Strona G艂贸wna Postal Site

Postal Forum Strona G艂贸wna
Najwi臋ksze na 艣wiecie forum o grach z serii Postal. U nas zawsze jest krwawo!

 SzukajSzukaj  U偶ytkownicyU偶ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
   
 Og艂oszenie 
Zapraszamy wszystkich nowych do udzielania si臋 na naszym forum i do przeczytania Regulaminu.
Zanim napiszesz nowy temat u偶yj opcji szukaj!

Poprzedni temat «» Nast臋pny temat
Skalowanie tekstury na StaticMeshu
Autor Wiadomo艣膰
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-02, 21:46   Skalowanie tekstury na StaticMeshu

Da si臋 skalowa膰 tekstur臋 na StaticMeshu bezpo艣rednio? Wie kto艣 jak?
Na BSP to dzia艂a normalnie ale na SM nie.
_________________

 
 
Rycho3D 
Master Modder
嗉 路炭炭墓摊炭炭路炭 炭 嗉



Pom贸g艂: 90 razy
Wiek: 38
Do艂膮czy艂: 24 Kwi 2011
Posty: 5868
Sk膮d: SinCity
Wys艂any: 2018-01-02, 21:50   

Mo偶na utworzy膰 "texScaler" tam wpisa膰 rozmiar. B臋dzie zeskalowana na wszystkim na co narzucisz.
_________________
|Persja STP|AOH|Traffic|P2Tropik|Eliminator|Kropek|M4A1|UfoPorno|
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-02, 21:56   

Dobrze wiedzie膰. Jednak ja chc臋 zeskalowa膰 oryginaln膮 tekstur臋. M贸g艂bym j膮 sklonowa膰 do nowej paczki, ale to troch臋 mi nie na r臋k臋. ;) Nie da rady inaczej?

ScianaVSbsp.jpg
Plik 艣ci膮gni臋to 671 raz(y) 502.44 KB

_________________

 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2018-01-03, 01:19   

Skoro to mur, to po przeskalowaniu b臋dziesz pewno musia艂 j膮 ustawi膰, przesun膮膰. Cho膰 gdyby da艂o si臋 skalowa膰 i zmieni膰/na艂o偶y膰 BSP bezpo艣rednio, to by艂oby pi臋knie.

Ale skoro to mur, to staticmesh jest prosty. Czy nie lepiej u偶y膰 opcji z menu: "Convert to... -> Brush", potem edytowa膰 na brushu, jak si臋 tylko chce, a na ko艅cu "Convert to... -> StaticMesh"? Prosta figura, to ci wiele wierzcho艂k贸w nie doda nowych. A masz dok艂adnie co chcesz. I w samym PostEd wszystko.


No bo, chyba nie chcesz... Przeskalowa膰 tekstury, aby na艂o偶y膰 j膮 na StaticMesh i tak uzyska膰 mniejsze kafelki. Mapping tekstury na obiekcie pozostaje ten sam, bez wzgl臋du na skal臋 tekstury.
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-03, 02:25   

Na razie robi臋 to tak:
Przymierzam czerwonym brushem do 艣ciany, 偶eby dobra膰 rozmiar. Potem robi臋 non-solid brusha, ustawiam narz臋dziem skalowanie na tym brushu, klikam Convert to Static Mesh. Potem jak go stawiam to w艂a艣nie tekstura jest za bardzo rozci膮gni臋ta, a musi by膰 identyczna co ta na BSP 艣ciany, z kt贸rej bra艂em rozmiar dla Static Meshu. Co艣 jakby艣 chcia艂 podmieni膰 kawa艂ek 艣ciany z BSP na StaticMesha.
_________________

 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2018-01-03, 03:13   

seebeek17 napisa艂/a:
Przymierzam czerwonym brushem do 艣ciany, 偶eby dobra膰 rozmiar. Potem robi臋 non-solid brusha, ustawiam narz臋dziem skalowanie na tym brushu, klikam Convert to Static Mesh. Potem jak go stawiam to w艂a艣nie tekstura jest za bardzo rozci膮gni臋ta, a musi by膰 identyczna co ta na BSP 艣ciany, z kt贸rej bra艂em rozmiar dla Static Meshu. Co艣 jakby艣 chcia艂 podmieni膰 kawa艂ek 艣ciany z BSP na StaticMesha.
Oj, chyba sobie komplikujesz. Chcesz mie膰 innego rozmiaru cegie艂ki i skalujesz (wtedy) tekstur臋 albo (teraz) staticmesha. Ani to, ani to! Skaluj mapowanie tekstury na tym obiekcie. W og贸le nie tykaj skalowania modelu.

