Strona G艂贸wna Postal Site

Postal Forum Strona G艂贸wna
Najwi臋ksze na 艣wiecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  U偶ytkownicyU偶ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Og艂oszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania si臋 na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat u偶yj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Nast臋pny temat
Przesuni臋ty przez: seebeek17
2017-12-21, 18:23
Narz臋dzia
Autor Wiadomo艣膰
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 44
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 11534
Sk膮d: z naprzeciwka
  Wys艂any: 2008-02-22, 01:05   Narz臋dzia
   Preferencje MP: 艢r. ping: 23. Optymalne godziny 22-2, czasem 18-20. Nick: TakiTaki


Zapewne nie wszyscy znaj膮 alternatywne narz臋dzia dla edycji Postala 2, a wi臋kszo艣膰 z nich nawet nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia. Dlatego te偶, aby wspom贸c wci膮偶 rozwijaj膮c膮 si臋 edytork臋 P2 wyszuka艂em, przetestowa艂em, opisa艂em i umie艣ci艂em w downloadzie takie偶 programy. To co najlepsze, a przed wszystkim to, co spo艣r贸d wielu narz臋dzi przeznaczonych do gier na silniku Unreala, dzia艂a dla Postala 2! A wi臋c, wyczerpuj膮cy na wst臋p do nich ;) opis:


---------------XXXXX----------------

UT Package Tool v2.0 beta 5 - jedno z kilku uniwersalnych narz臋dzi dla gier na silniku Unreala, kt贸re mo偶emy znakomicie wykorzysta膰 w edytowaniu P2. Bardzo przydatny program, dla ka偶dego, kto na powa偶nie lub tylko z ciekawo艣ci chce podejrze膰 "trzewia" gry i mod贸w do niej. I w tej roli spisuje si臋 cz臋sto znacznie lepiej ni偶 sam PostEd, bowiem dzi臋ki niemu podejrzymy struktur臋 paczek P2 i ich sk艂ad o elementy, kt贸rych standardowy edytor nam nie poka偶e! ;) Wszystko sortowane wed艂ug r贸偶nych kryteri贸w a ka偶da otwarta paczka w osobnej zak艂adce.
Program umo偶liwia nam podgl膮d paczek ze skryptami i ich podejrzenie (wraz z wyszukiwark膮) oraz zapis w wybran膮 lokacj臋, co pozwala nam edytowa膰 taki skrypt zewn臋trznym edytorem. Jednym ma艂ym przyciskiem podejrzymy wszystkie tekstury w paczkach UTX (oraz takie parametry jak kana艂 alfa) oraz je eksportujemy do wielu format贸w (wi臋cej ni偶 daje nam PostEd). Poznamy budow臋 paczek animacji i meshy (kt贸re to meshe tak偶e wyeksportujemy do format贸w 3DS i 3D). Ods艂uchamy r贸wnie偶 d藕wi臋ki z paczek UAX i eksportujemy je do WAV a nawet poznamy struktur臋 map (czego te偶 PostEd nam nie da).
Program wszystkie eksportowane pliki zapisuje w swoim katalogu. Nie umo偶liwia edycji i tworzenia paczek - s艂u偶y tylko do pogl膮du i eksportu.

---------------XXXXX----------------

UMake 1.1 - podr臋czne narz臋dzie dla edytuj膮cych skrypty P2. Jest to zamiennik standardowego UCC, tylko 偶e UMake ma (przeciwnie do UCC) obs艂ug臋 w trybie graficznym. Prosty i wygodny. Po instalacji programu mo偶emy metod膮 drag&drop przenie艣膰 edytowany skrypt na skr贸t do programu na pulpicie i w ten spos贸b skompilowa膰 go. Lecz przy pierwszej takiej "obr贸bce" ka偶dej paczki musimy wpierw doda膰 j膮 w pliku Postal2.ini jako EditPackages= aby UMake poprawnie wykona艂 operacj臋. Dodatkowo, w opcjach programu mo偶emy doda膰 w menu podr臋cznym MS Eksploratora dwa przydatne do pracy polecenia.

