Strona G艂贸wna Postal Site

Postal Forum Strona G艂贸wna
Najwi臋ksze na 艣wiecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  U偶ytkownicyU偶ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Og艂oszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania si臋 na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat u偶yj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Nast臋pny temat
Przesuni臋ty przez: Ryuq
2014-08-02, 14:27
Kt贸ry silnik graficzny jest naj ??
Autor Wiadomo艣膰
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-07-09, 11:38   Kt贸ry silnik graficzny jest naj ??

Znamy UnrealEngine , CryEngine , Source , Unity i kilka innych.
Dlaczego firmy wydaj膮 w艂asne silniki graficzne zamiast ustanowi膰 jeden standard?
Dlaczego niekt贸re gry maj膮 pliki w jednej paczce (kt贸r膮 trzeba otworzy膰) np.
Postal2 - .utx .usx
Serious Sam2 - .gro
GTASA - .img

Czy ma to wp艂yw na wydajno艣膰 ??
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
Mike 
Chwast


Pom贸g艂: 5 razy
Do艂膮czy艂: 14 Wrz 2013
Posty: 1241
Ostrze偶e艅:
 70/3/4
Wys艂any: 2014-07-09, 12:02   

Mo偶e, 偶eby wszystkie gry nie by艂y monotonne, 偶eby sie r贸偶ni艂y. Na jednym silniku graficznym nie zrobisz wy艣cig贸wki, FPSa, strategii i platform贸wki :D . Ka偶dy silnik musi by膰 dostosowany do danego gatunku.
Innym powodem jest to, 偶e firmy wol膮 zrobi膰 w艂asny silnik przystosowany do ich pracy ni偶 przerabia膰 silnik innej firmy. Przyk艂adowo CD Projekt RED przy piewrwszym Wied藕minie pracowali na silniku Aurora od Bioware co ich ogranicza艂o i nie mogli zrobi膰 wszystkiego jak chcieli. Przy Zab贸jcach Kr贸l贸w REDzi opracowali w艂asny silnik i mogli zrobi膰 gre wed艂ug w艂asnych marze艅 :D .

Co do spakowanych plik贸w to wed艂ug mnie znaczenie mo偶e mie膰 to, 偶e po prostu pliki sie kompresuj膮 i nie zajmuj膮 tyle miejsca. Gra ma te偶 szybszy dost臋p do plik贸w-nie musi szuka膰 ich po r贸偶nych katalogach.
_________________

 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 50 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4324
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2014-07-09, 17:56   

BloodLogin93 napisa艂/a:
Znamy UnrealEngine , CryEngine , Source , Unity i kilka innych.

To nie s膮 silniki graficzne, tylko normalne "zwyk艂e" silniki.
Maj膮 one w sobie wszystko, silnik fizyki, silnik grafiki. Ty mo偶esz w nich tylko wszystko "poustawia膰", wed艂ug w艂asnego widzimisie.

Silnik graficzny, to np. taki Irrlicht. ;)

mika90 napisa艂/a:
Na jednym silniku graficznym nie zrobisz wy艣cig贸wki, FPSa, strategii i platform贸wki.

Na silniku graficznym, zrobisz wszystko co chcesz (o ile umiesz), i nie ma on nic do rzeczy jak膮 gr臋 robisz.

...
A na dw贸ch silnikach zrobi? :diabe艂:

mika90 napisa艂/a:
Ka偶dy silnik musi by膰 dostosowany do danego gatunku.

:ok:

....

Silniki:
-CryEngine
-Unity
-Unreal Engine
-Source
-Id Tech
-FrostBite
jeszcze chyba Dunia (Far Cry 2), ale nwm. .. poza tym to jeszcze pewnie masa innych.

Graficzne:
-Irrlicht
jeszcze chyba OGRE3D i inne..

Studia robi膮 w艂asne silniki, by lepiej wykorzysta膰 swoje pomys艂y, by lepiej wszystko zrobi膰 wed艂ug projektu, tak偶e by zmniejszy膰 koszty (i nie p艂aci膰 grubych $$$ za inne silniki), i 偶eby mie膰 si臋 czym chwali膰. :diabe艂:

A co do wydajno艣ci to chyba najbardziej chodzi o kompresj臋, tak jak mika m贸wi艂.
Ale to mo偶e kto艣 jeszcze potwierdzi to info. :p

Taki tam kr贸tki wyk艂ad. ._.
:D

A jeszcze do tematu. Kt贸ry jest naj?
To zale偶y. Jeden dostanie CryEngine 3 i zrobi grafik臋 jak z pierwszego doom'a a inny dostanie Unity i zrobi Crysisa 5. xd :D
_________________

 
 
Pangia 
V.I.P.


