.com/main/ind ... opic=115.0 ale d/l padł. Wydaje mi się, że dodałem to downloadu, ale nie znajduję. Niech więc będzie jako załącznik.
Załączniki
Shell.u_Widescreen_Support.zip
(175.65 KiB) Pobrany 593 razy


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

14 kwie 2015, 23:41

Niestety ten Widescreen Support nie pomógł :/ Dalej HUD jest taki wielki i nachodzi na siebie a pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu. Ma ktoś jakiś inny pomysł jak to naprawić/zmienić?


Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

14 kwie 2015, 23:45

Nie wydaje mi się, żeby broń była bardziej przybliżona niż normalnie, a poza tym, to screen jest z wersji retail czy to Complete? Bo wydaje mi się, że tylko Complete obsługuje widescreen.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 kwie 2015, 06:27

Broń można przesunąć edytując pliki animacji Mesh>Translation x=5
10 minut roboty ;)


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

15 kwie 2015, 09:47

Tiquill pisze:Shell.u_Widescreen_Support.zip
Czemu wydaje mi się, że to było tylko dla AW?
Dev4ever pisze:pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu
spróbuj wklepać:

Kod: Zaznacz cały

set fov 85
Gdzieś było takie coś (kod chyba), że ci skaluje cały widok jak przy zmianie rozdzielczości.
Jak będę w domu to poszukam.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 kwie 2015, 10:51

Dev4ever pisze:Niestety ten Widescreen Support nie pomógł
Tak przypuszczałem, bo po drodze widziałem skriny u innych takie same. To chyba taki ich myk dla większych rozdzielczości, by było... lepiej. Albo po prostu nie przewidzieli, że HUD tak to zeskaluje. Trzeba by było edytować na nowo P2HUD. Określić na nowo proporcje i położenie.
Dev4ever pisze:a pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu.
To nie wina broni. Po prostu masz ucięty widok dolnych partii ekranu. Zrób skrina w poprawnej mniejszej rozdzielczości. Przytnij mu dolną i górną krawędź. Osiągniesz widok panoramiczny. Tylko że przytniesz także broń, tą jej część, którą widać na samym dole ekranu.

Tak właśnie działa widok panoramiczny. Taki fake, bo nic ci nie poszerzy na boki, a przytnie górę i dół. Skalując tylko na nowo pozycję HUDa. Wypas, że nie wiem. :D
Pangia pisze:wydaje mi się, że tylko Complete obsługuje widescreen
Nie, ten Shell.u można stosować też dla StP.
seebeek17 pisze:Czemu wydaje mi się, że to było tylko dla AW?
Nie. Ja wyżej.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

15 kwie 2015, 16:25

Mi chodziło o to, że chyba tylko Complete ma wbudowaną obsługę szerokokątnych rozdzielczości; chyba gdzieś mi się to obiło przy czytaniu changeloga na Steamie.
A w ogóle to i tak to M16 lepiej wygląda niż w Complete, tam poprzestawiali pozycję wszystkich broni i wyłącznie na gorzej. Widzieliście zwiastun Paradise Lost? Tak samo wygląda wyrzutnia rakiet w Complete, co w PL, kompletnie spi♥rdolone.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 kwie 2015, 18:27

Pangia pisze:Mi chodziło o to, że chyba tylko Complete ma wbudowaną obsługę szerokokątnych rozdzielczości; chyba gdzieś mi się to obiło przy czytaniu changeloga na Steamie.
Co napisali, to napisali. A co wydali wcześniej, to wydali. Wydali i sam na StP używałem. Zresztą, edycja tego Shell.u to nie wielkie zdarzenie.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 kwie 2015, 18:46

Tiquill pisze:Tak właśnie działa widok panoramiczny. Taki fake, bo nic ci nie poszerzy na boki, a przytnie górę i dół. Skalując tylko na nowo pozycję HUDa. Wypas, że nie wiem. :D
Trochę poszerza i obcina dół.
Dlatego nie widziałem ramienia kolesia w M4. Mi tam widok broni bardzo nie przeszkadza, ale HUD mógłby być mniejszy ;)

Może ktoś zrobi moda na nowy HUD Zgrabniejszy i lepiej dopasowany.
Z większą rozdzielczością tekstur. ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

12 cze 2015, 23:53

Witam ponownie. Wie ktoś może jakie skrypty gry odpowiadają za zmianę wielkości HUD'u i celownika? Z góry dzięki za pomoc :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

13 cze 2015, 01:51

Celownik masz napisany w P2Weapon i Weapon.
Co do HUD'a to gdzieś widziałem skrypt ze skalowaniem tego wszystkiego, ale nie pamiętam.
HUD, P2HUD, FPSHUD?


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

11 sty 2016, 23:09

Witam ponownie w tym temacie. Czy mógłby mi ktoś napisać mini poradnik, opisujący jak zmniejszyć cały Hud (pasek poszukiwania razem z odznaką policyjną, serducho, ikony broni, ikony przedmiotów leczących, radar, celownik i te otoczki w których jest pasek życia itp...) W postal complete widziałem, że tam Hud na wysokiej rozdziałce jest odpowiednio zeskalowany a w wersji non steamowej jest on tak duży, że aż to dziwnie i nienaturalnie wygląda. Z góry dzięki za pomoc :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

24 sty 2016, 21:26

Gdzieś był (możliwe że w klasie HUD albo P2HUD) globalna zmienna skalująca cały HUD na ekranie, odpowiednio modyfikowana przez ustawioną rozdzielczość (i np. FOV [w przypadku Paradise Lost]).

Trochę byłoby trzeba się przy tym naszukać, bo to tak jak byś chciał znaleźć fragment kodu odpowiadającego za przypisanie jakiegoś Actora do deklaracji Instigator. :P


Zablokowany