Strona G艂贸wna Postal Site

Postal Forum Strona G艂贸wna
Najwi臋ksze na 艣wiecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  U偶ytkownicyU偶ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Og艂oszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania si臋 na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat u偶yj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Nast臋pny temat
Przesuni臋ty przez: Ryuq
2014-08-02, 14:27
Kt贸ry silnik graficzny jest naj ??
Autor Wiadomo艣膰
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 22:47   

Cytat:
Optymalizacja kodu tak to si臋 nazywa fachowo.

Jakby艣 zrobi艂 optymalizacje w Postalu to bym ci skrzynke piwa da艂. To co planujesz b臋dzie jedynie zawracaniem sobie niepotrzebnym g艂owy. I z "optymalizacj膮 kodu" nie ma nic wsp贸lnego :P
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4611
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2014-08-02, 22:56   

"optymalizacj膮 kodu" polega na tym, na co samo s艂owo wskazuje. :p
to 偶e si臋 narobisz i wszystko dasz do jednej paczki 偶adnej optymalizacji nie da.

Poza tym zastanawia艂e艣 si臋 ile to jest roboty? :D
By膰 musia艂 niemal wszystkie skrypty przerobi膰, by wskaza膰 艣cie偶ki do nowej paczki.

Powodzenia. ;)

(Taka tam rozkmina: :D .. Jak masz zainstalowan膮 "normaln膮" wersj臋 gry, to 艣ci膮gnij moda od Blooda, kt贸ry daje wszystko do jednej paczki, kt贸ry zajmuje tylko samo co normalna gra. :605: )
_________________

 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pom贸g艂: 17 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 03 Pa藕 2010
Posty: 1040
Sk膮d: Galicja
Ostrze偶e艅:
 4/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 22:58   

Cytat:
kt贸ry zajmuje tylko samo co normalna gra.

Wi臋cej. B臋dzie du偶o wi臋cej wa偶y膰 co艣 mi si臋 wydaje.

Plus w sumie nie wolno chyba tego robi膰, bo piraci膰 b臋dzie mo偶na xD Ale tu nic nie pisz臋 bo sie nie znam.
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-02, 23:06   

Cytat:
Poza tym zastanawia艂e艣 si臋 ile to jest roboty? :D
By膰 musia艂 niemal wszystkie skrypty przerobi膰, by wskaza膰 艣cie偶ki do nowej paczki.

Podstawa
Dobra jeszcze wr贸cimy do tego tematu
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
MaKiPL 
Modder



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 27 Sie 2009
Posty: 722
Sk膮d: Polska
Wys艂any: 2014-08-18, 10:12   

Po to s膮 oddzielne paczki, poniewa偶 silnik musi za艂adowa膰 dan膮 paczk臋 aby odczyta膰 z niej zasoby. Ba pewno nie zwi臋kszysz dzi臋ki temu FPS-贸w, a praca z tymi paczkami b臋dzie strzeleniem sobie w stop臋. Jako developer aby uzyska膰 dost臋p do danego oobiektu musisz wczyta膰 ca艂膮 paczk臋. Dodatkowo jak paczka przekroczy 300MB to jej odczyt b臋dzie niemo偶liwy, to jest z g贸ry ustalony limit. Oczywi艣cie 300MB w przypadku UE3, a UE2 mo偶e mie膰 jeszcze mniejszy limit.
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2014-08-19, 02:29   

Mniejsz膮 paczk臋 sam OS (Windows czy Linux) szybciej za艂aduje ni偶 wi臋ksz膮. Pliki na dyskach si臋 fragmentuj膮. 艁atwiej znale藕膰 wszystkie klastry ma艂ej paczki i po艂膮czy膰 je w ca艂o艣膰, ni偶 du偶ej paczki. My艣l na poziomie systemu plik贸w komputera. Zauwa偶 na przyk艂adzie tekstur, jak s膮 one ponazywane i podzielone. Zo_AsylumTex.utx, Zo_Greenbelt.utx, Zo_Napalm.utx - po co to? Dla danej mapy przeznaczona jest dana paczka, ma艂a paczka. Gra zajmuje si臋 "wyj臋ciem" potrzebnych jej danych z ma艂ej paczki, za艣 w twojej propozycji musia艂aby rozpakowa膰 ca艂e setki MB jednego rodzaju paczki.

