Strona G艂贸wna Postal Site

Postal Forum Strona G艂贸wna
Najwi臋ksze na 艣wiecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  U偶ytkownicyU偶ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Og艂oszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania si臋 na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat u偶yj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Nast臋pny temat
Lista Edytor贸w 3D/2D
Autor Wiadomo艣膰
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2013-09-19, 22:04   Lista Edytor贸w 3D/2D

Ma艂a lista edytor贸w, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 w swoich grach.
[tagi IMG usun膮艂em, z szacunku do s艂abszych internet贸w user贸w, takich jak ja :D ]


2D:

1. Tiled Map Editor
URL: http://www.mapeditor.org/
Lekki edytor pozwalaj膮cy na tworzenie map za pomoc膮 stworzonych wcze艣niej "kafelk贸w".
Przydatne w grach w Stylu RPG Maker'a, lecz r贸wnie偶 przy r贸偶nych Platform贸wkach i tym podobnych rzeczach 2D.
Wspiera r贸wnie偶 widok izometryczny.
Wspierane formaty: .tmx
https://github.com/bjorn/tiled/wiki/TMX-Map-Format
(Du偶e Screeny)
http://www.mapeditor.org/...t-isometric.png
http://www.mapeditor.org/...ot-objects.png[
http://www.mapeditor.org/...hot-terrain.png

2. D2D Map Editor
URL: http://www.dannylum.com/D2DProject/
Tak jak wy偶ej. Tym razem Open Source wi臋c 艂atwo mo偶na podpi膮膰 go pod jaki艣 sw贸j projekt.
Mo偶e zapisa膰 map臋 w XML, C++ oraz w C#.
http://www.dannylum.com/D...shot1-small.jpg

3. tIDE
URL: http://tide.codeplex.com/
Kolejny 艂atwy edytor open source.
Wspiera "w艂asny" format mapy XML, tIDE, tBIN, Tiled TMX, FMP oraz format programu Flixel.
Wspiera r贸wnie偶 warstwy, animowane "kafelki", posiada mo偶liwo艣膰 zoom'u, mo偶liwo艣膰 edycji w full screen'ie,
Cofanie, Wbudowan膮 pomoc i wiele innych. R贸wnie偶 wiele format贸w, od PC po Windows 7 Phone.
http://i3.codeplex.com/do...wnloadId=170676



4. OGMO Editor
URL: http://www.ogmoeditor.com/
Wspiera format XML, kt贸ry idealnie nada sie w grach pisanych w C# (XNA), ActionScript (Flash)
Dost臋pny jedynie na Windowsie.
Najlepsza platforma do stworzenia w艂asnego edytora do gry. Oczywi艣cie Open Source.
http://d2fhka9tf2vaj2.clo...tor_terrain.jpg

3D:

Half Life 1 / Quake 1 / Counter Strike 1.6 / DarkPlaces

1. Trenchbroom
URL: http://kristianduske.com/trenchbroom/
Edytor map dla silnika Quake 1.
Moim zdaniem najlepszy edytor map w formacie .bsp
Jednak nie wiedzie膰 czego, nie chce mi dzia艂a膰 na Windows 7. No ale co zrobi膰.
Jego przewag膮 jest to 偶e w przeciwie艅stwie do innych edytor贸w tego typu, sk艂ania do "my艣lenia w 3d. A nie w 2d".
http://kristianduske.com/.../screenshot.jpg


2. Valve Hammer Editor
URL: http://vhecenter.pl/ [Polskie Centrum VHE]
Najpopularniejszy edytor .bsp stworzony przez Valve.
Nadaje sie do silnika Source, GoldSrc, DarkPlaces, Id Tech'贸w i wszelkich silnik贸w obs艂uguj膮cych format .bsp
Nieco skomplikowany, jednak posiada najwi臋ksze wsparcie.
https://developer.valvesoftware.com/w/images/thumb/7/70/Hammer35.png/800px-Hammer35.png


3. GTKRadiant
URL: http://icculus.org/gtkradiant/
Drugi co do popularno艣ci. Posiada wiele r贸偶nych wersji, specjalnie do r贸偶nych gier. Od Wolfenstein'a po Doom'a 3.
Nieco bardziej skomplikowany od VHE.
Jednak jest Open Source. Wi臋c mo偶na go dostosowa膰 do w艂asnych potrzeb, o ile u偶ywamy formatu .bsp
W przeciwie艅stwie do VHE dost臋pny r贸wnie偶 na Linuxa.
http://icculus.org/gtkrad...reenshot_sm.jpg


Inne 3D:

1. Blender
URL: http://www.blender.org/
Jedna z popularniejszych alternatyw 3Ds'a. Nie jest mo偶e jakie艣 mega proste, jednak przy odrobinie samozaparcia mo偶na wiele zdzia艂a膰, i to bardzo wiele bo ten program
jest bardzo zaawansowany, jednak osobi艣cie odradzam go na pocz膮tek. Jednak wolna wola.
iNNE: Przydatny poradnik [ANG] jak wykorzysta膰 Blendera w swojej grze jako edytor map. http://www.gamasutra.com/...rom_scratch.php
http://1.bp.blogspot.com/....screenshot.jpg