---------------XXXXX----------------

UnCodeX v233 to podr臋czne narz臋dzie dla edytuj膮cych skrypty do gier na engine Unreala, w tym do P2. Po艂膮czenie UCC, UMake i Notatnika. U偶ytkownik ma dzi臋ki temu bardzo por臋czne i efektywne narz臋dzie. Jednak, aby pozna膰 program, trzeba troch臋 mu po艣wi臋ci膰 uwagi i czasem pom贸c.
Program nie operuje na gotowych paczkach, ale na wypakowanych skryptach. W opcjach wskazujemy lokalizacj臋 skrypt贸w, kt贸re program nast臋pnie analizuje i tworzy ich przejrzyst膮 struktur臋. Je艣li s膮 to tylko nasze skrypty, pracuje tylko na nich. Ale je艣li wypakujemy wszystkie paczki *.u to mamy znakomite i niezast膮pione narz臋dzie do analizy i nauki, co dzieje si臋 "w systemie"!
Program ma cztery podstawowe panele: list臋 wypakowanych paczek, drzewo skrypt贸w i okno zawarto艣ci ogl膮danego skryptu oraz panel logu. Pozwala nam to 艂atwo i efektywnie lawirowa膰 w skomplikowanej strukturze klas P2, znacznie wygodniej ni偶 daje nam to PostEd.
Opr贸cz przegl膮dania skrypt贸w (w czym pomaga nam sprawna wyszukiwarka), program pozwala nam je kompilowa膰 czy to za pomoc膮 w艂asnego modu艂u UCXCU czy te偶 standardowego UCC lub alternatywnego, jak UCPP. Same skrypty mo偶emy te偶 eksportowa膰 do formatu .rtf, w celu ich p贸藕niejszej edycji. Ca艂膮 struktur臋 mo偶emy te偶 zapisa膰 jako .html. Ma te偶 wbudowan膮 obs艂ug臋 wtyczek. Mo偶emy te偶 bezpo艣rednio z programu wystartowa膰 sam膮 gr臋, czy to normalnie, czy te偶 jako serwer. Aby jednak wszystko dzia艂a艂o sprawnie, musimy posiedzie膰 przy jego opcjach.

---------------XXXXX----------------

UCPP v1.6 - alternatywny kompilator kodu dla gier dzia艂aj膮cych na silniku Unreala. Jak standardowy UCC dzia艂a z wiersza polece艅. W dokumentacji za艂膮czonej do archiwum i w samym programie znajdziemy list臋 wszystkich komend.

---------------XXXXX----------------

W downloadzie w dziale Narz臋dzia da艂em jeszcze program Postal2 ModManager, lecz 偶e nie jest to narz臋dzie dla edytorki, ale pomocny programik w zarz膮dzaniu sieciowymi modami, dlatego tu tylko o nim wspomn臋.

No i jest jeszcze jedno bardzo wa偶ne narz臋dzie w edytorce, ale to 艂atwo sami znajdziecie w sieci, to Notepad++, najlepszy do samej edycji kod贸w. Kto go nie zna, ten gapa! :P Tylko jego u偶ywam do edycji skrypt贸w, gdy偶 jego wygoda obs艂ugi o niebo przerasta topornego WordPada czy pro艣ciutkiego Notatnika. ;)

Dobrej zabawy! E... owocnej pracy raczej! :)
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
Ostatnio zmieniony przez Tiquill 2008-02-22, 02:53, w ca艂o艣ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
ALCRD 
Agressive Vampire



Wiek: 29
Do艂膮czy艂: 18 Wrz 2007
Posty: 886
Sk膮d: Coldharbour
Wys艂any: 2008-02-22, 02:24   

Narzedzia sie zawsze przydadza .. ale mam UCCmake i to mi starcza jak narazie :)
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 44
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 11534
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2008-02-23, 20:21   
   Preferencje MP: 艢r. ping: 23. Optymalne godziny 22-2, czasem 18-20. Nick: TakiTaki


Apetyt ro艣nie w miar臋 jedzenia. ;)

Polecam ka偶demu zainteresowanemu edytork膮 przede wszystkim UT Package Tool - nic nim nie utworzymy, ale za to wejrzymy w zakamarki plik贸w P2 i to bardzo szybko, bo program dzia艂a nader wydajnie, szybko i oszcz臋dnie dla zasob贸w komputera.
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 44
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 11534
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2009-03-14, 04:17   
   Preferencje MP: 艢r. ping: 23. Optymalne godziny 22-2, czasem 18-20. Nick: TakiTaki


Do listy edytorskich narz臋dzi doda艂em do dowloadu program UModel - klik.

To co kiedy艣 by艂o tylko naszym marzeniem, jest mo偶liwe: wypakowania plik贸w *.UKX do formy plik贸w edytowalnych w programach 3D. UModel to potrafi! Za pomoc膮 komend wiersza polece艅 wypakujemy co trzeba do plik贸w *.PSA (one w艂a艣nie zwieraj膮 te cenne animacje) jak r贸wnie偶 *.PSK. Mamy te偶 mo偶liwo艣膰 wygodnego podejrzenia ka偶dej animacji. Narz臋dzie nie umo偶liwia edycji. Program autorstwa gildor, w wersji z 03.02.2009. Strona projektu: http://www.gildor.org/projects/umodel

Program na sw贸j w艂asny temat (Modele, Animacje - exportowanie?) i to w艂a艣nie w tym temacie Lothar objawi艂 na t膮 radosn膮 nowin臋. Za co mu serdeczne: Dzi臋-ku-jemy! ;)
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
Wy艣wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo偶esz pisa膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz g艂osowa膰 w ankietach
Nie mo偶esz za艂膮cza膰 plik贸w na tym forum
Mo偶esz 艣ci膮ga膰 za艂膮czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
艢mieszne obrazki