Strona Główna Postal Site

Postal Forum Strona Główna
Największe na świecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Ogłoszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania się na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat użyj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Następny temat
[HN] Engine stability
Autor Wiadomość
EvilT-ModZ 
Master Modder



Pomógł: 6 razy
Wiek: 24
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 159
Wysłany: 2015-04-06, 16:31   [HN] Engine stability

I think it's important topic for everyone, so how often it crashes for you?

When I was working at HN systems it was good with little levels, where not much pawns and other dynamic things. There are few reasons based on an original code of AI and glitch Karma (Math) physics engine.
As well I found problem with pickups travel buffer, more than ~200 pickups on level will crash original P2 (after few levels), but lately I fixed it in HN.
You can remember the problem with Forest, which was caused by some pawns, which was recursed somewhere.

All crashes causes by one time iterations, and Karma errors.
For example, 250 calls is a function recursion, and 100000 iterations is a cycle recursion, which are classis problems of P2, it can crash game with a lot of weapons or pawns.

As I wrote, Pawns and Karma are potentional crash-causers.
But not all so bad, we can do something.

My suggestion of geting better stability is to change 3 options (Bystander population, Corpse population and Ragdolls)
BTW: limbs (hands and legs) are karma too, it uses same limiter as body ragdolls.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
Śmieszne obrazki