Albo po prostu, przykladaj膮c ActiveBrusha do modelu zbuduj ten model z samych brushy. Od zera. Wielokrotnie tak robi艂em. Mo偶e ta 艣ciana nie musi by膰 staticmeshem...
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-03, 03:29   

Tiquill napisa艂/a:
Chcesz mie膰 innego rozmiaru cegie艂ki i skalujesz (wtedy) tekstur臋

Tak robi艂em, i wielko艣膰 "cegie艂ek" si臋 nie zapisa艂a do StaticMesha, i po pobraniu wymiar贸w ActiveBrushem, zbudowaniu non-solid brusha i przekonvertowaniu tego na SM.... potem postawieniu tego SM obok 艣ciany, nadal tekstura na SM jest rozci膮gni臋ta, mimo 偶e j膮 skalowa艂em na zbudowanym non-solid brushu. :drapanie: Albo to nie dzia艂a, albo co艣 藕le robi臋, hmm....
Tiquill napisa艂/a:
Mo偶e ta 艣ciana nie musi by膰 staticmeshem...

Mo偶e po prostu rozwin臋 temat tutaj, mo偶e i doradzisz inn膮 opcj臋 i niepotrzebnie si臋 z tym m臋cz臋.

Od dawna chcia艂em zrobi膰 pe艂n膮 destrukcj臋 otoczenia w Paradise (oczywi艣cie opr贸cz terenu).
Pomys艂贸w mia艂em kilka ale postanowi艂em zrobi膰 to na KarmaActorach, kt贸re si臋 dziel膮. Znaczy na pocz膮tek chc臋 zrobi膰 kilka 艣cian z r贸偶nym poziomem rozwalenia i 偶eby 艂adowa艂 si臋 real-time w艂a艣ciwy model, jak np. strzelimy w lewy r贸g z bazooki, to 艂aduje si臋 model z rozwalonym lewym rogiem. A tu tylko albo SkeletalMesha mo偶na da膰, albo StaticMesha. Ciekawe czy by to w miar臋 wysz艂o. :D
Ca艂a paczka z podzielonymi StaticMeshami by wa偶y艂a z max 10MB wi臋c spoko. Tak porobi膰 sufity i inne 艣ciany r贸偶ne i powinno wyj艣膰 spoko. Jak my艣lisz?

Silnik Psotala jest z g贸ry ograniczony w kwestii rozwalania BSP, to musia艂bym to zrobi膰 jako艣 "na oko艂o". ;d
_________________

 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2018-01-04, 00:40   

seebeek17 napisa艂/a:
Tak robi艂em, i wielko艣膰 "cegie艂ek" si臋 nie zapisa艂a do StaticMesha, i po pobraniu wymiar贸w ActiveBrushem, zbudowaniu non-solid brusha i przekonvertowaniu tego na SM.... potem postawieniu tego SM obok 艣ciany, nadal tekstura na SM jest rozci膮gni臋ta, mimo 偶e j膮 skalowa艂em na zbudowanym non-solid brushu. :drapanie: Albo to nie dzia艂a, albo co艣 藕le robi臋, hmm....
Daj mi t膮 map臋, zrobi臋 na przyk艂adzie i ci pode艣l臋. Albo, nie wiem, jaki艣 TeamViewer, Pulpit zdalny i razem to zrobimy.

seebeek17 napisa艂/a:
Od dawna chcia艂em zrobi膰 pe艂n膮 destrukcj臋 otoczenia w Paradise (oczywi艣cie opr贸cz terenu).
Pomys艂贸w mia艂em kilka ale postanowi艂em zrobi膰 to na KarmaActorach, kt贸re si臋 dziel膮. Znaczy na pocz膮tek chc臋 zrobi膰 kilka 艣cian z r贸偶nym poziomem rozwalenia i 偶eby 艂adowa艂 si臋 real-time w艂a艣ciwy model, jak np. strzelimy w lewy r贸g z bazooki, to 艂aduje si臋 model z rozwalonym lewym rogiem. A tu tylko albo SkeletalMesha mo偶na da膰, albo StaticMesha. Ciekawe czy by to w miar臋 wysz艂o. :D
Ca艂a paczka z podzielonymi StaticMeshami by wa偶y艂a z max 10MB wi臋c spoko. Tak porobi膰 sufity i inne 艣ciany r贸偶ne i powinno wyj艣膰 spoko. Jak my艣lisz?