Pom贸g艂: 12 razy
Wiek: 23
Do艂膮czy艂: 20 Lip 2009
Posty: 2630
Wys艂any: 2014-07-09, 23:39   

Nie wiem w og贸le sk膮d taki temat na takim forum 鈥 takim, czyli raczej ma艂o profesjonalnym i programistycznym.
Co do tego kt贸ry jest najlepszy 鈥 to zale偶y co si臋 robi. Taki Source do Postala 2 by艂by wprost idealny (chocia偶 Akella udowodni艂a, 偶e jak zabiera si臋 za niego banda idiot贸w, to nawet gr臋 na 10-letnim silniku, na kt贸rym dzieci umiej膮 tworzy膰 mody potrafi膮 spieprzy膰), ale XRay ju偶 niekoniecznie 鈥 P2 jest zbyt prost膮 gr膮 i ze zbyt ma艂ymi mo偶liwo艣ciami, 偶eby by艂 sens si臋 pcha膰 w niego (zw艂aszcza, 偶e nie grzeszy stabilno艣ci膮), a poza tym 偶eby chocia偶by zmieni膰 cokolwiek na mapie w Stalkerze trzeba rozpakowywa膰 plik ze spawnem, a do tego potrzebny jest osobny unpacker, SDK, dodatkowe programy鈥 A w P2 macie PostEDa.
 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2014-08-01, 19:24   

Odkopi臋 z leksza
Cytat:
Mo偶e, 偶eby wszystkie gry nie by艂y monotonne, 偶eby sie r贸偶ni艂y. Na jednym silniku graficznym nie zrobisz wy艣cig贸wki, FPSa, strategii i platform贸wki :D

Silnik z Battlefielda. Frosbite 2 bodaj偶e, zosta艂 u偶yty w NFS:Undercover nowym chyba. Ju偶 jest/Dopiero b臋dzie/Sa trailery Command & Conquer na Frosbite 2, znanego RTSa.

Cytat:
Ka偶dy silnik musi by膰 dostosowany do danego gatunku.

Brednie :D To samo z IDTechem, na nim zrobiono QRally, Strzelanki normalne, chyba dwa RTSy i platworm贸wk臋 bezpo艣rednio na bebechach Quake 1.
Identycznie spadkobierca IDTecha (niestety z innej firmy) silnik Source i GoldSrc ma to samo na koncie.
Chyba 偶e zrobisz upo艣ledzony engine bez podstawowych funkcji i pe艂no forsowanych akcji typu 偶e posta膰 musi chodzi膰 z buta itp. Jak mo偶na dowolnie przerabia膰 playera - mo偶na praktycznie wszystko.


Cytat:
Studia robi膮 w艂asne silniki, by lepiej wykorzysta膰 swoje pomys艂y, by lepiej wszystko zrobi膰 wed艂ug projektu, tak偶e by zmniejszy膰 koszty (i nie p艂aci膰 grubych $$$ za inne silniki)

Zrobi膰 w艂asny jest cz臋艣ciej dro偶ej w艂a艣nie :P

Cytat:
Co do spakowanych plik贸w to wed艂ug mnie znaczenie mo偶e mie膰 to, 偶e po prostu pliki sie kompresuj膮 i nie zajmuj膮 tyle miejsca. Gra ma te偶 szybszy dost臋p do plik贸w-nie musi szuka膰 ich po r贸偶nych katalogach.


To po prostu system w jakim zosta艂a zapakowana "grupa" plik贸w 偶eby nie pierniczy膰 si臋 z pojedy艅czymi plikami, dodatkowo zmniejszaj膮c rozmiar ca艂ej paczki. Na przyk艂ad w Doomach i w Q4 odpowiednikiem takiego .umod jest .pak1 kt贸ry jest tak naprawd臋 zwyk艂ym Zipem.
Cytat:
Czy ma to wp艂yw na wydajno艣膰 ??

Zale偶y jak silnik odczytuje. Jedne musz膮 sobie "wyci膮gn膮膰" (jak w Zipie) pliki na zewn膮trz przed odpaleniem (co czu膰 przy 艂adowaniu) a z kolei taki .img pono膰 otwiera zawarto艣膰 w formie takiej tablicy tekstowej, i zczytuje tylko to co w danej chwili mu potrzebne. Co kto lubi.
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-01, 22:20   

To jak by chodzi艂o P2 na tylko jednej paczcie z ka偶dego rozszerzenia ??
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
Mike 
Chwast


Pom贸g艂: 5 razy
Do艂膮czy艂: 14 Wrz 2013
Posty: 1241
Ostrze偶e艅:
 70/3/4
Wys艂any: 2014-08-01, 22:27   

Normalnie, zwyczajnie. Tak samo jak odzielnie :D . Tyle, 偶e musia艂by艣 zmieni膰 艣cie偶ki do paczek.
_________________