Mo偶esz tak sobie zrobi膰. Tylko uruchamiaj膮c gr臋 popatrz na diod臋 twardego dysku, ws艂uchaj si臋 w jego prac臋. Lepiej to b臋dzie tylko wygl膮da艂o w folderze.

A w艂a艣ciwie jaki burdel w plikach? Co ty pleciesz? 呕eby tylko by膰 pro?


Data.idf, Menu.idf, Sounds.idf, Styles.idf, Vehicles.idf oraz po jednej mapie i aucie czyli 7 plik贸w plus 5 DLL i jedno EXE. Razem 28,4 MB, plus 3-4 ma艂e pliczki konfiguracji. I mo偶na gra膰. Wszystko popakowane w ma艂e paczki podczas gry rozwija si臋 w bardzo grywaln膮 1nsane. Postala tak nie zrobisz.
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-19, 08:14   

Burdel raczej chodzi艂o mi o ED jedna bro艅 to jedna paczka (PostalX) i ju偶 d艂ugo sie 艂aduje

A w GTASA jedna paczka IMG natomiast w Lara Croft Tomb Rider Anivesary spakowali to do plik贸w z rozszerzeniem 001 002 003 ka偶dy po ponad 1GB i wszystko dynamiczne szybkie ... w legendarnym Tonym Hawku AW jest mn贸stwo ma艂ych paczek.


Jak by艂o z ilo艣ci膮 plik贸w w P3 ?
Mo偶e czas zmieni膰 silnik?
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
MaKiPL 
Modder



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 27 Sie 2009
Posty: 722
Sk膮d: Polska
Wys艂any: 2014-08-19, 11:38   

Okej, to zmie艅 silnik...
Jeden du偶y plik, bo ca艂o艣膰 dzia艂a艂a na zasadzie katalogu typu ZIP, GZIP itp. W przypadku UE2 narzucona jest kompresja i kodowanie paczki, aby przyk艂adowo taki MaKiPL, nie klikn膮艂 na dan膮 paczk臋 i nie skopiowa艂 sobie modelu z jakiej艣 gry.
Pisa艂em do Vince'a i Jona z RWSu, aby np. zaktualizowali Warfare do najnowszego releasu z UE2, ten posiada艂 bump map, spec itd, ale bali si臋, 偶e Epic im za to zechce obci膮偶y膰 dodatkowymi pieni臋dzmi. Epic za艣 nie chcia艂 mi udzieli膰 takiej informacji, bo nie jestem jednym z licensee. Jon napisa艂, 偶e nie s膮 zbytnio ch臋tni bawi膰 si臋 w takie upgrady.
Warfare build to wczesny build silnika. Identyczny Warfare wyciek艂 na ThePiratebay dla UE3.
Blood, wypakuj tak膮 jedn膮 du偶膮 paczk臋 i sprawd藕, jaki wtedy b臋dziesz mia艂 burdel.

Edit2> SilentHill: Downpour exclusive na konsole PS3 i X'a ma w sobie wi臋cej ni偶 1000+ paczek. Dzia艂a wszystko krystalicznie. Przynajmniej na PS3.
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2014-08-19, 15:51   

BloodLogin93, jak my艣lisz, co jest najbardziej wydajne? Tak po kolei, m?

1. Je艣li masz ma艂e paczki i ka偶d膮 niemal gra zawsze otwiera i z ka偶dej pewn膮 tylko cz臋艣膰 pobiera - dysk pracuje i szuka ka偶dej paczki, sektor po sektorze, to trwa.
2. Je艣li masz ma艂e paczki i tylko kilka specjalnie przygotowanych dla aktualnego poziomu si臋 otwiera, a reszta jest nietkni臋ta.
3. Je艣li masz jedn膮 du偶膮 paczk臋 z zawarto艣ci膮 nieskompresowan膮 i gra za ka偶dym razem si臋ga po t膮 paczk臋, dysk pracuje, gra wybiera z paczki potrzebn膮 jej zawarto艣膰.
4. Je艣li masz jedn膮 du偶膮 paczk臋 z zawarto艣ci膮 skompresowan膮, a dodatkowo zakodowan膮, gra wszystko musi rozpakowa膰, odkodowa膰, dysk zaj臋ty, procesor zaj臋ty, pami臋膰 zaj臋ta...
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
MaKiPL 
Modder



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 27 Sie 2009
Posty: 722
Sk膮d: Polska
Wys艂any: 2014-08-19, 16:52   

呕eby by艂o 艣mieszniej, to UnrealEngine4 nie ma paczek. Ka偶da tekstura, materia艂, model, instrukcja to osobny plik .uasset.

