Strona Główna Postal Site

Postal Forum Strona Główna
Największe na świecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Ogłoszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania się na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat użyj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: seebeek17
2017-12-21, 18:02
[TUTORIAL] Tworzenie spolszczenia
Autor Wiadomość
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pomógł: 50 razy
Wiek: 21
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 4248
Skąd: Z Zewnątrz
Wysłany: 2015-04-27, 16:28   [TUTORIAL] Tworzenie spolszczenia
   Preferencje MP: Wole SP


Ten tutorial pokaże jak w łatwy sposób można zmienić język niemal dowolnego elementu w grze.

W zasadzie, oprócz zmiany języka, możemy napisać dowolny tekst.



1.Napisy na mapach
Tym sposobem możemy zmienić tekst obiektom na mapach.



Możemy to zrobić w prosty sposób, tworząc w katalogu System plik z końcówką '.int'.
Pokażę to na przykładzie Trigger'a.
Zapisujemy to w taki sposób:
Kod:
[NazwaObiektu]
Zmienna=Treść

NazwaObiektu - Wpisujemy tu nazwę obiektu, którą znajdziemy w DefaultProperties danego Actor'a, w zakładce Object w polu Name.
Zmienna - Tutaj podajemy nazwę zmiennej np. "HintText" jak na obrazku poniżej.
Treść - Tu wpisujemy co chcemy, żeby wyświetliło na ekranie.



Plik zapisujemy jako np.: 'NazwaMapy.int'

Przykład:


Cechą tego rozwiązania jest obsługa polskich znaków diakrytycznych - ą, ć, ę, ń, ł, itp.
Tekst możemy także zapisywać w cudzysłowiu " ".

A oto efekt:


2.Napisy w skryptach
Ten sposób przydaje się np. przy zmianie języka w menu gry albo w skrypcie broni.

Tutaj robimy prawie to samo co przy spolszczaniu map, lecz zapisujemy trochę inaczej:
Kod:
[NazwaSkryptu]
Zmienna=Treść

W NazwaSkryptu wpisujemy nazwę skryptu z naszej paczki (bez końcówki .uc).

Plik zapisujemy jako np.: 'NazwaPaczki.int'



Może komuś się przyda, choćby do zabawy. :p
_________________

 
 
Mr Minio 
V.I.P.
Гена



Pomógł: 12 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 4645
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-27, 17:31   

:spoko:

Temat przyklejam.
_________________
"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
 
 
 
ArtekXDPL 
Seryjny zabójca


Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 427
Skąd: Przemyśl
Ostrzeżeń:
 233/3/4
Wysłany: 2015-04-27, 19:19   

Dzięki przyda mi w spolszczeniu HN.
_________________
Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pomógł: 50 razy
Wiek: 21
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 4248
Skąd: Z Zewnątrz
Wysłany: 2015-04-27, 20:39   
   Preferencje MP: Wole SP


Mr Minio napisał/a:
Temat przyklejam.

Dzięki.
ArtekXDPL napisał/a:
Dzięki przyda mi w spolszczeniu HN.

Powodzenia.
_________________

 
 
Rycho3D 
Master Modder
༼ ·̿̿Ĺ̯̿̿·̿ ̿ ༽



Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 5693
Skąd: SinCity
Wysłany: 2015-04-30, 08:03   
   Preferencje MP: Ten Który cię zabił Ping~68 MAX VOTE


Dziwne, nie pokazywało mi tego tematu w nieprzeczytanych.

Sposób przydatny i prosty. Wydaje mi się że "int" do zmiany napisów w menu jest w samym STP, ale jeśli się mylę, podał byś nazwy zmiennych, by nie grzebać w "uc"?
Edit
Znalazłem w shell.int
_________________
|Persja STP|AOH|Traffic|P2Tropik|Eliminator|Kropek|M4A1|UfoPorno|
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pomógł: 50 razy
Wiek: 21
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 4248
Skąd: Z Zewnątrz
Wysłany: 2016-11-08, 20:14   
   Preferencje MP: Wole SP


Wie ktoś czy Postal 2 ze Steama obsługuje polskie "ogonki" w tekście, tak jak zwykły P2STP?
_________________

 
 
Pan Szatan 
Joker



Pomógł: 26 razy
Wiek: 16
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 3327

Wysłany: 2016-11-08, 21:15   

seebeek17 napisał/a:
Wie ktoś czy Postal 2 ze Steama obsługuje polskie "ogonki" w tekście, tak jak zwykły P2STP?

Nie, ale udało mi się je dodać wklejając pliki utx w których były :)
W ogóle to nie wiedziałem nawet o tym temacie a i tak udało mi się spolszczyć wiele nowych rzeczy xD
Ta metoda z spolszczaniem skryptów bez ich edycji... super, tego było mi trzeba, dzięki ;)
Ostatnio zmieniony przez Pan Szatan 2016-11-08, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec Żył



Pomógł: 57 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 11638
Skąd: z naprzeciwka
Wysłany: 2016-11-08, 22:57   
   Preferencje MP: Śr. ping: 23. Optymalne godziny 22-2, czasem 18-20. Nick: TakiTaki


Gdzieś o tych spolszczeniach rozmawialiśmy, seebeek17. Oba sposoby jakie przedstawiłeś, znam, są łatwe do dedukcji, gdy się wejrzy w pliki INT. :) Chwaliłeś się wtedy, że można spolszczyć wszystko. Czy masz jakiś inny sposób w zanadrzu, lepszy?
_________________
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
 
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pomógł: 50 razy
Wiek: 21
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 4248
Skąd: Z Zewnątrz
Wysłany: 2016-11-09, 15:30   
   Preferencje MP: Wole SP


Tiquill napisał/a:
Chwaliłeś się wtedy, że można spolszczyć wszystko.

No bo można. xD
Tiquill napisał/a:
Czy masz jakiś inny sposób w zanadrzu, lepszy?

A co ci w tamtym nie pasuje? :drapanie:

Ogólnie to było dawno temu, teraz już nie siedzę tak w Postalu jak kiedyś, ale pamiętam, że próbowałem coś z dynamicznym przechwytywaniem i podmianą tekstu w pamięci (takie spolszczenie w jednym .exe), i z czymś tam jeszcze. Jednak ten sposób z .ini'kami jest chyba najlepszy (najprostszy, najszybszy, najpraktyczniejszy).
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
Śmieszne obrazki