2. Google Sketchup
URL: http://www.sketchup.com/
Co prawda nadaje sie jedynie do okre艣lania wszelkich "shape'贸w" modeli i innych rzeczy.
Nie jestem pewien czy jest jaki艣 spos贸b na okre艣lenie pozycji startowych, czy jakichkolwiek metadanych. No ale i tak go lubi臋.
Jako program do tworzenia modeli jest Najprostszy, jednak nadaje sie jedynie do prostych kszta艂t贸w. Ale do map jest idealny.
Polecam pocz膮tkuj膮cym kt贸rzy zaczynaj膮 przygod臋 z 3D.
iNNE: Poradnik prezentuje jak zrobi膰 map臋 do Left 4 Dead 2 w Google Sketchup oraz Valve Hammer Editor. http://www.maximumpc.com/...google_sketchup
http://g1.pcworld.pl/ftp/pc/gsu8.jpg

3. 3Ds Max [$$$]
URL: http://www.autodesk.com/p...ds-max/overview
Znany ka偶demu program do tworzenia modeli 3d. A przy odrobinie stara艅 mo偶na zrobi膰 z niego pe艂noprawny Level Editor.
Szczeg贸lnie eksportuj膮c map臋 do jakiego艣 formatu XML-like, gdzie wystarczy w locie zamieni膰 kilka linijek i mie膰 obiekty na scenie.


Lista b臋dzie aktualizoana, dodawane b臋d膮 nowe pozycje co jaki艣 czas. :3
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
Ostatnio zmieniony przez Ryuq 2013-09-19, 22:50, w ca艂o艣ci zmieniany 4 razy  
 
 
Zaver 
Wytrenowany morderca

Pom贸g艂: 24 razy
Do艂膮czy艂: 14 Lip 2012
Posty: 1068
Wys艂any: 2013-09-19, 22:24   

Lista silnik贸w podzielona w oparciu o systemy operacyjne, nazwy, bibliotek臋 programistyczn膮 itp.: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
_________________

 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2013-09-19, 22:28   

Lista silnik贸w w Li艣cie Edytor贸w. :facepalm:
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 44
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 11745
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2013-09-19, 22:35   

Dobra robota an start dzia艂u! :) Temacik przyklejam. A jak b臋dzie si臋 dobrze kr臋ci膰, to i przydziel臋 moderowanie tym dzia艂em. Coby 艂atwiej by艂o. ;)
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
Zaver 
Wytrenowany morderca

Pom贸g艂: 24 razy
Do艂膮czy艂: 14 Lip 2012
Posty: 1068
Wys艂any: 2013-09-19, 22:40   

a co, silniki nie nadaj膮 si臋 do modelowania (jak sam widzia艂e艣, model to nie tylko sam obrazek jak i r贸wnie偶 skrypt) a wi臋kszo艣膰 tych silnik贸w nadaje si臋
co do sketchupa - ja od niekt贸rych pocz膮tkuj膮cych u偶ytkownik贸w sketchupa nie s艂ysza艂em, 偶eby ten program by艂 dla nich prosty, bardziej przeznaczony jest dla ludzi umiej臋tnych (umiej膮cych pos艂ugiwa膰 si臋 w programach 3D)
lecz dla mnie np. by艂 ca艂kiem przyjemny, gdy chcia艂em stworzy膰 oraz wyeksportowa膰 model do Source, zabawa nim jest ca艂kiem niez艂a
_________________

 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2013-09-19, 22:44   

Nie zrozumia艂e艣. W tym temacie maj膮 by膰 programy i podobne rzeczy s艂u偶膮ce do robienia map. Nie silniki jakiekolwiek. Nawet je艣li "nadaj膮 si臋 do modelowania" to nie jest ich miejsce.
Ale nie wa偶ne. uwa偶am 偶e Lista Silnik贸w powinna i艣膰 do osobnego tematu, 偶eby przejrzy艣ciej by艂o. Bo kto b臋dzie szuka膰 silnika w Li艣cie Edytor贸w? :D
I nie chce nic m贸wi膰, ale Sketchup jest najprostszy. Kompletny noob zrobi w nim brusha. Ja nawet w Blenderze nie potrafi艂em jednego polygonu zrobi膰. xD A jestem lamerem w 3d totalnym, mowie wszystko na swoim do艣wiadczeniu.
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
Ostatnio zmieniony przez Ryuq 2013-09-19, 22:48, w ca艂o艣ci zmieniany 1 raz  
 
 
Zaver 
Wytrenowany morderca

Pom贸g艂: 24 razy
Do艂膮czy艂: 14 Lip 2012
Posty: 1068
Wys艂any: 2013-09-19, 22:49   

Blender Foundation
pisz jak uwa偶asz :P
_________________

 
 
Wy艣wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo偶esz pisa膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz g艂osowa膰 w ankietach
Nie mo偶esz za艂膮cza膰 plik贸w na tym forum
Mo偶esz 艣ci膮ga膰 za艂膮czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
艢mieszne obrazki