Podczas pakowania buildu, s膮 te pliki kompresowane w艂asnym kodem (przez co np. UModel cz臋sto musi by膰 aktualizowany, aby m贸c czyta膰 pliki r贸偶nych wersji silnika), i powstaj膮 Twoje ukochane paczki po 1GB. Po co? 呕eby utrudni膰 偶ycie ripperom, aby instalacja i kopiowanie by艂y szybsze, ale nie podnosi to wydajno艣ci. Gra si臋 b臋dzie d艂u偶ej wczytywa膰 od tej z rozbitymi danymi. Tiq bardzo fajnie to wyja艣ni艂.
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-21, 22:00   

Przypomia艂o mi sie 偶e mam na dysku gre American Lowrider od Play Games.
By艂o to demo ale pl i potrafi艂o wci膮gn膮膰 na d艂u偶sza chwile a cel banalny kupujesz bryke tunningujesz robisz zak艂ady i 艣cigasz sie.
Patrz膮c w opcje mo偶liwo艣膰 ustawienie filtrowanie anizotopowe , wyg艂adzenia AA x2 x4 x8 ...x24 i rozdzielczo艣膰 cieni max 1280 .
Gra u偶ywa pierwszego typu - same lu藕ne pliki DDS i gra dzia艂a 艂aduje si臋 szybko.
I po co tak dok艂adnie rozpisywane opcje?
Kt贸remu to p贸jdzie na ultra wymaganiach ?
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
MaKiPL 
Modder



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 27 Sie 2009
Posty: 722
Sk膮d: Polska
Wys艂any: 2014-08-21, 23:09   

Nie no nie mog臋. Ten cz艂owiek mnie rozbraja. Co ma jako艣膰 renderowania do inicjalizacji zasob贸w? Jak tak bardzo chcesz, to spakuj ju偶 wszystko do jednego pliku. Zrobi臋 Ci za to wianek z przydro偶nych kwat贸w.
 
 
BloodLogin 
Chwast
Bannowany Modder :/



Pom贸g艂: 6 razy
Wiek: 25
Do艂膮czy艂: 09 Gru 2013
Posty: 1983
Sk膮d: Rzadkochowa ?
Ostrze偶e艅:
 55/3/4
Wys艂any: 2014-08-22, 09:59   

Hehe tylko postawi艂em pytanie dlaczego rozpisane tak zamiast suwaka jak w innych grach.

Edit.Mo偶na zamkn膮膰
_________________
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi l偶ej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
 
 
ALCRD 
Agressive Vampire



Wiek: 30
Do艂膮czy艂: 18 Wrz 2007
Posty: 886
Sk膮d: Coldharbour
Wys艂any: 2014-09-17, 18:56   

mika90 napisa艂/a:
Na jednym silniku graficznym nie zrobisz wy艣cig贸wki, FPSa, strategii i platform贸wki :D .


Chyba 偶e na Source.. na source sie prawie wszystko da zrobi膰. Czego to ja nie widzia艂em na tym silniku dzia艂aj膮ce gry strategiczne pewnie , wy艣cigi ? no jasne , platform贸wki ? pro艣cizna. Co prawda mody ale w pe艂ni funkcjonalne.
 
 
Pangia 
V.I.P.


Pom贸g艂: 12 razy
Wiek: 23
Do艂膮czy艂: 20 Lip 2009
Posty: 2630
Wys艂any: 2014-09-17, 19:33   

Do pierwszego Half-Life'a te偶 jest mod na 艣ciga艂ki (Half-Life Rally) i mod na granie w pi艂k臋 no偶n膮 (nie pami臋tam jednak jego nazwy). No i typowa strzelanka 鈥 Counter-Strike. Ale jakby nie patrz膮c to Source wywodzi si臋 w艂a艣nie z GoldSrc, wi臋c troch臋 powtarzam po Alu ;)
 
 
Wy艣wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo偶esz pisa膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz g艂osowa膰 w ankietach
Nie mo偶esz za艂膮cza膰 plik贸w na tym forum
Mo偶esz 艣ci膮ga膰 za艂膮czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
艢mieszne obrazki