 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 10:51   

Chodzi czy nie bd zamula膰 wi臋ksze wymagania ???
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 14:19   

Chodzi艂o by tak samo. Paczki s膮 jedynie dla wygody w Unrealu chyba.
Bo katalogowanie czego艣 takiego jest wygodniejsze.
Bo w Ini mo偶esz wpisa膰 przyk艂adowo

NazwaPaczki.Model.Model1 i ta paczka powinna znajdywa膰 si臋 w jednym folderze co nie robi syfu i nie zasypuje cie przy okazji co chwile w plikach konfiguracyjnych linijkami
C://Program Files/PostalX/PostalAWP/Models/Kutapokalipsa/Model1.rozszerzenie

Wygoda, wygoda. Sam bym z ch臋ci膮 w swoim silniku (kt贸rego nigdy nie napisze) zrobi艂 tego typu rozwi膮zanie. No mo偶e ewentualnie skanowanie ca艂ego folderu z gr膮 偶eby paczki mog艂y sobie le偶e膰 nawet w podfolderach /chu/du/kamienie :D

A co do pytania o wydajno艣膰 to kompletnie bez r贸znicy. R贸偶nica b臋dzie jedynie w wielko艣ci takiego moda (bo paczki jednak kompresuj膮 sie itp) ale odczuwalne nic nie b臋dzie.

Edit: @up to teoria z tymi paczkami. Opieram sie na za艣niedzia艂ej dosy膰 wiedzy ju偶. Mam nowy PC to mog臋 si臋 bawi膰 na nowo ale nie dam sobie uci膮膰 nic za te paczki :D

W GDE (projekt z DevZone) mog臋 korzysta膰 z paczek w艂a艣nie, ale jako艣 wszystko pakowa艂em, rozpakowywa艂em i r贸偶nicy nie widzia艂em w osi膮gach. No mo偶e 艂adowanie by艂o d艂u偶sze odrobine przy paczkach.

Edit2: Pozwol臋 sobie przerzuci膰 temat do DevZone bo tam jego miejsce by膰 powinno :D
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
Ostatnio zmieniony przez Ryuq 2014-08-02, 14:26, w ca艂o艣ci zmieniany 2 razy  
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 18:15   

Co by艣cie powiedzieli gdybym toja spr贸bowa艂 to wszystko spakowa膰 ??
Byli by ch臋tni ??Musia艂bym tylko za艂o偶y膰 Chomika
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 50 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4324
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2014-08-02, 18:20   

A tak si臋 zapytam. Po co?
_________________

 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 19:27   

Optymalizacja kodu tak to si臋 nazywa fachowo.
Gdy zak艂ada艂em ten temat my艣la艂em o GTASA plik IMG a w nim wszystkie tekstury.

Po pierwsze pomys艂 si臋 liczy , b臋dzie Fix :) i 艂atwiej b臋dzie znale藕膰 sk艂adniki dodanych mod贸w mapek.
Po drugie si臋 przekonam czy P2 przy艣pieszy czy zamuli.
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
Rycho3D 
Master Modder
嗉 路炭炭墓摊炭炭路炭 炭 嗉



Pom贸g艂: 82 razy
Wiek: 38
Do艂膮czy艂: 24 Kwi 2011
Posty: 5721
Sk膮d: SinCity
Wys艂any: 2014-08-02, 22:24   

Nic si臋 nie zmieni, opr贸cz twojej miny.
_________________
|Persja STP|AOH|Traffic|P2Tropik|Eliminator|Kropek|M4A1|UfoPorno|
 
 
 
Mike 
Chwast


Pom贸g艂: 5 razy
Do艂膮czy艂: 14 Wrz 2013
Posty: 1241
Ostrze偶e艅:
 70/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 22:31   

Rycho3D napisa艂/a:
Nic si臋 nie zmieni, opr贸cz twojej miny.

"Bo my艣la艂em, 偶e zwi臋kszy FPSy" :D
Tak serio to nic nie da, narobisz sie tylko.
Rebuild .img w San Andreas to ca艂kiem co innego. Tam po prostu zwalnia si臋 cache i silnik szybciej trybi. Po偶yteczne to jest je艣li instalujesz duuu偶o mod贸w鈥le nie tak :D
Nic nie bronie Ci. Zrobisz jak uwa偶asz, Blood.
_________________

 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 22:32   

侃(汀喙徧∴箯)鄱
Kiedy艣 na pewno spr贸buje po艂膮czy膰
nie m贸w 偶e taki burdel w ED tobie nie przeszkadza艂
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
Wy艣wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo偶esz pisa膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz g艂osowa膰 w ankietach
Nie mo偶esz za艂膮cza膰 plik贸w na tym forum
Mo偶esz 艣ci膮ga膰 za艂膮czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
艢mieszne obrazki