Mam pytanie
Czy jest możliwość powiększenia terenu do edycji na gotowej mapie?
Jeśli tak, gdzie tego szukać?
Powiększenie mapy
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7080
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7080
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
No właśnie chciałem tego uniknąć
No cóż. Jak się nie da to trudno. Trzeba będzie kombinować inaczej
No cóż. Jak się nie da to trudno. Trzeba będzie kombinować inaczej
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew
Hmmm, niech pomyślę...
Problem polega na tym że w czasie rysowania a następnie zapisu mapy wszystko jest zapisywane domyślnie w MyLevel tzn. wszystko co zapisujesz jest od razu zapisywane w teksturze. Teksturę ta się wyeksportować jako 16 bitową mapę kolorów w BMP (256X256).
A gdyby tak zmniejszyć rozmiar zapisanego obrazka i dorysować obwódkę np. w paincie etc.? Albo ustawić rozmiar na 512X512 i wtedy dorysować obwódkę?
Problem polega na tym że w czasie rysowania a następnie zapisu mapy wszystko jest zapisywane domyślnie w MyLevel tzn. wszystko co zapisujesz jest od razu zapisywane w teksturze. Teksturę ta się wyeksportować jako 16 bitową mapę kolorów w BMP (256X256).
A gdyby tak zmniejszyć rozmiar zapisanego obrazka i dorysować obwódkę np. w paincie etc.? Albo ustawić rozmiar na 512X512 i wtedy dorysować obwódkę?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 12:23 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.
Piro is back
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
To po imporcie do ED będzie (fachowa nazwa) zjebanePiroziom pisze:A gdyby tak zmniejszyć rozmiar zapisanego obrazka i dorysować obwódkę np. w paincie etc.? Albo ustawić rozmiar na 512X512 i wtedy dorysować obwódkę?
Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX
8=======D
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Zaraz, czy nie ma na to wpływ wartość TerrainSectorSize? Pamiętam, że robiłem terrain'y i bardzo mi cięło mapę i grę, bo było za gęsto. Za dużo wierzchołków (kratek) robiłem. Ale która to była wartość, to już nie pamiętam...seebeek17 pisze:Wchodzisz w DefaultProperties terenu
A jak już powiększać, to ja bym użył naraz obu rzeczy: powiększył TerrainScale oraz dodał do samej tekstury (o czym Piroziom mówi) nowe brzegi. Tylko...
Chętnie poczytałbym ten temat. Sam kiedyś podobny pisałem, Ryuq mi wmawiał, że można edytować taki plik. Kiedy mi to nigdy się nie udało. Bo nawet gdy już góry były takie same, nic kanciastego ani większego, to cały teren był znacznie niżej. Można by było wtedy sam terrain podnieść, to może byłoby dobrze...Rycho3D pisze:Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
To było chyba gdzieś w początkach Przenoszenia p2 do UDKTiquill pisze:Chętnie poczytałbym ten temat. Sam kiedyś podobny pisałem, Ryuq mi wmawiał, że można edytować taki plik. Kiedy mi to nigdy się nie udało. Bo nawet gdy już góry były takie same, nic kanciastego ani większego, to cały teren był znacznie niżej. Można by było wtedy sam terrain podnieść, to może byłoby dobrze...
Jeśli dasz export-import to będzie dobrze.
Jeśli zmienisz w teksturze choćby piksel to zepsujesz wszystko
8=======D
Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6Rycho3D pisze:Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ciekawe. Mam v2.6.12 i jedyna opcja z dwóch 16-bitowych, które wczytuje PostEd, to ta wybrana. A rzeczone A8... jest tylko dla 32B i akurat dla tych grafik nieaktywne... I czemu to jest kolorowe? Nie spotkałem nic bardziej porytego w grafice jak te postedowe tereny.Mxxx4 pisze:Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6
- Załączniki
-
- x8niedasie.png (54.16 KiB) Przejrzano 2262 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
W gimpie można w zasadzie wszystkoMxxx4 pisze:Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6
Automatycznie wczyta paletę kolorów nawet z gry IcyTower
Tylko... tego jakoś nie można
Nic, szukamy dalej
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 04:22 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.
Piro is back
Da się zapisywać .bmp w "A8R8G8B8" tylko podczas edtowania trzeba zrobić następujące kroki :
1. Zaznaczasz cały obraz tz."Ctrl+a" i kopiujesz go tz. "Ctrl+c"
2. Wchodzisz w zakłatkę "warstwa" i klikasz usuń warstwę , potem się wyświetla szara pixelowa szachownica tz. kanał Alpha or coś takiego
3. Wklejasz skopiowany wcześniej obraz "Ctrl+v" i zapisujesz jako "Shift+Ctrl+s" swój .bmp w dowolnym formacie.
1. Zaznaczasz cały obraz tz."Ctrl+a" i kopiujesz go tz. "Ctrl+c"
2. Wchodzisz w zakłatkę "warstwa" i klikasz usuń warstwę , potem się wyświetla szara pixelowa szachownica tz. kanał Alpha or coś takiego
3. Wklejasz skopiowany wcześniej obraz "Ctrl+v" i zapisujesz jako "Shift+Ctrl+s" swój .bmp w dowolnym formacie.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 14:12 przez TiTmx4, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
po imporcie będzie szareTiquill pisze:I czemu to jest kolorowe?
Kod: Zaznacz cały
BMP X1 R5 G5 B5
8=======D