Strona Główna Postal Site

Postal Forum Strona Główna
Największe na świecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Ogłoszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania się na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat użyj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Następny temat
Jeden model kilka siatek?
Autor Wiadomość
Ryuq 
V.I.P.



Pomógł: 17 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 1040
Skąd: Galicja
Ostrzeżeń:
 4/3/4
Wysłany: 2013-09-26, 21:28   Jeden model kilka siatek?

Witam. Otóż zastanawiam się jak użyć kilku siatek w modelu, tak żebym na przykład miał auto i osobno drzwi, spoiler, każde koło itp. Ale żeby nadal model był "jednym" plikiem, ze szkieletem itp. Ale niezbyt wiem jak to zrobić, ale wiem że się da.
w Ogre3d format modeli to .mesh i .skeleton i nie wiem, jak mogę uzyskać coś takiego w nim? W Soldier of Fortune bodajże był podobny system właśnie, pozwalający na niezłą masakrę postaci.
Jest jakiś zdolny modelarz chętny do podpowiedzenia jak to uzyskać? Dysponuje jedynie blenderem. Jakiś tutorial może w necie? Bardzo ważne.

W google sketchup jest coś takiego że mogę "grupować" różne fragmenty. Na przykład zaznaczę rękę -> ppm -> Make Group -> i jest zrobiona grupa. Ale po eksporcie nie wiem czy to będzie to czego ja oczekuje. Raczej nie. Jakieś pomysły?
Głównie chodzi mi o takie coś, żebym mógł potem w grze zrobić że po strzale w drzwi, one się wginają. Ale żebym nie musiał sie pierdzielić z 20 modelami, łączeniem ich, synchronizacją itp. Wiem że można to inaczej zrobić, i coś musi być w tych meshach czy Submeshach. Ale nie do końca rozumiem. W sumie, w ogóle nie rozumiem xD
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
Zaver 
Wytrenowany morderca

Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 1111
Wysłany: 2013-09-26, 21:45   

dodaj na każdą część mesha inny materiał - i to jest właśnie "grupowanie"
_________________

 
 
Rycho3D 
Master Modder
༼ ·̿̿Ĺ̯̿̿·̿ ̿ ༽



Pomógł: 90 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 5862
Skąd: SinCity
Wysłany: 2013-09-26, 21:50   

W 3DMax-ie można połączyć modele szkieletem. Odpada kość, a z nią element.
Można wyeksportować jako .dae i przekonwertować do .mesh
Na ChromeEngine działało, ale po konwercie na .mesh traciłem uvw.
Nie bawiłem się w Ogre3d i nie wiem co się tam da zrobić.
_________________
|Persja STP|AOH|Traffic|P2Tropik|Eliminator|Kropek|M4A1|UfoPorno|
 
 
 
Ryuq 
V.I.P.



Pomógł: 17 razy
Wiek: 21
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 1040
Skąd: Galicja
Ostrzeżeń:
 4/3/4
Wysłany: 2013-09-26, 22:55   

Dobra, tylko czy podmieniajac po prostu material będę mógł zrobić coś takiego:
http://whatculture.com/wp...oul-346x300.jpg
Bo to jest mniej więcej to co chcę uzyskać, tylko nie wiem jak się za to zabrać.
Wiem że Ogre3d wspiera te swoje .mesh .skeleton i są konwertery niby. Ale do tego jakoś dojde, tylko jak zrobić żeby przy różnych materialach mógł na przykład po prostu urwać pół ramienia jak w SoF ?
_________________
I'm Moonman, representing white power.
I stack bodies higher than Trump Tower.
Control the memes, control the planet.
Fascism is back and the Left can't stand it.
 
 
Zaver 
Wytrenowany morderca

Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 1111
Wysłany: 2013-09-26, 23:56   

Dużo jest sposobów na zrobienie takiego czegoś, jak było w SoF np. sposób z P2: AW
najlepszym sposobem jest mój niedoszły sposób do P2: UDK rozczłonkowywania postaci (usprawniony tutaj pod materiały) - dana część mesha zaznaczona materiałem znika,
a mesh z tą samą pojedynczą nogą (model nogi w innym meshu) pojawia się i odpada jako ucięta
a kości z właśnie kawałkiem mesha odpadają od postaci (lecz kości muszą być odpowiednio przypisane)
_________________

 
 
Lothar 
V.I.P.
Spanish Inqiusition



Pomógł: 19 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1808
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-27, 04:13   

Jak na moje ZigHor przytoczył chyba najszybsze i najłatwiejsze rozwiązanie, zwłaszcza, że Ogre3D pozwala w bardzo prosty sposób usuwać/odmontowywać kości. Jeśli jesteś bardzo ambitny, możesz kombinować z softbodies, żeby osiągnąć taki efekt:

8-)
_________________

Gry, recenzje, zapowiedzi, kody, poradniki, fora Skyrim
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
Śmieszne obrazki