Malowanie wprost na modelu/StaticMesh

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 gru 2017, 18:37

Kiedyś dałem na forum informację o programie, który umożliwiał malowanie albo edytowanie tekstur wprost na modelu lub nawet wprost na StaticMeshu (to drugie to operacja wprost na plikach Unreala). Szukam teraz tego lub rzeczy podobnej i nie mogę znaleźć. W internecie jakieś straszne płatne g... (Unity itd), kiedy to była prosta rzecz, i chyba bezpłatna. To była wtedy jakaś hurra-akcja o tworzeniu paczek z naszymi Characters. Dopisałem się wtedy o tym narzędziu i na jakiś czas pożegnałem z forum. Nikt potem tego narzędzia nie używał, nie mówił o nim. Jeśli kojarzycie, jeśli wiecie który to temat... Będę wdzięczny. Albo jeśli macie dostęp do jakiegoś innego ludzkiego narzędzia, to też będę.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 gru 2017, 18:52

To się chyba UPaint nazywało, ale nie jestem pewny.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

25 gru 2017, 21:28

Z takich rzeczy ja znam tylko Substance Painter. Ale to jest drogie cudo. Nie słyszałem o żadnych innym podobnym programie, ale chętnie bym taki sprawdził. Mógłby mi się bardzo przydać. :)
Rycho3D pisze:To się chyba UPaint nazywało, ale nie jestem pewny.
Microsoft Paint 3D? :D
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 21:28 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 gru 2017, 21:38

Rycho3D, tak, to to. A znając nazwę - znalazłem też temat. Wszystko się wyjaśniło, już jakiś czas miałem o tym. Dzięki!


seebeek17, zerknij tu.

EDIT: A Google wskazywało mi Mesh Paint i Vertex Paint.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 21:46 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

25 gru 2017, 21:46

Kurcze mega sprawa też dla mnie, bo robię chyba "najbrzydszą" mapę do Postala i to pozwoli mi w o wiele łatwiejszy sposób przerobić tekstury chociażby modeli samochodów.

Dzięki :ok:


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

25 gru 2017, 22:26

Myślę że mi też się przyda jeśli kiedyś ruszę 4 litery i wrócę do modderki :lol:


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

26 gru 2017, 11:12

Z tego co czytam, to uPaint dostajemy w pakiecie z UT2003.
Ma ktoś jakąś wersję standalone?
Jak zdobędę tego uPainta, będę mógł wrzucić tutaj w załącznik?


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

26 gru 2017, 12:17

Ejjj dzięki wam wielkie, że mi o tym programiku powiedzieliście! :D

To taki Substance Painter ale znacznie biedniejszy. :D
Chociaż dobrze, że darmowy i pod Unreala!

Jak na razie tylko jeszcze nie wiem czy to ogarnia więcej, niż jedną teksturę na raz. :drapanie:

Nałożyłem dla testu teksturę rąk i potem chciałem dodać drugą z teksturą bombki, ale da się tylko jedną na raz, bo tak to podmienia na całym modelu, eh.

Musi gdzieś być ukryta opcja dodania drugiej tekstury, bo chyba w miarę nowoczesne (obsługa jak np. w 3ds maxie, w miarę funkcjonalne to) oprogramowanie nie może NIE MIEĆ funkcji malowania dwóch tekstur na raz?

Jeszcze muszę się z tym pobawić w wolnej chwili...
Załączniki
uPaintOMGGGGGGGGG.jpg
uPaintOMGGGGGGGGG.jpg (151.93 KiB) Przejrzano 1960 razy


TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

18 lut 2018, 23:01

Może ktoś wrzucić załącznik ?


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 lut 2018, 00:11

Mxxx4 pisze:Może ktoś wrzucić załącznik ?
Ja bym mógł wrzucić, ale nie wiem czy licencja na to pozwala. Ten programik mam jako część składowa UT2004, więc nie mam pewności, czy nie jest dozwolone rozprowadzanie go tylko i wyłącznie, razem z grą. Przez co nie wolno go udostępniać. :lolface:


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 lut 2018, 09:49

Patch do Upaint 1.0.1 ( 2MB ) - poprawiający problemy z projektowaniem oraz ze "zjadaniem" pamięci przez Upaint.
Patch do Upaint 1.0.2 ( 2,7 MB ) - poprawia problem z otwieraniem plików, usuwa błąd przy ich zamykaniu.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

22 lut 2018, 11:45

To są same patche, to na co to komu xD


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2018, 12:41

Mogą się przydać. Program mam na płycie ale nie mam CD-romu


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

24 lut 2018, 18:58

Rycho3D pisze:Program mam na płycie ale nie mam CD-romu
Na DVD-ROMie też powinieneś dać radę odpalić płytkę. :P

Jak ktoś chętny obczaić uPainta to zapraszam do mnie na priv.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

06 mar 2018, 23:59

Mxxx4 pisze:Może ktoś wrzucić załącznik ?
Skoro nie ma na żadnej stronie, to sugeruje to pewne rzeczy, których można się domyślić, a które te strony unikają. A seebeek17 powyżej wyłożył. ;)

Samo narzędzie jest minimalistyczne w swym działaniu, ale i tak przecież każdy poprawiał będzie taką skórkę w odpowiednim do tego programie. W UPaint idzie przecież tylko o to, by zaznaczyć, gdzie co ma się zacząć a gdzie kończyć z elementu garderoby czy twarzy. Byle to i spoko. Byłoby.

Gdyby nie... kutasowata dość polityka programu. Zapiszesz swoją pracę, ale w żadnym programie natywnego dla niego pliku nie otworzysz. Program oferuje eksport tej pracy wprost do gry UT2004. Ale ta musi być zainstalowana na komputerze. Hyhyhyhy. :trollface:



Dość o nim. Teraz zapytam o inną rzecz. Blender umożliwia tworzenie tekstur, mapowania UV. 3ds max i inne zaawansowane edytory też. Ale czy nie ma żaden z nich wprost własnego takiego edytora?? :drapanie: Aż się prosi by w Blenderze ten pędzel, kiedy malujemy teksturę, po lewej stronie panelu, przenieść na prawą stronę i - malować dalej! Już na bryle! A tu: Nie da rady. Jejciu... :566:

Jakaś wtyczka, jakiś skrypt... Macie? Dacie? Przecież to się w głowie nie mieści! Nic? :ściana:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 3 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