Powiększenie mapy

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

27 wrz 2016, 19:51

Mam pytanie
Czy jest możliwość powiększenia terenu do edycji na gotowej mapie?
Jeśli tak, gdzie tego szukać?


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

27 wrz 2016, 20:02

Wchodzisz w DefaultProperties terenu i chyba tutaj:
Załączniki
Bhhułu.jpg
Bhhułu.jpg (53.05 KiB) Przejrzano 2405 razy


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

27 wrz 2016, 21:58

Dla jasności. To tylko skaluje teren, nie dodaje więcej kratek.
Zawsze można dać drugi teren obok, byle go równo połączyć ;)


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

28 wrz 2016, 15:46

A to sory, źle zrozumiałem.

Gdzieś kiedyś chyba widziałem jakąś opcję typu "Rozmiar pola roboczego" tylko nie wiem gdzie i czy w ogóle to w PostED było, więc na razie pozostaje dodać drugi teren obok jak Rycho mówi


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

28 wrz 2016, 18:06

No właśnie chciałem tego uniknąć
No cóż. Jak się nie da to trudno. Trzeba będzie kombinować inaczej ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 wrz 2016, 21:04

seebeek17 pisze:Gdzieś kiedyś chyba widziałem jakąś opcję typu "Rozmiar pola roboczego" tylko nie wiem gdzie i czy w ogóle to w PostED było
Widziałeś w UDK ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

29 wrz 2016, 12:23

Hmmm, niech pomyślę...
Problem polega na tym że w czasie rysowania a następnie zapisu mapy wszystko jest zapisywane domyślnie w MyLevel tzn. wszystko co zapisujesz jest od razu zapisywane w teksturze. Teksturę ta się wyeksportować jako 16 bitową mapę kolorów w BMP (256X256).
A gdyby tak zmniejszyć rozmiar zapisanego obrazka i dorysować obwódkę np. w paincie etc.? Albo ustawić rozmiar na 512X512 i wtedy dorysować obwódkę? :drapanie:
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 12:23 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 wrz 2016, 20:13

Piroziom pisze:A gdyby tak zmniejszyć rozmiar zapisanego obrazka i dorysować obwódkę np. w paincie etc.? Albo ustawić rozmiar na 512X512 i wtedy dorysować obwódkę? :drapanie:
To po imporcie do ED będzie (fachowa nazwa) zjebane ;)
Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX :D


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 wrz 2016, 20:26

seebeek17 pisze:Wchodzisz w DefaultProperties terenu
Zaraz, czy nie ma na to wpływ wartość TerrainSectorSize? Pamiętam, że robiłem terrain'y i bardzo mi cięło mapę i grę, bo było za gęsto. Za dużo wierzchołków (kratek) robiłem. Ale która to była wartość, to już nie pamiętam...


A jak już powiększać, to ja bym użył naraz obu rzeczy: powiększył TerrainScale oraz dodał do samej tekstury (o czym Piroziom mówi) nowe brzegi. Tylko...
Rycho3D pisze:Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX :D
Chętnie poczytałbym ten temat. Sam kiedyś podobny pisałem, Ryuq mi wmawiał, że można edytować taki plik. Kiedy mi to nigdy się nie udało. Bo nawet gdy już góry były takie same, nic kanciastego ani większego, to cały teren był znacznie niżej. Można by było wtedy sam terrain podnieść, to może byłoby dobrze...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 wrz 2016, 20:47

Tiquill pisze:Chętnie poczytałbym ten temat. Sam kiedyś podobny pisałem, Ryuq mi wmawiał, że można edytować taki plik. Kiedy mi to nigdy się nie udało. Bo nawet gdy już góry były takie same, nic kanciastego ani większego, to cały teren był znacznie niżej. Można by było wtedy sam terrain podnieść, to może byłoby dobrze...
To było chyba gdzieś w początkach Przenoszenia p2 do UDK

Jeśli dasz export-import to będzie dobrze.
Jeśli zmienisz w teksturze choćby piksel to zepsujesz wszystko ;)


8=======D
TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

29 wrz 2016, 22:04

Rycho3D pisze:Bo Edytor ma własną mapę bitową której żaden program nie czyta prawidłowo.
Gdzieś pisałem jaki to format, ale nie pamiętam gdzie.
Jakieś A8XXXXXX
Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6 ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 wrz 2016, 00:31

Mxxx4 pisze:Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6
Ciekawe. Mam v2.6.12 i jedyna opcja z dwóch 16-bitowych, które wczytuje PostEd, to ta wybrana. A rzeczone A8... jest tylko dla 32B i akurat dla tych grafik nieaktywne... I czemu to jest kolorowe? Nie spotkałem nic bardziej porytego w grafice jak te postedowe tereny.
Załączniki
x8niedasie.png
x8niedasie.png (54.16 KiB) Przejrzano 2262 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

30 wrz 2016, 04:00

Mxxx4 pisze:Jeśli chodzi o pliki .bmp w formacie "A8R8G8B8" to da się je edytować Gimp'em 2.6 ;)
W gimpie można w zasadzie wszystko :P
Automatycznie wczyta paletę kolorów nawet z gry IcyTower :D

Tylko... tego jakoś nie można :|
Nic, szukamy dalej :)
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 04:22 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.


Piro is back ;>
TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

30 wrz 2016, 14:09

Da się zapisywać .bmp w "A8R8G8B8" tylko podczas edtowania trzeba zrobić następujące kroki :

1. Zaznaczasz cały obraz tz."Ctrl+a" i kopiujesz go tz. "Ctrl+c"
2. Wchodzisz w zakłatkę "warstwa" i klikasz usuń warstwę , potem się wyświetla szara pixelowa szachownica tz. kanał Alpha or coś takiego ;)
3. Wklejasz skopiowany wcześniej obraz "Ctrl+v" i zapisujesz jako "Shift+Ctrl+s" swój .bmp w dowolnym formacie.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 14:12 przez TiTmx4, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 wrz 2016, 18:58

Tiquill pisze:I czemu to jest kolorowe?
po imporcie będzie szare

Kod: Zaznacz cały

BMP X1 R5 G5 B5
Ja testowałem jakieś nietypowe ustawienia R4 G5 B5 i było trochę lepiej, ale nigdy nie wyszło mi bez błędów.


8=======D
ODPOWIEDZ