Silnik Psotala jest z g贸ry ograniczony w kwestii rozwalania BSP, to musia艂bym to zrobi膰 jako艣 "na oko艂o". ;d
Rozumiem, 偶e chcesz si臋 ujeba膰, tak? :D Je艣li ca艂e Paradise tak chcesz zmieni膰. Map臋 w formie eksperymentu - to tak, czemu nie. Podmienianie w locie na coraz bardziej uszkadzane cz臋艣ci dom贸w dobry - pomys艂 dobry, ale do czasu, a偶 tych dom贸w i cz臋艣ci zbierze si臋 wi臋cej. Ja bym po prostu zbudowa艂 dom z kawa艂k贸w, nier贸wnych, z tekstur膮 tynku na p臋kni臋ciach itp. Kawa艂kom ustawi艂 odpowiednie parametry karma. Z艂o偶y艂 te kawa艂ki w dom, a potem podda艂 dom w grze zniszczeniu. Znaczy: by to nie by艂o tak, 偶e walniesz w jeden r贸g domu, a polec膮 kawa艂ki z po艂owy domu. Ale znowu za du偶o lataj膮cych wok贸艂 obiekt贸w karma - to nie by艂oby zdrowe dla gry. Trzeba, by po eksplozji, odrzuceniu i opadni臋ciu, utraci艂y swoje w艂asno艣ci karma i sta艂y si臋 zwyk艂ym staticmeshem.
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2018-01-04, 12:36   

Otrzyma艂em t膮 map臋 od ciebie i zrobi艂em tutoriala, kt贸rego daj臋 w za艂膮czniku. Powinien ci pom贸c. Nie wiem jak ty to robisz, ale mnie takie konwersje zawsze wychodz膮 poprawnie. B艂膮d, jaki pope艂nia膰 mo偶esz, to... Mo偶e zamiast obrobionego Brusha konwertowa艂e艣 czerwonego Active. xD No i nie wiem, po co grzebiesz si臋 z Non-Solid Brushem, starczy zwyk艂y Add.

Skalowanie_Textury_na_StaticMeshu_Tutorial.7z
Pobierz Plik 艣ci膮gni臋to 26 raz(y) 7.32 MB

_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-04, 18:08   

Ty, no ja w艂a艣nie konwertowa艂em ActiveBrusha a nie to co si臋 zbudowa艂o.

Cytat:
14. jak mu przywr贸cisz skal臋 domy艣ln膮 do 1 - to tekstura na modelu si臋... No nie tak si臋 to robi. xD Dzi臋kuj臋 za uwag臋. Tiquill

xD
_________________

 
 
Tiquill 
Senior Admin
Krawiec 呕y艂



Pom贸g艂: 57 razy
Wiek: 45
Do艂膮czy艂: 25 Sty 2007
Posty: 12109
Sk膮d: z naprzeciwka
Wys艂any: 2018-01-04, 20:18   

seebeek17 napisa艂/a:
Ty, no ja w艂a艣nie konwertowa艂em ActiveBrusha a nie to co si臋 zbudowa艂o.
To ja klepa艂em ten tutek, a ty taki gapiowski b艂膮d, komu moja robota si臋 przyda... :):
_________________
Zawsze jest ryzyko, 偶e wyczerpa艂e艣 ju偶 limit dobrych dni i czeka ci臋 ju偶 tylko samo z艂o...
 
 
 
 
seebeek17 
V.I.P.
Game Expansion Team



Pom贸g艂: 56 razy
Wiek: 21
Do艂膮czy艂: 10 Cze 2013
Posty: 4617
Sk膮d: Z Zewn膮trz
Wys艂any: 2018-01-04, 22:13   

B艂膮d b艂臋dem, ale i tak mi si臋 to przyda. Tak to jest jak si臋 kupe czasu nie u偶ywa艂o edytora "profesjonalnie". :diabe艂:
_________________

 
 
Wy艣wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo偶esz pisa膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz g艂osowa膰 w ankietach
Nie mo偶esz za艂膮cza膰 plik贸w na tym forum
Mo偶esz 艣ci膮ga膰 za艂膮czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

www.Game-State.com www.Game-State.com
www.Game-State.com www.Game-State.com www.Game-State.com
FacebookSteamYouTubeDiscord

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime
Style created by Kula & Gozda modified by prawdziwy 666
艢mieszne obrazki